رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

حاشیه رودخانه بازفت

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

رودخانه بازَفت از دامنه کوه‌های منار، گله سگا، تورک و زردکوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی شهرکرد سرچشمه می‌گیرد و سپس از طریق منطقه بازفت، به سمت جنوب شرقی روان می‌شود.

این رودخانه از دره شمالی- شرقی کوه تاراز به روستای قره گر رسیده و در یک کیلومتری جنوب شرقی این روستا، با آب شنگی مخلوط می‌شود و پس از آن به آب تشنوی و آب ترکی می‌پیوندد. این رودخانه پس از سیراب نمودن روستای تیک، وارد دره‌های پرپیچ و خم میان زردکوه در شمال و کوه سفید در جنوب می‌شود و در مسیر خود به آب چنار ملحق می‌شود و از نزدیکی روستاهای سرخلا، قلعه تبارک و ارتک می‌گذرد. رودخانه بازفت در ۳ کیلومتری روستای ارتک با آب نازی مخلوط شده و کمی پایین‌تر با دو ریزابه یکی شمال شرقی و دیگری جنوبی درهم آمیخته و از روستای مورز واقع در منطقه تلخه‌دان می‌گذرد و پس از عبور از دره باتری کوه دالانگ به دهستان دیناران از شهرستان بروجن وارد می‌شود. در این قسمت نخست از کنار روستای بادام شیرین دان می‌گذرد و پس از مخلوط شدن با یک ریزابه کوچک به دره شرقی پوتک وارد شده و به دهستان میانکوه از شهرستان بروجن داخل می‌گردد و پس از پیمودن دره شرقی کوه‌های سو، سرصحرا، دهدز و آته و مخلوط شدن با چند ریزابه کوچک، سرانجام در یک کیلومتری جنوب شرقی روستای کبوسی به رود کارون می‌ریزد.

رودخانه دائمی بازفت با طول ۹۵ کیلومتر، یکی از بکرترین و بدیع‌ترین امکانات گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است. مسیر طولانی این رودخانه در مجاورت متراکم‌ترین و دست‌نخورده‌ترین محدوده‌های جنگلی با چشم‌اندازهای زیبا و چشم‌گیر، اهمیت تفرجگاهی بی‌نظیری دارد.

-بازفت حاشیه رودخانه بازفت

-بازفت2 حاشیه رودخانه بازفت

-بازفت3 حاشیه رودخانه بازفت

-بازفت4 حاشیه رودخانه بازفت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *