رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ اسفند ۱۳۹۸

روستای بلغان

لینک این مطلب کپی شد!

بلغان در فاصله ی ۱۱۵ کیلومتری شمال شهر لار و در دهستان هرم  و بخش جویم قرار دارد. بلغان به عنوان مرکز دهستان هرم  است. محدوده ی استحفاظی و حوزه ی نفوذ بلغان از شرق تا روستای جلال آباد و از غرب تا خرده دره ، از شمال به احمد محمودی و از جنوب به دو راهی کاریان، بلغان و دشت موش محدود می شود . این روستا در موقعیت جغرافیایی ۵۳:۳۶’۱۱.۰۰″ درجه ی طول شرقی و ۲۸:۰۹’۰۴.۷۶″ درجه ی عرض شمالی قرار گرفته است که با ۸ روستای بزرگ و پرجمعیت و تعدادی آبادی، مزارع تابع و مستقل است که با جاده ی آسفالت با همه ی آنها ارتباط مستقیم دارد.

459238_BRMrsgEH روستای بلغان

بلغان در سال ۸۰ پرجمعیت ترین روستای منطقه بوده است. ارتفاعات غرب این روستا مرز فیزیکی آنرا با کاریان مشخص می سازد. ارتفاعات قزل آلا درشمال شرقی بلغان و جنوب روستای چغان واقع است. کوه سیاه واقع درجنوب این روستا و نزدیک دشت موش است. روستای کوچکی به نام محمود آباد که ظرف سالیان اخیرتخلیه شده و اکثر اهالی آن در بلغان ساکن شده اند، در سمت شمال بلغان قرار دارد و هم اکنون آثار کمی از خانه های آن باقی است. روستای بلغان به صورت جاده ی آسفالته با تمامی روستاهای اطراف ارتباط دارد که فواصل این روستاها از این قرار است:

(( جلال آباد۱۸ کیلو متر ، لاغران۷ کیلومتر، چغان ۱۳کیلومتر ، احمد محمودی ۱۴ کیلومتر ، کاریان ۷ کیلومتر، هرم ۱۵ کیلومتر و خرده دره۲۰ کیلومتر))

بلغان خود در دامنه ی کوه و ارتفاعات قرار دارد و شیب عمومی آن از طرف جویم به طرف خرده دره است. به طوری که در شمال بلغان در سالهای پربارش منطقه ای به صورت نمکزار و دریاچه ای از آب تا ماهها باقی می ماند.

 

 

           
 

نظر کاربران :

  • علیرضا

    فاصله زمینی بلغان تا جویم چقدر است؟

    ۲۲ تیر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • طاها ابراهیمی

    از اینکه در رابطه با بلغان نوشتید سپاسگذاریم،اگه امکان داره لطفا جایی که نوشتید «بلغان به عنوان مرکز دهستان هرم و کاریان است.» کلمه «کاریان» رو حذف کنید، ما چنین دهستانی نداریم

    ۲ اسفند, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • محمد حسین محمدی

    نوشتید بلغان مرکز دهستان هرم و کاریان در صورتیکه کاملا اشتباه است وباید اصلاح شود
    صحیحش اینه بلغان مرکز دهستان هرم است

    ۲ اسفند, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفیع

    به نسبت خیلی از روستا هایی که دیدم به شهر بیشتر شباهت داره و دیگه مدرن شده

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • ابراهیم

    بلغان روستای ماست و عکس اولی هرجا هست بلغان نیست.

    ۲۹ مرداد, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • اسلوب

      با سلام و تشکر از شما تصویر حذف شد .

      ۴ شهریور, ۱۳۹۷
    • ...

      نه این بلغان است

      ۸ آبان, ۱۴۰۰

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *