جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دریاچه برم الوان

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ آبان ۱۴۰۲

دریاچه برم الوان در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. در ۴۰ کیلومتری شهر لیکک بهمئی ، دهستان سرآسیاب یوسفی واقع شده است . آب آن دائمی است و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۱۰۰ متر می باشد .

دریاچه برم الوان 3 دریاچه برم الوان

مشخصات دریاچه برم الوان

مساحت این دریاچه ۱۵ هکتار و حداقل عمق آب آن ۱۲ متر و حداکثر ۳۰ متر می باشد . برم های کوچک و فصلی دیگری همچون برم علی داد ، دره صحه در زیلایی ، برم مداب در شرق یاسوج در دهستان کاکان ، برم کوه گل سی سخت و برم دلی پیروزک در شهرستان بویراحمد و برم گراب دیشموک ، برم کهکزک ، برم شرابگروه در سرفاریاب در شهرستان کهگیلویه و برم خونی شاه بهرام در شهرستان گچساران وجود دارند که مجموعاً به همراه ۱۶۰ چشمه و۱۶ قنات و تعدادی چاه عمیق و نیمه عمیق منابع آب استان را تأمین می کنند .

دریاچه برم الوان 2 800x600 دریاچه برم الوان

پوشش گیاهی

وجود درختچه‌ها و درختان طبیعی از جمله بادام کوهی و بلوط بر روی تپه‌های اطراف، آب و هوای مطبوع وچشم‌انداز بدیع این دریاچه زیبایی خاصی به این گردشگاه بخشیده است. به دلیل شیب بسیار تند دیواره ها و عمق زیاد تالاب در حاشیه و داخل تالاب، گیاهان آبزی وجود ندارد. ولی با توجه به میزان کدورت۲/۲ گرم بر لیترآب، تالاب از پلانکتونها ی گیاهی و جانوری غنی است. تقر یباً ۹۹ درصد پلانکتونهای جانوری را کالانوئید و ۱درصد آنها را داف نی تشک یل می دهد.

وجود ماهی کپور در این تالاب به وفور گزارش شده است. به طور کلی اینکه به دلیل عدم شناخت ساکنان منطقه و نبود برنامه ارشادی جهت آگاهی آنها و همچنین ناشناخته ماندن نقش تالاب در توسعه منطقه و عدم سرمایه گذاری سازمان ها و نهادهای زیربط در حال حاضر استفاده چندانی از تالاب به عمل نمی آید. حاشیه این تالاب دارای پوشش گیاهی انواع نی، گز، زالزالک، خارشتر، پسته وحشی، بادام کوهی و سایر گونه های نادر گیاهی می باشد.

دریاچه برم الوان 1 دریاچه برم الوان

نحوه دسترسی به دریاچه برم الوان

تالاب الوان در ۸۰کیلومتری شمال غربی دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در دامنه تپه ماهورهای گچی قرار دارد. کمپینگ اقامتی برم الوان در کنار تالاب، دارای امکانات رفاهی از جمله آلاچیق، سکوی نشیمن و سرویس بهداشتی است.

دریاچه برم الوان 4 دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان 5 800x569 دریاچه برم الوان

%name دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان 7 800x450 دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان 8 800x450 دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان 9 دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان 10 دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان 11 دریاچه برم الوان

%name دریاچه برم الوان

دریاچه برم الوان دریاچه برم الوان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    درياچه زيبايي است با طبيعتي ناب و ديدني قايق سواري در درياچه واقعا لذت بخش و البته مناسب پيك نيك

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *