رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ فروردین ۱۳۹۶

خواسته‌های مجازی میهمانان هتل

لینک این مطلب کپی شد!

با نگاهی به تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی که در مسیر پیش روی ما به سوی آینده وجود دارد، می‌توانیم به خوبی درک کنیم که فصل و زمان پرداختن و توجه به علائق و انگیزه‌ها و رویکردهای گروه مخاطبان مختلف فرا رسیده است. سرویس‌دهندگان در صنعت هتلداری و گردشگری باید بیش از پیش به سلایق و علائق مختلف توجه کنند و خواسته‌های آنان را به تحقق برسانند. در این نوشتار بیشتر روی صحبت با هتلداران است. هتلداران همزمان با اینکه سرویس‌های سرگرمی و ارتباطی جدیدی را برای میهمانان خود جست‌وجو می‌کنند، بسیار مهم است که بدانند کدام‌یک از راهکارهایی که می‌یابند با هتل و میهمانان آن متناسب و منطبق است. قادر ساختن میهمانان هتل به ارسال و انتشار محتوای دلخواهشان در اینترنت و فضاها و شبکه‌های مجازی از دستگاه موبایل و از طریق تلویزیون موجود در اتاق، یک اولویت کاری برای هتل‌هاست. بررسی روحیات گوناگون میهمانان مختلف در هتل‌های دنیا به ما نشان می‌دهد که این موضوع یک موضوع کاملا اولویت‌دار و موردانتظار برای میهمانان هتل و به‌خصوص میهمانان رده سنی نوجوان و جوان است که ما از آنها به‌عنوان نسل هزاره یاد می‌کنیم. به همین جهت بسیار مهم و حیاتی است که راهکاری که هتلداران انتخاب می‌کنند اهداف زیر را دنبال کند تا بتواند در دنیای کنونی صنعت هتلداری موفقیت را به دنبال داشته باشد:

– به صرفه بودن از لحاظ هزینه: به‌این معنا که مسافر هتل نباید بابت استفاده از سرویس مورد نظر هزینه گزافی پرداخت کند.

– سادگی در راه‌اندازی و پیاده‌سازی: پیچیدگی در پیاده‌سازی و استفاده از سرویس باعث نارضایتی و عدم استفاده مجدد از سرویس خواهد شد و بنابراین این فاکتور نیز در استفاده از یک سرویس بسیار مهم به شمار می‌آید.

– کاربرپسند باشد: این ترجمه عبارتی است که بارها شنیده‌ایم؛ User-friendly. یک سرویس به‌طور قابل‌توجهی باید کاربرپسند باشد و کاربر هنگام استفاده از آن سادگی را در عین جذابیت و کمال درک کند.

– در مقابل تغییرات آینده، استوار باشد: future-proof بودن به ‌این معنا است که شیوه‌ها و روش‌هایی داشته باشیم که بتوانیم تغییرات آینده را تا حدی پیش‌بینی کنیم و با این پیش‌بینی، تاثیر تغییرات را روی سرویس خود در آینده به حداقل ممکن برسانیم.

اکثر ارائه‌دهندگان و پشتیبانان راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در صنعت هتلداری، سیستم انتشار بر مبنای IP را پیشنهاد می‌دهند و پشتیبانی می‌کنند، اما با این وجود همه راهکارها مانند هم نیستند و حتی امکان دارد بعضی از این راهکارها از پروتکل اینترنت هم استفاده نکنند. بعضی از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی که طراحی و استفاده می‌شوند، مبتنی و منطبق بر ابزارها و سخت‌افزارهای خاص هستند؛ به ‌این معنا که تنها با آن ابزارها، قابلیت سرویس‌دهی پیدا می‌کنند. بعضی از اپلیکیشن‌ها هستند که مبتنی بر مرورگر هستند و به همین دلیل یک سطحی از استقلال ابزارهای مورد استفاده را باعث می‌شوند و در نهایت ابزارهایی وجود دارند که به‌منظور و هدف خاص یا برای استفاده خاصی ساخته می‌شوند. هرکدام از انواع این سرویس‌ها و ابزارها و برنامه‌ها مزایا و معایبی با خود به همراه دارند که به‌طور مستقیم روی چهار هدفی که بالاتر به آن اشاره کردیم، تاثیر می‌گذارند. برای رسیدن به بیشترین میزان کیفیت در انتشار و ایجاد بهترین تجربه در مخاطب سه نکته مهم زیر را با هم مرور می‌کنیم؛

– اپلیکیشن و برنامه‌هایی که اساسا برای انتشار طراحی شده‌اند، عموما کاربرپسند یا استوار در مقابل آینده نیستند.

– برنامه‌هایی که مبتنی بر مرورگر هستند، قابلیت انتشار و پیاده‌سازی را به سادگی ندارند و معمولا کاربرپسند هم نیستند.

– برنامه‌های مبتنی بر تکنولوژی قالبی (casting) بیشتر از سایر تکنولوژی‌ها، اهداف حیاتی که بالاتر ذکر شد را پوشش می‌دهند و بنابراین شاید منطقی باشد در ابتدای انتخاب هر راهکاری، ابتدا به ‌این نکته توجه کنیم که ‌این برنامه و راهکار برای ساخته شدن از چه تکنولوژی‌ای استفاده کرده و بر چه مبنایی ساخته شده است.

در پایان نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که تغییر در این مسیر یک موضوع ثابت شده و همیشگی است و بنابراین ایجاد و انتخاب راهکاری برای انتشار محتوای مورد نظر از طریق ابزارهای همراه و تلویزیون در هتل نباید موضوع ساده‌ای انگاشته شود. آنچه در این میان حیاتی است، این است که در مسیر استفاده از یک راهکار یا یک سرویس در هتل موردنظر خود، ابتدا اهداف را به درستی تبیین کنید و سپس عملیات را بر مبنای آن تنظیم نمایید. این موضوع باعث می‌شود به درستی بتوانید به موفقیت نهایی در جلب رضایت خاطر مشتریان و افزایش مشتریان هتل نزدیک شوید.

مهدی نوابی/ عضو جامعه گردشگری الکترونیکی ایران
8f52be2c-2e5b-4cad-9c83-6972ebfd4bd817-03 خواسته‌های مجازی میهمانان هتل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *