رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ دی ۱۳۹۳

رشد ۲ برابری اعتبارات ملی در حوزه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ایلام

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۲۲-محمد نورالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۵۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان ایلام دریافت شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ایلام گفت: امسال این اعتبارات از مرز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فرا رفته و در عمل ۲ برابر سال گذشته اعتبار ملی تخصیص یافته است که روند روبه رشدی را نشان می‌دهد که با استمرار این موضوع تحولی بزرگی در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها روی خواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از موانع توسعه گردشگری در استان ایلام بانک‌های عامل هستند که هیچگونه همکاری لازم را در این راستا نداشته و ندارند و در حال حاضر هیچگونه حمایتی از طرح‌های گردشگری نمی‌کنند و در جلساتی که با حضور استاندار ایلام تشکیل می‌شود در این رابطه تذکراتی ارائه می‌شود اما در عمل هیچ یک از بانک‌های عامل توجهی به این تذکرات نکرده و تنها به وعده‌های غیر محقق می‌پردازند.

این مسئول اضافه کرد: در جلسه‌ای معاونت برنامه‌ریزی استانداری تاکیدی بر بانک‌ها داشته که از طرح‌های گردشگری حمایت داشته باشند اما از سوی بانک‌های عامل هیچگونه حمایتی صورت نمی‌پذیرد و بانک‌های عامل تنها به این جمله که اعتباری برای این نوع طرح‌ها پیش‌بینی نشده و یا اینکه طرح توجیه نشده است از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

نورالهی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی در بانک‌های عامل استان دست به دست می‌شوند و هیچ اتفاق مثبتی در این حوزه روی نمی‌دهد و طرح‌های معرفی شده در بانک‌های عامل تنها خاک خورده و هیچ اتفاقی در این راستا یعنی پرداخت تسهیلاتی روی نمی‌دهد.

*در میان بانک‌ها تنها صندوق مهر امام رضا (ع) ایلام همکاری صمیمانه دارد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ایلام گفت: در میان بانک‌ها تنها صندوق مهر امام رضا (ع) ایلام همکاری صمیمانه دارد که جا دارد از مدیریت موفق این صندوق تقدیر و تحسین فراوان شود.

وی ادامه داد: این صندوق بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی کشور و این صندوق در کشور منعقد شده نهایت همکاری را با طرح‌های معرفی شده دارد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر دو طرح بزرگ و چند طرح صنایع دستی به صندوق مهر امام رضا (ع) ایلام معرفی شده که با دریافت تسهیلات و اجرای طرح‌های مورد نظر مواجه شده که جا دارد از حمایت‌های صندوق مهر امام رضا (ع) از طرح‌های این دستگاه اجرایی تقدیر شود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *