رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ شهریور ۱۴۰۰

خیابان هشت بهشت اصفهان

لینک این مطلب کپی شد!

خیابان هشت بهشت اصفهان به دلیل نزدیک بودن به کاخ هشت بهشت به این نام معروف شد . اصفهان به واسطه وجود مساجد، مناره های منحصر به فرد، کاخ ها و پل ها با معماری زیبای اسلامی ملقب به نصف جهان است. شهری که دوره های متعدد تاریخی را به خود دیده و تا امروز آثار و نشانه های هر کدام را در گوشه و کنارش حفظ کرده است. وجود این بناهای تاریخی و گردشگری گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور به اصفهان جذب کرده است. علاوه بر اماکن تاریخی برخی تمایل دارند به محله های قدیمی اصفهان سر بزنند و بافت شهری و باستانی اصفهان را از نزدیک ببینند.خیابان هشت بهشت غربی از خیابان نشاط شروع شده و به خیابان بزرگمهر ختم می شود.

خیابان هشت بهشت غربی اصفهان برخی از مراکز خرید مانند مجتمع تجاری اداری هشت بهشت نیز در این خیابان واقع شده اند. لازم به ذکر است خیابان هشت بهشت شرقی که شروع آن از خیابان بزرگمهر و در انتها به خیابان نیرو ختم می شود نیز در امتداد خیابان هشت بهشت غربی واقع شده است. اکنون که نام هشت بهشت آمد، حیف است صحبتی از کاخ هشت بهشت به میان نیاید. عمارت تاریخی کاخ هشت بهشت که در نزدیکی این خیابان واقع شده، از آثار تاریخی اصفهان بوده و نمونه‌ای از کاخ های محل سکونت آخرین پادشاهان دوره صفوی است؛ باغ وسیعی همراه با عمارت که تنها بخشی از باغ بزرگ نقش جهان بوده است و کمتر ایرانی پیدا می شود که حداقل یک بار در طول زندگی اش کاخ هشت بهشت اصفهان را ندیده باشد؛ کاخی که هر طرفش را نگاه کنید هنر معماری ایرانی را در آن به وضوح مشاهده خواهید کرد.

اصفهان یکی از مهمترین کلان شهرهای کشور است که به سبب دارا بودن جاذبه های باستانی و طبیعی فراوان هر ساله میزان گردشگران زیادی از سراسر کشور است. خیابان هشت بهشت اصفهان ازجمله خیابان های معروف و زیبای این شهر است که قدم زدن در آن در فصل بهار و استشمام هوای تازه و مطلوب آن خالی از لطف نخواهد بود.

-هشت-بهشت-اصفهان خیابان هشت بهشت اصفهان

زیباترین کاخ ، کاخ هشت بهشت

سال تاسیس: ۱۰۸۰ هجری (دوره شاه سلیمان)

موقعیت: خیابان باغ گلدسته پارک شهید رجائی

از کلیه کاخ های با صفا و کلاه فرهنگی هائی که در کنار چهارباغ احداث شده بود فقط کاخ هشت بهشت باقی مانده است.این عمارت باشکوه که روزگاری زیباترین کاخ عالم هم نامیده می شد در سال ۱۰۸۰ هجری و به روزگار شاه سلیمان صفوی در نزدیکی باغ بلبل ساخته شد.

-هشت-بهشت-اصفهان-4 خیابان هشت بهشت اصفهان

این بنای دو طبقه با طاق های زیبا و تزئینات فراوان و هماهنگ دست به دست هم داده تا یکی از نمونه های درخشان معماری عصر صفویه را به نمایش بگذارند.کلیه سیاحان و جهانگردانی که از اصفهان بازدید کرده و موفق شده اند به درون کاخ هشت بهشت راه یابند آن را بهترین بناهای دنیا نامیده اند.یکی از آن ها کاخ هشت بهشت را با عبارت «… فرح انگیز تر از مجلل ترین کاخهای ممالک اروپایی» توصیف کرده است.باغ وسیعی که عمارت در آن واقع شده جزئی از باغ بزرگ نقش جهان بوده است که شاه اسماعیل اول احداث کرد و در زمان جانشینان او به خصوص شاه عباس اول به قطعات متعددی تقسیم شد.

این قصـر با شکوه از همان ابتدای احداث «عمارت هشت بهشت» «هشت به هشت» و «هشت در بهشت» نامیده می شده است.

-هشت-بهشت-اصفهان-2 خیابان هشت بهشت اصفهان

هتلهای خیابان هشت بهشت

هتل زنده رود اصفهان در خیابان هشت بهشت اصفهان قرار گرفته است. هتل زنده رود دارای امکانات رفاهی اعم از پارکینگ خودرو، صندوق امانات و تهویه مطبوع است.این هتل در نزدیکی اماکن دیدنی شهر اصفهان نظیر میدان نقش جهان، سی و سه پل، میدان امام علی، مسجد جامع و پل خواجوقرار دارد و به همین دلیل یکی از هتلهای پر طرفدار اصفهان محسوب میشود.نزدیکی هتل زنده رود به بازار اصلی اصفهان، این هتل را به یکی از جذابترین هتلها برای اقامت تبدیل کرده است.نزدیکی هتل زنده رود به اتوبانهای منتهی به فرودگاه و پایانه های مسافربری از امتیازات این هتل میباشد.دسترسی آسان به نمایشگاه بین المللی و مراکز درمانی اصفهان یکی از ویژگی های مهم انتخاب هتل زنده رود محسوب می شود.

هتل ملک سلیمان با ظاهری سنتی و هماهنگ با بافت سنتی شهر، در نزدیکی آثار باستانی پربازدید اصفهان قرار دارد.هتل ملک یک هتل ۲ ستاره است که امکانات رفاهی‌اش خوب و کامل است و از تکنولوژی و نوآوری‌های مدرن استفاده می‌کند.تلفیق فضای سنتی و امکانات مدرن باعث شده مسافران تجربه‌ی جدیدی از اقامت در اصفهان داشته باشند.موقعیت مکانی هتل نزدیک موزه تاریخ طبیعی، کاخ عالیقاپو، نقش جهان، سی و سه پل می باشد.

-هشت-بهشت-اصفهان-3 خیابان هشت بهشت اصفهان

-هشت-بهشت-اصفهان-1 خیابان هشت بهشت اصفهان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *