جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای حاجی بکنده

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ خرداد ۱۳۹۶

حاجی بکنده یک دهستان در استان گیلان در بخش خشکبیجار است . این دهستان مرکز روستاهای منطقه است . حاجی بکنده در طی ۵ سال اخیر به خاطر ساحل زیبایی که دارد جزئی از مکان های توریستی و تفریحی معروف استان شده .مردم زیادی از ساحل حاجی بکنده دیدن میکنند و همه از ته دل عاشق این ساحل میشوند. در این ساحل ماسه هایی وجود دارد که همین ماسه ها ساحل را مخصوص فوتبال های ساحلی کردند و دریای خزر هم غروب های زیبایی دارد که همه و همه باعث زیبایی این ساحل می شود .
در زمان های قدیم نام حاجی بکنده یوسف آباد بود وبعد ها با نام حاجی بکنده شناخته شد . در آن زمان حاجی بکنده دو مالک داشت به نام مهندس احمد همایونفر و اخوان کورس که بعد از اجرای قانون اصلاحات اراضی زمین هایشان بین مردم تقسیم شد و حاجی بکنده شروع به پیشرفت کرد . هیچ اسناد و مدارکی از زمان پیدایش هاجی بکنده وجود ندارد .
حاجی بکنده دارای مکان های اقامتی زیادی هستش که با قیمت های مناسب در اختیار بازدید کننده ها قرار میگیرد از مکان های اقامتی ساحلی گرفته تا داخل خود دهستان . این مکان های اقامتی در ساحل به صورت پلاژ ها و دکه ها در اختیار مردم قرار می گیرد و در داخل دهستان به صورت خانه های ویلایی و سوئیت ها در اختیار مردم قرار می گیرد

حاجی بکنده از توابع بخش خشکبیجار با مختصات جغرافیایی ۴۹ درجه و ۴۷ دقیقه طول شرقی و ۳۷ درجه و ۲۶ دقیقه عرض شمالی، در ۹ کیلومتری شمال شرقی خشکبیجار و ۳۲ کیلومتری رشت قرار دارد. ارتفاع روستای حاجی بکنده ۲۶ متر از سطح دریا پایین تر است و آب و هوای آن معتدل و مرطوب است. رودخانه ی امین آباد در شرق و رودخانه ی حاجی بکنده در غرب روستا جریان دارد و پس از عبور از حاشه ی روستا به دریای خزر می ریزد.
روستای حاجی بکنده بافت مسکونی پراکنده ای دارد و به صورت خطی گسترش یافته است. اکثر خانه ها به سبک مدرن و به صورت ویلاها و سوئیت های زیبا بازسازی و نوسازی شده اند. ساخت سوئیت های زیبای روستایی در حیاط خانه ها به منظور اجاره به گردشگران، نشانه ی رونق گردشگری روستایی حاجی بکنده است استقرار روستای حاجی بکنده در کنار دریای خزر، امکان استفاده از طبیعت دریا و ساحل شنی و امکان انجام ورزش های ساحلی، شنا، صید ماهی و خرید ماهی تازه از صیادان و ده ها جاذبه ی دیگر، روستای حاجی بکنده را به یک روستای گردشگری بالفعل تبدیل کرده است. ( ۱۳، ص ۱۰۹ ) بعد از عبور هتل و برج بلند اردوگاه صدا و سیما در زیباکنار به سمت منطقه ی جلگه ای حاجی بکنده در مسیر در سمت چپ درختان صنوبر به صورت مرتب کاشته شده اند. ساحل حاجی بکنده ی بکر، مستعد توسعه ی گردشگری ساحلی و دریایی است به خصوص وجود سواحل هم جوار از جمله جفرود و منطقه ی آزاد انزلی بر ارزش های این محل می افزاید.

حاجی بکنده گیلان 1389546002 روستای حاجی بکنده

26270 روستای حاجی بکنده

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 4 میانگین: 2.3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *