جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دره پرتغالی های کیش

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ آبان ۱۴۰۱

دره پرتغالی های کیش در واقع بخشی از منطقه شمالی کیش است و یکی از پر بازدید ترین جاهای دیدنی کیش به شمار می‌رود. علت این نام‌گذاری به زمانی برمی‌گردد که پرتغالی‌ها در این محل سکونت داشتند. سرازیرشدن آب‌های سطحی در این بخش از جزیره کیش، منطقه‌ای سرسبز و زیبا ایجاد کرده است که هرساله بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.
یکی از مهم‌ترین جاذبه ‌های گردشگری کیش که در دره پرتغالی ها قرار گرفته است، درخت کهنسال انجیر معابد است . مجموعه درخت سبز نیز در دره پرتغالی‌ها قرار گرفته است. مجموعه درخت سبز، مجموعه‌ای تفریحی با فضایی خاص و امکانات رفاهی ازجمله آلاچیق، رستوران، سرویس بهداشتی، بوفه و…است که فرصت مناسبی برای پیک‌نیک و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی ایجاد کرده است.

دره پرتغالی های کیش دره پرتغالی های کیش

تاریخچه کیش

با وجود کمبود اطلاعات، چیزی وجود دارد که ما در مورد تاریخ این جزیره به طور قطعی می دانیم. کیش بعد از اسلامی شدن ایران قدیم ارزش استراتژیک زیادی پیدا کرد. اهمیت آن بسیاری از ابرقدرتهای قدیمی غربی را به آبهای خلیج فارس آورد. جایی که نبردهای خونینی بر سر کنترل جزیره رخ داد.یکی از مشهورترین فاتحانی که پا به این جزیره گذاشت، Afonso de Albuquerque است. در سال ۱۵۰۶ ، این ژنرال نیروی دریایی پرتغال جزیره را با نیروهای خود محاصره کرد و مقامات ایرانی را مجبور به امضای پیمانی با او کرد. بر اساس شرایط معاهده ، او کنترل کامل جزیره را به دست آورد و از کیش به عنوان بندری برای حملات دریایی استفاده کرد. به نظر میرسد چیزی که امروزه به عنوان دره پرتغالی ها کیش از آن یاد میکنیم مقر نیروهای دریایی پرتغال بوده است.
سرانجام ، شاه عباس از سلسله صفویه به سلطنت پرتغالی ها بر این جزیره پایان داد. او کیش را به امپراتوری ایران بازگرداند، اما متأسفانه کیش هرگز از سرنوشت وحشتناک آن نجات نیافت. ایجاد بندر جدید “بندرعباس” در سواحل خلیج فارس ، جزیره کیش را به اعماق تاریک تاریخ سوق داد و به تدریج، یک فرهنگ استثنایی از بین رفت؛ اما امروزه جاذبه های گردشگری فراوان در کیش مانند همین دره پرتغالی ها کیش، این جزیره را به اولین مقصد سفر برای همه تبدیل کرده است!
اگر به کیش سفر کردید پیشنهاد میشود حتما سری به این دره بزنید و از دیدن پوشش های گیاهی سرسبز و قدیمی شگفت زده شوید.

جاهای دیدنی اطراف دره پرتغالی های کیش

از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه دره پرتغالی‌ها می‌توان به آب‌انبار سنتی کیش و شهر تاریخی حریره کیش نیز اشاره کرد.

دره پرتغالی های کیش 1 دره پرتغالی های کیش

دره پرتغالی های کیش 2 دره پرتغالی های کیش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *