جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خانه باغ اسکویی سبزوار

تاریخ بروزرسانی :
۱ دی ۱۴۰۰

خانه باغ اسکویی سبزوار ، در فاصله ۴ کیلومتری غرب شهر سبزوار و در روستای “ابارش” واقع است. مجموع مساحت این مکان ده هکتار بوده و عمارت آن در میان باغ ساخته شده است.خانه باغ اسکویی سبزوار از آثار ملی ایران در مشهد است که متعلق به دوره قاجار است. مالک این خانه باغ که در ۴ کیلومتری غرب شهر سبزوار و در روستای ابارش واقع است، خاندان اسکویی است. این روستا در دهستان قصبه غربی قرار داشته و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۱٬۱۰۴ نفر (۳۱۳ خانوار) بوده است. مجموع مساحت این مکان ده هکتار بوده و عمارت آن در میان باغ ساخته شده است. این اثر در تاریخ ۱۲ دی ۱۳۸۰ با شماره ۴۵۷۲ به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

خانه باغ اسکویی سبزوار1 scaled خانه باغ اسکویی سبزوار

معماری بنا

عمارت مزبور در دو طبقه ایجاد گردیده و مشتمل بر طبقه زیر زمین مشتمل بر هشتی، حوضخانه، آب انبار، مطبخ، بادگیرخانه و … می باشد. طبقه اول از فضاهایی مانند تالار ستوندار شرقی و شمالی، تالار پذیرایی، حجره های نشیمن و … تشکیل شده است. از جمله عناصر تزیینی این بنا می توان به آجرکاری های نمای بنا، گچبری قسمت های سر ستون ها، حوض خانه و نقاشی بر روی گچبری های حوضخانه اشاره نمود. قدمت این باغ و عمارت میان آن متعلق به دوره قاجار و مالک آن نیز خاندان اسکویی است .

بهترین زمان بازدید

با توجه به تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد این منطقه، فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به خراسان رضوی و بازدید از جاذبه های این استان خواهد بود.

%name خانه باغ اسکویی سبزوار

نحوه دسترسی

آدرس :خراسان رضوی، ۴ کیلومتری غرب سبزوار، روستای ابارش

bagh oskoi sabzevar خانه باغ اسکویی سبزوار

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *