رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ مهر ۱۳۹۸

حلوای شیر و آب هویج

لینک این مطلب کپی شد!

حلوای شیر و آب هویج یک نوع دسر خوشمزه و پرخاصیت است.آیا می‏دانید که یک لیوان آب هویج (۲۴۰سی سی)، بیش از ۸ برابر نیاز روزانه‏ی افراد به ویتامین A را تامین می‏کند؟! ویتامین A برای رشد اندام‏ها به‏خصوص استخوان‏ها لازم و ضروری است. همچنین برای حفظ قدرت بینایی خیلی مهم است. اینکه از قدیم گفته می‏شد خوردن هویج باعث می‏شود بهتر ببینید، صحیح است، زیرا کمبود ویتامین A باعث بروز مشکلات بینایی مثل شبکوری می‏شود.اسفناج نیز دارای مقدار زیادی ویتامین A است. مخلوط آب هویج و آب اسفناج، نوشیدنی را به وجود می‏آورد که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است. ویتامین A همچنین برای ماداران باردار و جنین خیلی مهم است.
(البته خانم‏های باردار درمورد مصرف آب هویج باید با پزشک خود مشورت کنند، زیرا دریافت اضافی ویتامین A ممکن است باعث بروز ناهنجاری های جنینی شود.) هر چند که ویتامین A برای حفظ سلامت بدن خیلی ضروری است، ولی باید در حد متعادل مصرف شود، زیرا مصرف مقادیر زیاد ویتامین A باعث مسمومیت کبدی و سایر مشکلات سلامتی می‏شود.
کلسیم که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد، از مهم‌ ترین ترکیبات موجود در شیر است. فسفر که برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها لازم است و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌ های بدن نقش ایفا می کنند، با خوردن شیر دریافت می ‌شوند.
شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند.
تحقیقات زیادی وجود دارد مبنی بر این که مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌ های قلبی ‌عروقی را کاهش می ‌دهد. مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌ کنند، کمتر دچار حملات قلبی می ‌شوند. همچنین مصرف شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد، اما فراموش نکنید که منظور ما از شیر، نوع کم چرب آن است.

حلوای شیر و آب هویج

مواد لازم :
آرد برنج نیم لیوان
آرد گندم نیم لیوان
روغن نیم لیوان
آب هویج ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
شکر ۱ لیوان
آب یک لیوان
زعفران دم کرده به میزان لازم
گلاب نیم لیوان
هل به میزان لازم
طرز تهیه :
شکر و آب را روی حرارت گذاشته تا شکر حل شود زعفران و گلاب و هل و شیر و آب هویج را به آن اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید. آرد برنج و آرد گندم را با روغن روی حرارت کم بگذارید و مدام به هم بزنید وقتی طلایی شد شهد را به آن اضافه کنید و مدام به هم بزنید و حرارت را خیلی کم کنیدتا زمانیکه حلوا غلظت لازم را پیدا کند .حلوا را در ظرف بریزید و با لبه قاشقی که از قبل چرب شده تزیین کنید.
منبع:بیتوته

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *