جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای برکه خلف

تاریخ بروزرسانی :
۴ شهریور ۱۳۹۶

روستای برکه خلف در ۱۹ کیلومتری شهر قشم قرار دارد. نام روستای برکه خلف که مردمانی بسیار خونگرم دارد از دو کلمه برکه و خلف تشکیل شده است. برکه ی آب شیرینی در این روستا وجود دارد که گویا مربوط به شخصی به نام خلف بوده است و این نام را بر این روستا ماندگار کرده است. راه دسترسی به روستای برکه خلف آسفالته می باشد و از روستا تا ابتدای دره ستاره ها، جاده خاکی به طول حدود ۵۰۰ متر با شرایطی مناسب برای ماشین های سواری مهیا شده است. مردم این روستا به حفظ محیط زیست اهمیت ویژه ای می دهند . مردم روستای برکه خلف از گونه ای صدف درخطر انقراض به نام صدف لب سیاه حفاظت کردند. هنر زنان این روستا نیز زبان زد خاص و عام است. هنر گلابتون دوزی و سوزن دوزی این منطقه نیز بسیار مشهور است. ویژگی دیگر این روستا پاکیزگی و آرامش آن می باشد. مردم این روستا خودشان در نظافت و پاکیزگی روستا کوشش می کنند و از این نظر روستای برکه خلف نمونه می باشد.

349 روستای برکه خلف

350 روستای برکه خلف

352 روستای برکه خلف

353 روستای برکه خلف

354 روستای برکه خلف

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • بابک شمس

    دوست زحمت کش نا آشنای من با سپاس و قدر دانی از زحماتی که برای ایجاد این صفحه متحمل شده ای ،برایت نیروئی بیشتر آرزو دارم.
    تمنا دارم در زیر عکسها شرحی اضافه کنید و در عین حال تعداد بیشتری عکس از بافت روستا برای اطلاع رسانی به دوستان گردشگر صفحه را پر محتوای تر جلوه خواهد داد .
    با امید بهترین ها

    ۱۴ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • عشرت

    بسیار عالی

    ۱۷ شهریور, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی

    بسیار عالی بود استفاده کردم.

    ۱۷ شهریور, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *