رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ آبان ۱۳۹۹

رستوران سنتی کیخسرو

لینک این مطلب کپی شد!

کافه رستوران سنتی کیخسرو ، رستورانی مناسب برای عوض کردن حال و هوای دل، نوش جان کردن غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های سنتی بی‌نظیر و گوش سپردن به موسیقی زنده است.اگر سفری به شهر کرمان داشتید در کنار رفتن به جاذبه های گردشگری این شهر تاریخی می توانید در این رستوران از غذاهای دلچسب و دلپذیر رستوران لذت سفرتان را دو چندان کنید .همانطور که می دانید کرمانشهری است تاریخی که اگر هر گوشه آن قدم بزنید یک اثر تاریخی خواهید دید که گویای فرهنگ و تمدن غنی این منطقه است. طبیعت کرمان نیز شگفتی‌های بسیاری در خود دارد که گردشگران خاصی را هر ساله از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

-سنتی-کیخسرو رستوران سنتی کیخسرو

متاسفانه رستورانهای اکثر شهرها غذاهای سنتی خود را فراموش کرده اند و غذاهایی مثل کباب و جوجه کباب طبخ می کنند که مشتریان خود را نگه دارند .کافه کیخسرو کرمان، خوشبختانه تا حد امکان سعی در حفظ سنت‌های غذایی این شهر داشته است. چه چیزی بهتر از این که در سفر به یک منطقه، غذای بومی آن را نوش جان کرده و لذت سفر را دوچندان کنیم؟

در ابتدا که قدم داخل رستوران سنتی کیخسرو می‌گذارید، وارد یک راهرو می‌شوید که با تابلوهای مختلف از جمله تابلویی از کیخسرو شاهرخ، کسی که رستوران را به یاد او نام‌گذاری کرده‌اند، تزیین شده است. سپس به فضای اصلی رستوران می‌رسید که بسیار زیباست. در این قسمت از تخت، میز و صندلی‌های چوبی استفاده شده و یک حوضچه کوچک آب نیز در آن خودنمایی می‌کند.

-سنتی-کیخسرو3 رستوران سنتی کیخسرو

یکی از جذابیت‌های دکوراسیون رستوران سنتی کیخسرو از جاهای دیدنی کرمان این است که در فضای سربسته آن چند درخت قرار گرفته است. در واقع، از یک سقف گلخانه‌ای برای این کار استفاده شده تا گیاهان در این بخش بتوانند به خوبی رشد کرده و حال‌وهوای مشتریان را تازه کنند.

اما جذابیت دیگر این رستوران در اتاق‌های مجزای آن است که می‌توانید برای صرف غذا و استراحت در آن‌ها حضور داشته باشید و به ازای هر ساعت اقامت در این اتاق‌ها، مبلغی از شما دریافت خواهد شد. البته این اتاق‌ها کاملا سنتی هستند و برای نوش‌جان کردن غذا باید روی زمین بنشینید و به پشتی‌ها تکیه دهید.از ویژگی‌های مثبت رستوران سنتی کیخسرو، تنوع منوی آن است. غذای اصلی شامل چلو کباب سلطانی، چلو کباب برگ، چلو کباب بختیاری، چلو کباب تابه‌ای، چلو کباب میکس، چلو کباب کوبیده نگین‌دار، چلو جوجه کباب قبضه‌ای و… می‌شود. برای کنار غذا هم می‌توانید مخلفات مختلفی را سفارش دهید. تمامی غذاها در ظروف زیبای سنتی سرو می‌شوند. پیشنهاد می‌شود حتما غذای محلی کرمان یعنی بزقرمه (ترکیبی از گوشت و کشک) این رستوران را امتحان کنید.

برای صرف نوشیدنی می‌توانید انواع سردنوش‌ها مانند بیدمشک زعفران، ختمی نسترن، نعنا، طارونه و…، انواع آب‌میوه، انواع قهوه، شکلات گلاسه، اسپرسو و… و از منوی گرم‌نوش‌ها موارد مختلفی چون دمنوش مادر، دمنوش نعنا، دمنوش آویشن، دمنوش آلاله و بسیاری دیگر را سفارش دهید.وارد یک راهرو می‌شوید که با تابلوهای مختلف از جمله تابلویی از کیخسرو شاهرخ، کسی که رستوران را به یاد او نام‌گذاری کرده‌اند، تزیین شده است. سپس به فضای اصلی رستوران می‌رسید که بسیار زیباست.حتی یک منوی فست‌فود هم برای افرادی که علاقه دارند چنین غذاهایی را در فضای کافه رستوران سنتی کیخسرو امتحان کنند، وجود دارد که شامل کلاسیک برگر، چیکن برگر، چیز برگر، جون برگر و… و انواع سیب‌زمینی می‌شود.

اجرای زنده موسیقی هم از دیگر خدمات این مجموعه است که فضا را شاد و مسرت‌بخش می‌کند. می‌توانید ساعتی در این رستوران استراحت کنید و از نوای خوش موسیقی زنده لذت ببرید. البته باید بدانید که هزینه کمی هم بابت اجرای زنده از مهمانان دریافت می‌شود. به علاوه هنگامی که وارد رستوران می‌شوید با نوشیدنی خنک زعفران از شما پذیرایی می‌کنند که بسیار لذیذ و نشاط ‌بخش است.

-سنتی-کیخسرو4 رستوران سنتی کیخسرو

کیخسرو شاهرخ که بود؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا نام این رستوران، کیخسرو است. ارباب کیخسرو شاهرخ از چهره‌های تاثیرگذار سیاسی و دومین نماینده زرتشتیان در مجلس شورای ملی بود که در سال ۱۳۱۱ خورشیدی کشته شد. از جمله کارهای او می‌توان به ساخت آتشکده زرتشتیان تهران و توسعه کتابخانه مجلس به روش مدرن اشاره کرد.

همچنین وی از جمله افرادی بود که نامه‌نگاری در مجلس را به سمت فارسی‌نویسی پیش برد. این مرد بزرگ و پرتلاش از جمله افرادی بود که در ساخت آرامگاه حکیم فردوسی نقش پررنگی داشت و اگر بخواهیم تمام خدمات وی را نام ببریم، در این مقاله گنجانده نخواهد شد.

-سنتی-کیخسرو5 رستوران سنتی کیخسرو

نحوه دسترسی به رستوران سنتی کیخسرو

کافه رستوران سنتی کیخسرو در بافت تاریخی شهر کرمان و نزدیکی میدان مشتاقیه و به آدرس خیابان زریسف، ابتدای خیابان برزو آمیغی قرار گرفته است. بازار گنجعلی خان، گنبد مشتاقیه، حمام گنجعلی خان، کاروانسرای وکیل، گنبد جبلیه، کاروانسرای گنجعلی خان، دیوار قدیم کرمان، تخت درگاه قلی بیگ، کاروانسرای حاج مهدی و… هم در فاصله کمی از این کافه رستوران واقع شده‌اندو شما می توانید در کنار رفتن به این رستوران از جاهای دیدنی کرمان هم دیدن بفرمایید . از آنجایی که این دیدنی‌ها نهایت ۳ کیلومتر با رستوران فاصله دارند، می‌توانید با پای پیاده برخی از آن‌ها را ببینید.
ساعت کار رستوران از ۸ صبح تا ۱۰:۳۰ شب است.

-سنتی-کیخسرو2 رستوران سنتی کیخسرو

-سنتی-کیخسرو6 رستوران سنتی کیخسرو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *