جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

حلوای آرد برنج

تاریخ بروزرسانی :
۳ مهر ۱۳۹۸

حلوای آرد برنج، حلوایی خوش طعم و خوش رنگ است که در دستور پخت آن همانند حلوای زعفرانی از زعفران استفاده می‌شود. حلوا از انواع شیرینی‌های معروف نزد ایرانیان است. حلوا جزو دسرهای خوشمزه‌ای محسوب می‌شود که معمولا در مراسم ختم، نذری و افطاری پخته می‌شود و انواع مختلفی هم دارد.
مواد لازم
آرد برنج : ۱ پیمانه
شکر : نصف پیمانه
روغن جامد : نصف پیمانه
آب : نصف پیمانه
زعفران حل شده : ۱ قاشق غذا خوری
گلاب : ۱/۴ لیوان

حلوای آرد برنج حلوای آرد برنج

طرز تهیه
در مرحله اول طرز تهیه حلوا با آرد برنج شکر و زعفران و آب را در درون قابلمه‌ای مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر و زعفران به خوبی در درون آب حل شوند بعد از این که شکر در درون آب حل شد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.
روغن را در درون تابه‌ای نچسب بریزید و تابه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از این که روغن داغ شد آرد برنج را به روغن اضافه کنید و مرتب آرد برنج را هم بزنید تا سرخ شود.
توجه داشته باشید که تا وقتی که آرد برنج به طور کامل سرخ شود باید آن را هم بزنید و بعد از این که آرد برنج به رنگ طلایی در آمد شربت را به آرد برنج اضافه کنید و سپس حلوا را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود و به خوبی پخته شود.
این نکات را حتما رعایت کنید
۱.در پخت حلوا با آرد برنج در زمستان از روغن مایع و در تابستان از روغن جامد استفاده نمایید.
۲. اگر در مرحله آخر سرخ شدن حلوا به روغن نیفتاد مقداری روغن به حلوا اضافه کنید.
۳. برای خوش طعم کردن حلوا با آرد برنج می توانید به جای گلاب از هل و یا مقدار کمی وانیل استفاده کنید.
۴. برای تهیه شربت حلوا زعفران را از قبل در درون آب حل کنید.
۵. اگر بعد از ریختن شربت در درون حلوای آرد برنج حلوا را به مدت زیادی بر روی حرارت قرار دهید شربت می سوزد و باعث می شود که حلوا سفت و خشک شود.
طرز تهیه آرد برنج
برای تهیه آرد برنج بهتر است که از همان دانه های شکسته استفاده کنیم؛ ولی همه به این دانه ها دسترسی ندارند و می توانند به جای آن، دانه های کامل را به کار ببرند. برای تهیه آرد برنج توصیه می شود که از برنج های مرغوب ایرانی استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند.
– ابتدا برنج کاملا از چند ساعت قبل، خیس کنید و چند بار آب آن را خالی کنید تا کثیفی موجود در آن از بین برود. به هیچ وجه از نمک یا ماده دیگر در خیس کردن برنج استفاده نکنید.
– بعد از اینکه چند ساعت برنج در آب ماند و به اصطلاح خیس خورد، آن را آبکشی کنید و بعد بر روی یک دستمال بریزید تا خشک شود. برای خشک شدن بهتر است که آن را زیر نور آفتاب یا در معرض هوای آزاد بگذارید؛ فقط نباید اجازه بدهید دانه ها کامل خشک شوند و مقدار رطوبت باید همراه دانه ها بماند.
– اگر از برنج دانه کامل استفاده می کنید، دانه ها را بکوبید تا هم خردتر و هم نرم تر شوند.
– سپس دانه ها را آسیاب کنید. آسیاب کردن دانه ها را باید تا زمانی ادامه بدهید تا شما هیچ دانه درشتی را نبینید و همه آن ها خرد و نرم شده باشند.
– بعد از اینکه آسیاب کردید، آن را از الک عبور دهید تا دانه های درشت آن گرفته شود.
– سپس باز دوباره این دانه های الک شده را خشک می کنید و بعد با الک ریزتر آن ها را عبور می دهیم و در یک کنار میگذاریم تا کامل خشک شود.
– آرد برنج شما آماده است.
برای تهیه شیرینی برنجی، شما نیاز به الک خیلی ریزی دارید و با الک های معمولی که در خانه وجود ندارد، نمی توان آرد برنجی مخصوص شیرینی را تهیه نمود.
منابع:باشگاه خبرنگاران جوان-افق کوروش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *