جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دریاچه شهرک مغان

تاریخ بروزرسانی :
۸ خرداد ۱۴۰۰

دریاچه شهرک مغان یکی از مناطق تفریحی پارس آباد می باشد. دریاچه شهرک مغان (شهرک شهید آیت الله غفاری) در سال ۱۳۵۲ همزمان با شبکه مغان بصورت مصنوعی و با اهداف اولیه کنترل نوسانات شبکه و کنترل دبی های ورودی و خروجی و تامین آب ۵۷ هزار هکتار اراضی پایین دست احداث شد. این دریاچه از جاذبه های گردشگری پارس آباد محسوب می شود و سالانه دهها هزار نفر از دوستداران طبیعت از این دریاچه و جنگلها و مناظر و چشم اندازهای باصفا و سرسبز پیرامون آن دیدن می کنند. این دریاچه علاوه بر تامین اهداف اولیه جایگاه ویژه در ذخیره آب شرب شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار و تامین آب نیروگاه برق آبی دارد، علی الخصوص در اکوسیستم منطقه و تامین شرایط زیست محیطی و گردشگری حائز اهمیت است. مردم در روزهای تعطیل در این منطقه به ماهیگیری و گشت و گذار می پردازند. جزیره ۲ هکتاری نیز در وسط این دریاچه ایجاد شده است که از دیدنیهای این منطقه است.

دریاچه شهرک مغان دریاچه شهرک مغان

پارس آباد شهری در موازات رود مرزی و پرخروش و حیات بخش ارس است که طبیعت دل انگیز آن چشم هر بیننده ای را نوازش میدهد. گوشه ای از زیبایی های این منطقه درشهرک آیت الله غفاری که به شهرک مغان معروف است قرار گرفته است. جنگل های زیبا، دریاچه مصنوعی، چهل پله و… نمونه هایی از جاذبه های گردشگری این شهرک هستند.

دریاچه شهرک مغان1 دریاچه شهرک مغان

نحوه دسترسی به دریاچه شهرک مغان

این دریاچه در کنار شهرک شهید آیت الله غفاری و مجتمع کشت و صنعت مغان در ۲۳ کیلومتری جنوب غربی شهر پارس آباد و کنار روستای ابراهیم کندی قرار دارد و مساحت آن ۱۴۰ هکتار است.

دریاچه شهرک مغان2 دریاچه شهرک مغان

دریاچه شهرک مغان3 دریاچه شهرک مغان

دریاچه شهرک مغان4 دریاچه شهرک مغان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *