رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ دی ۱۴۰۰

دره ناصر آباد تهران

لینک این مطلب کپی شد!

دره ناصرآباد تهران ،در موقعیت جغرافیایی N354916 E513040 در استان تهران واقع است. ناصرآباد، یکی از دره‌های شمال شهر تهران در دامنه‌های رشته‌کوه البرز است که از سمت غرب به یال دارآباد منتهی می‌شود. با وجود ساخت و سازهای بی‌رویه در مدخل این دره، کماکان از معدود دره‌های بکر و دست نخورده شمال شهر تهران بشمار می‌رود. طول این دره در حدود ۳ کیلومتر است که در میانه به دو دره مجزا نقسیم می شود. در این دره ۳ آبشار کوچک فصلی وجود دارد که مناظر زیبایی ایجاد کرده است. ارتفاع دره از سطح دریا در ابتدای آن در حدود ۱۶۰۰ متر و در انتها تا ۲۳۰۰ متر افزایش می یابد. انتهای این دره به خط الراس دارآباد منتهی می شود.

-ناصر-آباد-تهران-1 دره ناصر آباد تهران

جهت دره ناصر آباد تهران شمال غربی به جنوب شرقی، و شیب آن به سمت رودخانه و درۀ کند است. این دره از شمال و شمال غربی به کوههای جنوبی روستای امامه، و از جنوب و جنوب شرقی به دامنه‎ های کوه ورجین و درۀ کند منتهی می‎شود. طول مسیر این دره حدود۴۰۰۰ متر، و اختلاف ارتفاع دو نقطۀ آغازی و پایانی آن حدود ۳۵۰ متر است. در اطراف این دره چندین درۀ مهم و اصلی وجود دارند که با بالارفتن از آن مشاهده می‎شوند. از ویژگیهای مهم این دره، قرارگرفتن در غرب کوه بلند ورجین است که آب حاصل از ذوب برفهای این کوه در درۀ ناصرآباد سرازیر می‌شود.

درۀ سرسبز ناصرآباد به ‎سبب ارتفاع کم و قرارگرفتن در مجاورت شهر لواسان، از دیرباز محل عبور روستاییان میان روستای امامه، بوجان و لواسان بوده است. ورود به این دره از درۀ کند، از جنوب شرقی روستای امامه و یا از روستای راحت ‎آباد امکان‎پذیر است. فاصلۀ عرضی میان دو یال سمت‎ چپ و راست این دره از یکدیگر زیاد است. از ‌این‎رو، ناصرآباد دره‌ای فراخ و دارای چشم ‎اندازی زیبا ست. راه‎پیمایی در این دره حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان می‌برد. از طریق این دره می‎توان به کوه ورجین و روستای امامه راه یافت.

-ناصر-آباد-تهران دره ناصر آباد تهران

نحوه دسترسی

دسترسی به دره ناصر آباد تهران از طریق  بزرگراه ازگل، خیابان نخل، بلوار کنگان(گلناز)، بلوار آبادان، خیابان لاوان، انتهای خیابان کوچه نهم امکانپذیر است.

-1-e1641968564760 دره ناصر آباد تهران

-3 دره ناصر آباد تهران

 

-4 دره ناصر آباد تهران

           
 

نظر کاربران :

  • علی طاهرخانچی

    خیلی سرسبز و خوش آب و هوا ست…….حتما از از اینجا دیدن کنید .

    ۱۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *