رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

دسترسی به منطقه نمونه گردشگری فخریگاه مهاباد تسهیل شد

اشتراک گذاری

غلامرضا عبده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای ساماندهی راه دسترسی به مناطق گردشگری، قطعه دوم مسیر دسترسی به گوردخمه سنگی فخریگاه به طول ۴۰۰ متر و عرض ۵.۵ متر آسفالت شد.

مهاباد  دسترسی به منطقه نمونه گردشگری فخریگاه مهاباد تسهیل شد

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است، بیان کرد: سال گذشته نیز سه میلیارد ریال برای ساماندهی و آسفالت این مسیر هزینه شده بود.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح از محل اعتبار توازن استانی تامین شده است، اضافه کرد: ۱۰۰ متر از این مسیر برای اتمام و آسفالت شدن کامل آن باقی مانده که در صورت تخصیص اعتبار مراحل اجرایی آن در سال جاری انجام خواهد شد.

دخمه سنگی فخریگاه مقبره‌ای مربوط به دوره مادهاست و در مجاورت روستای «اگریقاش» مهاباد قرار دارد.

در این دخمه که بالای کوه قرار دارد چهار ستون سنگی و سه گور خالی وجود دارد و از نظر حجاری و ستون بندی در رده مقبره‌های مهم دوره ماد است.

این اثر تاریخی در ۲۹ آذر ۱۳۱۶ با شماره ثبت ۲۸۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار آبی تاریخی سهولان، تالاب بین‌المللی کانی‌برازان، موزه مردم شناسی و حمام میرزا رسول، دخمه سنگی فخریگاه، برده‌کنته و مسجد جامع از مهمترین آنهاست.

سالانه حدود نیم میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بازدید می‌کنند بیشترین تعداد گردشگران به ترتیب از بازارچه‌ها و مراکز تجاری، سد مهاباد، غار آبی سهولان و تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» بازدید کردند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *