جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دانلود رایگان آثار تاریخی ایران در سایت موزه متروپولتین

تاریخ بروزرسانی :
۱ خرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۱ -به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از تابناک، اگر علاقه‌مند به آثار هنری مشهور و معروف جهانی هستید و همواره به دنبال آن بوده‌اید که با این آثار هنری، دیوار اتاق و خانه خود را تزیین نمایید، اکنون شانس با شما همراه شده است. موزه متروپولیتن نیویورک در اقدامی جالب، بیش از ۴۰۰ هزار اثر هنری موجود در این موزه را ‌روی وب‌سایت خود و برای دانلود از سوی علاقه‌مندان قرار داده است.

چندی پیش، توماس کمپل، مدیر موزه هنرهای متروپولیتن نیویورک خبر داد که بیش از ۴۰۰ هزار اثر هنری این موزه در قالب عکس‌هایی با کیفیت بالا برای استفاده غیر تجاری ‌روی وب‌‌سایت این موزه قرار خواهد گرفت و علاقه‌مندان‌ خواهند توانست این تصاویر را بدون هیچ گونه پرداختی و به آسانی دانلود کنند.

وی بیان کرده بود، به مرور زمان با تدوین و تولید تصاویر دیجیتالی جدید از آثار دیگر موزه، این تعداد افزایش خواهد یافت. با‌ این سیاست، ما به جمع موزه‌هایی می‌پیوندیم که تصاویر آثار هنری خود را‌ رایگان در اختیار عموم ‌‌می‌‌گذارند. من خوشحالم که فناوری، این امکان را در اختیار ما گذارده که گنجیه خود را به این ترتیب در معرض دید و استفاده عموم قرار دهیم.

این ابتکار موزه متروپولیتن، که نام آن را OASC یا Open Access for Scholarly Content گذاشته‌اند، دسترسی به تصاویر هنری موجود در این موزه را که به باور مسئولان آن در زمره میراث عمومی است، آزاد گذاشته ‌و اکنون امکان استفاده از آن‌ها در هر رسانه‌ای هست.

همه آثاری که این سیاست در خصوص آن‌ها اجرا شده، در وب‌سایت اصلی این موزه با سرنام مخفف OASC نشانه‌گذاری شده‌اند. در نتیجه می‌توان گفت، ‌برخی از آثار بنا به دلایلی شامل این سیاست نشده‌اند.

Picasso دانلود رایگان آثار تاریخی ایران در سایت موزه متروپولتین

بازدید‌کنندگان در وب‌سایت این موزه، می‌توانند آثار هنری را بر پایه نام هنرمند، مکان و دوره آن جستجو کرده و تصاویر مورد نظر خود را در ابعاد ۱۰ مگاپیکسل دانلود کنند.

در میان این آثار، پانصد اثر معروف از پیکاسو نیز قرار دارد که خود منجر به آن شده، موزه متروپولیتن، یکی از گرانبها‌ترین موزه‌های هنری جهان باشد. همچنین در میان این آثار، می‌توان نقاشی‌های معروفی از ون‌گوگ، مونه و دگاس را نیز یافت. این‌ها علاوه بر آثار تجسمی باقی مانده از تمدن‌هایی مانند تمدن آزتک و یونان و چین باستان است.

به گزارش ایستا، همچنین در میان این آثار هنری ۷۲۷۹ اثر تاریخی ارزشمند فقط با کلمه کلیدی ایران درج شده که به راحتی دانلود می شود.

263401 دانلود رایگان آثار تاریخی ایران در سایت موزه متروپولتین

2012 398 1 a دانلود رایگان آثار تاریخی ایران در سایت موزه متروپولتین

آن گونه که مسئولان موزه اذعان کرده‌اند، این تصاویر برای استفاده دانشجویان، اساتید، محققان و تولید کنندگان محتوای غیر تجاری قرار داده شده است.

برای دیدن کلکسیون این تصاویر در وب‌سایت موزه به این http://www.metmuseum.org/collection/the-collection-online?tabname=artist-maker-culture بروید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *