جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای اسدآباد شهرکرد

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

روستای اسدآباد شهرکرد ، روستایی از توابع بخش لاران در استان چهارمحال و بختیاری است. اسداباد در گذشته قسمتی از وانان بوده که توسط خان‌ها جدا و در اختیار مهاجرین قرار گرفته که اکثر مهاجران از هارونی وارجنک وفارسان به این مکان مهاجرت نموده‌اند.مردم این روستا از لرهای بختیاری و از طایفه پبدنی و بابادی باب هستند.

این روستا در دهستان لار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن۶۰۷نفر بوده‌است.

اسد آباد روستای اسدآباد شهرکرد

از جاهای دیدنی این روستا می توان به مسجد جامع این روستا که در سال ۱۳۹۴ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد اشاره کرد .مسجد جامع اسدآباد متعلق به دوره قاجاریه با دارا بودن ویژگی های معماری بومی منطقه در سال ۱۳۲۳ هجری شمسی وقف عام شده است. در سال ۱۳۵۷ قسمتی از شبستان مسجد در ضلع شرقی به بنا اضافه شده و سقف قسمت الحاقیه بصورت مسطح (تیر چوبی) اما سقف قسمت های اولیه بنا همه به صورت تاق و تویزه می باشد.
عمده ترین مصالح به کار رفته در این بنا آجر، خشت، ملات کاهگل و چوب می باشد و قدمت ، تزئینات معماری و همچنین کالبد خاص اثر، حفاظت فیزیکی و کاربردی بنا و احیاء بنا از مهم‌ترین دلائل ثبت این آثار به شمار می‌رود.

از دیگر نقاط تاریخی روستای اسدآباد شهرکرد تپه اسدآباد مربوط به هزاره ۴ قبل از میلاد – سدهٔ ۴تا ۶ ه. ق. است و در شهرستان شهرکرد، بخش لاران، دهستان لار، روستای اسد آباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۱۹۴۹۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اسد آباد 1 روستای اسدآباد شهرکرد

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *