رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

دره نینه رود قزوین

اشتراک گذاری

دره نینه رود در میان کوه‌های خرمدشت و گونه گول و در نزدیکی روستاهای هیر و ویار واقع شده است و با عبور رود پرآبی که در آن جریان دارد، یکی از مناطق ییلاقی و زیبای رودبار شهرستان از توابع شهرستان قزوین، محسوب می‌شود. این منطقه مملو از فندق‌زارهای سرسبز بوده و قسمت‌های شمالی و مرتفع آن دارای مراتع خوش آب و هوا است. در گذشته یکی از قدیمی‌ترین مسیرهای آمد و رفت بین گیلان و قزوین از این دره می‌گذشته است که بخش‌هایی از راه سنگفرش آن همچنان سالم باقی مانده است.
یکی از جاهای دیدنی روستای هیر « دره نینه رود » است، دره نینه رود در میان کوه‌های خرمدشت و گونه گول و در نزدیکی روستاهای هیر و ویار واقع‌شده است، درگذشته یکی از قدیمی‌ترین مسیرهای رفت‌وآمد بین گیلان و قزوین از این دره می‌گذشته که بخش‌هایی از راه سنگفرش آن همچنان سالم باقی‌مانده است.«دره نینه‌رود» با عبور رود پرآبی که در آن جریان دارد، یکی از مناطق ییلاقی و زیبای رودبار شهرستان از توابع شهرستان قزوین، محسوب می‌شود، رودخانه «نینه رود» از بزرگ‌ترین سرچشمه در استان قزوین به نام وگل جاری می‌شود و به شاهرود و ازآنجا به دریاچه خزر می‌ریزد.

«وگل» چشمه‌ای جوشان و دارای آبی گوارا و مفید و فوق‌العاده سبک و بی نظیر است که آب آن با برند ” وگل ” و به صورت بسته‌بندی به سراسر ایران ارسال می شود. نینه رود رودی خروشان با آبی گوارا و خنک در طول قرون همواره مورد تمجید مورخین قرار داشته و از آن به عنوان رود شفابخش یادشده است.این رود از کنار قلعه لمبسه سر معروف به دره انار نیز می گذرد و پس از آبیاری باغ‌ها و شالیزارهای رازمیان به شاهرود می‌پیوندد، این منطقه مملو از فندق زارهای سرسبز بوده و قسمت‌های شمالی و مرتفع آن دارای مراتع خوش آب‌وهوا است اگر در تابستان به این منطقه سفر می‌کنید حتما از ریواس‌های درشت و آبدار آن را نیز امتحان کنید.

دره نینه رود  دره نینه رود قزوین

دره نینه رود  دره نینه رود قزوین

دره نینه رود  دره نینه رود قزوین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *