جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دشت لار، دشت شقایق های تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ تیر ۱۳۹۸

دشت لار یکی از زیباترین دشت‌های ایران است. منطقه‌ای در فاصله ۷۰ کیلومتری شرق تهران و در دامنه رشته کوه‏‌های البرز. دشت لار در واقع بزرگ‌ترین دره ایران است و با داشتن طبیعت زیبا، دریاچه، چشمه‌‏های فراوان و نزدیکی به قله دماوند، مورد علاقه طبیعت‌دوستان زیادی است. دشت لار که مدت‌هاست به پارک ملی لار تغییر نام داده، دشتی است بکر و پر شقایق. این دشت شقایق از تهران خیلی دور نیست (۷۰ کیلومتر) و همان‌طور که در نقشه زیر می‌بینید دقیقا کنار لواسان واقع شده است. اگر روی نقشه دقت کنید موقعیت جغرافیایی لار به این صورت است: از شمال به کوه نور می‌خورد و جنوبش به لواسانات می‌رسد. خاتون بارگاه و گرمابدر در قسمت غربی آن قرار دارند و شرقش هم پلور و کوه دماوند نگهبانیش را می‌دهند.

دشت لار 1 دشت لار، دشت شقایق های تهران

دشت لار به دشت شقایق‏‌ها معروف است، چرا که در بهار پر از گل‏های شقایق می‏شود و این مسئله خودش یکی از جاذبه‏‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌‏آید. به علاوه وجود سد خاکی لار باعث شده به یکی از مناطق اصلی ماهی‌گیری در نزدیکی تهران تبدیل شود.پوشش گیاهی دشت لار یه صورت کلی علفزار است. با این که به علت چرای بی رویه دام تغییراتی در آن صورت گرفته اما انواع گونه‌های گیاهی در آن یافت می‌شود. از نظر توریستی شاید مهم‌ترین گونه گیاهی، شقایق وحشی باشد؛ به همین خاطر به پارک ملی لار، دشت شقایق لار هم گفته می‌شود. انواع دیگر گونه‌های گیاهی دشت لار شامل گنسیان، بوته زارها و پوشش‌های آلپی است.

هر سال تعداد زیادی از مردم برای ماهی‌گیری، طبیعت‏‌گردی، دوچرخه‏‌سواری و تفریح به پارک ملی لار می‏‌روند و با خود یادگارهای بسیار خوبی از این منطقه زیبا می‌‏آورند، خاطره سفری خوش و دلپذیر در منطقه‌ای زیبا و خوش‌آب‌وهوا.

دشت شقایق دشت لار، دشت شقایق های تهران

مسیر جاده هراز و پلور
از بزرگراه بابایی وارد جاده هراز شوید. از رودهن و بومهن رد شوید. گردنه امامزاده هاشم را پشت سر بگذارید. بعد از مدتی دماوند را می‌بینید. حدود ۱۰ دقیقه که رانندگی کنید می‌رسید به پلور. در سمت چپ خود دنبال مجسمه طلائی کوهنورد بگردید. مسیر فرعی که مجسمه با دست خود نشان می‌دهد را در پیش بگیرید. مسیر فرعی را بدون پیچیدن به چپ و راست ادامه دهید تا بعد از حدود ربع ساعت برسید به محیط بانی سد لار.

اما گاهی وقت‏ها مسافران دشت لار یادگارهایی هم به او هدیه می‏ کنند؛ یادگاری‏‌هایی که باعث میشود تعدادی از مردم به این منطقه سفر کنند و آن را از زباله و آلودگی‏ ها پاکسازی کنند!
78cb43b2866843baa09a76f3481faeeb دشت لار، دشت شقایق های تهران

دشت لار دشت لار، دشت شقایق های تهران

azadnegar news 115292 1344318302 629203 Ex دشت لار، دشت شقایق های تهران

f5hadulqcqnxlgx0gzw 300x287 دشت لار، دشت شقایق های تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 8 میانگین: 4.9]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    مکانی مناسب و زیبا دیدنی برای طبیعت گردی و لذت بردن از طبیعت بکر

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    مكاني مناسب و زيبا ديدني براي طبيعت گردي و لذت بردن از طبيعت بكر

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • امل دیار ارش

    قله دماوند مربوط به شهرستان امل هستش و هیچ ربطی به شهر دماوند تهران نداره متاسفم براتون شما نمیتونین با این وبسایت ها قله دماوند رو از خاک پاک مازندران و امل جدا کنین .قله دماوند به هویت مردم کهن شهر امل وابستس. از ان خوانند ارش را کمان گیر که از امل به مرو انداخت یک تیر

    ۱۶ بهمن, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • فاطمه

    چقدر قشنگه ای کاش یه روزی بشه که برم اونجا.

    ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد