جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

رتبه پنجم ایران در جاذبه های گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

کرج – ایرنا – معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به رتبه پنجم ایران در جاذبه های گردشگری جهان، گفت که در دولت یازدهم شاهد رشد ۱۲ درصدی حضور گردشگران خارجی در ایران بوده ایم.
به گزارش ایرنا، سمیع الله حسینی مکارم روز سه شنبه در آیین گشایش نوزدهمین جشنواره لاله ها در روستای گرماب جاده کرج – چالوس، گفت:‌ ایران کشوری مملو از جاذبه های مختلف است و در این خصوص رتبه پنجم جهان را دارد.
حسینی مکارم با بیان اینکه جاذبه های ایران گسترده است، ادامه داد: در ایران بیش از ۳۲ هزار اثر طبیعی و تاریخی به ثبت رسیده است که ۲۱ اثر آن ثبت جهانی شده است.
وی بیان داشت: در طول ۴ سال گذشته گردشگری خارجی ۱۲ درصد افزایش یافته است در صورتیکه میانگین رشد گردشگری در جهان ۴ درصد بوده است.
معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود:‌ میزان جذب گردشگر فرهنگی و تاریخی از کشورهای اروپایی ۴۰ درصد بوده که نشان دهنده وجود ظرفیت های لازم و توسعه آن در کشور است.
حسینی مکارم در ادامه با تاکید بر اینکه جاذبه های طبیعی البرز حرف اول را در کشور می زند، اظهار داشت:‌ استان البرز به لحاظ وجود جاذبه های طبیعی بسیار بکر و آرامش بخش حرف اول را در کشور می زند.
وی افزود: البرز از همه جاذبه های گردشگری اعم از تاریخی، فرهنگی و طبیعی برخوردار است.
معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در البرز ۵۰۰ اثر تاریخی طبیعی و فرهنگی شناخته شده که ۱۵ اثر آن به ثبت رسیده است.
وی اظهار امیدواری کرد که به زودی باغ لاله ها نیز به ثبت میراث فرهنگی و گردشگری برسد.
حسینی مکارم اضافه کرد: البرز آثار منحصر به فردی دارد که یکی از آنان تپه ازبکی است که در تمام جهان ویژه است که امیدواریم به عنوان اثری جهانی به ثبت یونسکو برسد.
حسینی مکارم بر ایجاد و توسعه گردشگری سلامت و ورزشی در استان البرز تاکید کرد و گفت: ایجاد خانه های روستایی و بومگردی بر ارتقای اقتصاد مردم روستایی تاثیر به سزایی دارد.
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: طرح جامع گردشگری همزمان با سفر رئیس جمهوری به البرز به تصویب رسید که امیدواریم این طرح تا چند ماه آینده آماده شود.
گردشگری ترکیه رتبه پنجم ایران در جاذبه های گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد