رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جنگل هزار جریب بهشهر

اشتراک گذاری

جنگل هزار جریب بهشهر، یکی از جنگل‌های انبوه با تنوع جانوری و گیاهی فراوان است. این جنگل یکی از وسیع‌ترین جنگل‌های کشورمان به شمار می‌رود. پاسخ به سوال جنگل هزار جریب کجاست برای بسیاری از افراد کمی مشکل است. چراکه این جنگل با مساحتی زیاد مناطق مختلفی را پوشش می‌دهد. در واقع بخش زیادی از زمین‌های شمال اختصاص به این جنگل‌های هیرکانی دارد. استان مازندران و مرزهای استان‌های گلستان و سمنان محل‌هایی هستند که منطقه هزار جریب در آنها جا خوش کرده است.

جنگل هزار جریب بهشهر

در واقع می‌توان گفت این ناحیه سرسبز بخش‌های زیادی از بهشهر، نکا، ساری و سوادکوه را در استان مازندران، قسمت‌هایی از گرگان و کردکوی در استان گلستان و دامغان را برمی‌گیرد. در حقیقت جنگل هزار جریب به مانند نوار زیبای سبز رنگ بسیاری از اراضی شمال ایران را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است با اینکه تمام شهرهای ذکر شده در بالا سهمی از این جنگل سرسبز دارند اما هزار جریب با وسعت بیشتری در بهشهر پراکنده شده است. تا آنجا که بسیاری از مسافران و گردشگران از این جنگل با نام جنگل‌ هزار جریب بهشهر یاد می‌کنند.

جنگل هزار جریب بهشهر

جاذبه های طبیعی جنگل هزار جریب بهشهر

جنگل هزار جریب از آن دست مکان‌هایی است که هر مسافر و اهل سفری باید برای یکبار هم که شده از آن دیدن کند. از جمله دلایلی که برای بازدید از این جنگل پیشنهاد می‌شود شامل موارد زیر است:

پوشش گیاهی

در منطقه سرسبز هزار جریب انواعی از گونه‌های مختلف گیاهی را می‌توان از نزدیک دید. این گیاهان در مناطق مختلف هزار جریب پراکنده شده‌اند. تلکا، ازگیل، شمشاد، بلوط، نجیر، ولیک، آویشن بخش وسیعی از پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می‌دهند.

جنگل هزار جریب بهشهر

حیات وحش

تنوع گونه‌های جانوری در جنگل هزار جریب به قدری زیاد است که بسیاری از جانوران مانند پلنگ، خرس، روباه، قرقال، دلیجه، گنجشک، گربه وحشی و.. این مکان را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کرده‌اند. در واقع آب و هوای مناسب این جنگل‌ها و وجود پوشش گیاهی مناسب ازدلایل مهم تنوع حیوانات در این ناحیه است.

جنگل هزار جریب بهشهر

ویژگی‌های جغرافیایی

علاوه بر پوشش گیاهی متنوع و جانوران گوناگون، در این جنگل چندین رودخانه و چشمه نیز وجود دارد. مهربان رود و نکاررود از جمله رودخانه‌های جاری در سطح جنگل هستند. کوه‌های اطراف جنگل نیز زیبایی و شکوه هزار جریب را چند برابر کرده‌اند.

جنگل هزار جریب بهشهر

نحوه دسترسی

برای رفتن به این جنگل زیبا در ابتدا و پس از ورود به ساری مقصد شهر بهشهر را در پیش بگیرید. جنوب و جنوب غربی شهر بهشهر جایی است که جنگل‌های هیرکانی در آن قرار گرفته‌اند. پس از رسیدن به بهشهر باید آدرس روستای محمد آباد را از بومی‌های منطقه جویا شوید.
جنگل هزار جریب در مسافتی ٢٥ کیلومتری از روستای محمد آباد واقع شده است. پس از رسیدن به محمد آباد به راحتی مسیر جنگل را پیدا می‌کنید.
یکی دیگر از مسیرهای پیش روی شما از سمت ساری و بهشهر، حرکت به سمت جنوب بهشهر و دنبال کردن مسیر بهشت فاطمه و علی تپه است. پس از عبور از این مناطق باید مسیر فرعی پاسبند را جویا و در نهایت به جنگل برسید.

جنگل هزار جریب بهشهر

جنگل هزار جریب بهشهر

جنگل هزار جریب بهشهر

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *