رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ شهریور ۱۳۹۵

روستای زمین انجیر

لینک این مطلب کپی شد!

روستای زمین انجیر واقع در ۶ کیلومتری شرق شهرستان رابر ،بالغ بر ۵۰ خانوار جمعیت دارد

مردمانش سختکوش و درآمد اهالی بیشتر از راه کشاورزی و دامداری تامین می شود.

نام دیگر روستای زمین انجیر، نهرانجیر بوده و به مختصات : طول جغرافیاییْ۵۶ و عرض جغرافیایی ْ۲۹ و ارفاع متوسط ۲۲۳۰متر،با موقعیت طبیعی دره ای .رودخانه فصلی رودبر (رودر) در مجاورت غرب این آبادی جریان دارد و کوه ماران با ارتفاع ۳۴۰۰متر در ۹ کیلومتری شمال شرق ،کوه لاله زار با ارتفاع۴۰۴۰متر در ۱۶ کیکومتری شمال غرب و کوه باغ شاه با ارتفاع ۲۷۲۳ متر در ۷کیلومتری شرق این آبادی واقع شده اند و همچنین دره رودبر در مجاورت غرب این آبادی قرار دارد .

روستای زمین انجیر جمعیتی برابر ۳۳ خانوار، شامل ۲۰۵نفر دارد،که از این تعداد ۹۵ درصد باسواد هستند. مشاغل عمده این آبادی شامل: زراعت،باغداری، دامداری و کارگری است.

محصولات عمده زراعی شامل: غلات (جو و گندم) ، صیفی جات و حبوبات می شود.

محصولات عمده باغی هم شامل : انار، سیب، زردآلو و از همه مهمتر گردو می شود.

نوع کشت در این روستا آبی و دیم بوده و منبع آب کشاورزی هم آب رودخانه می باشد. ضمن اینکه آب آشامیدنی این روستا در بهار سال ۱۳۸۸ از طریق لوله کشی فراهم شد؛ امکانات این روستا هم عبارتند از: برق، دبستان (مختلط) ، مخابرات، تلفن و مسجد (در حال بهره برداری) ، ضمنا از خانه بهداشت روستای رودبر (رودر) ، شعبه نفت و فروشگاه تعاونی شهر رابر استفاده می کند.

آثار فرهنگی و تاریخی: برج قدیمی که قدمت آن حداقل به ۲۰۰ الی ۳۰۰ سال پیش برمی گردد.

وجه تسمیه این روستا:

به علت وفور درختان انجیر در گذشته در این محل آبادی به زمین انجیر معروف شده است در حال حاضر درختان انجیر اکثرا از بین رفته است.

روستای زمین انجیر پایگاه اصلی انقلابیون شهرستان رابر در قبل از انقلاب بوده است و اکثریت جوانان این روستا دارای تحصیلات بالایی هستند.

روستای زمین انجیر طبق کندکاوی که اهالی آن قبل از انقلاب انجام داده اند در آن ظروف سفالی خم و…دیده شده است .که نشان دهنده ی این است که تمدن بسیار قدیمی داشته به خاطر در حریم رودخانه رودبر (رودر) از سرچشمه های هلیل رود جیرفت است که به گفته ی اهالی احتمالا روستای زمین انجیر روستایی بوده است(۲۰۰ الی ۳۰۰ سال پیش) که ویران گشته و آثاری از آن در زیر خاک نمایان می شود. و در آخرپوشش گیاهی این روستا شامل : خاکشیر، گون، کتیرا، درمنه ،گل ختمی ،بید و… می شود.

این روستا ۴ شهید از شهدای دوران دفاع مقدس به نامهای :

۱- شهید قباد شمس الدینی

۲- شهید آصفعلی شمس الدینی

۳- شهید احمد شمس الدینی

۴- شهید سعدالله زمزم

را در آغوش خود گرفته است.

Slide22 روستای زمین انجیر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *