رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جنگل سرپوش‌ تنگه

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ آبان ۱۳۹۶

جاده‌ی چالوس را با همه‌ی پیچ و خم‌هایش را که طی کردی، درست نرسیده به پلیس‌راه چالوس، پشت یکی از قهوه‌خانه‌های بین مسیر، راهی جنگلی به سمت تنگه‌ای خزه بسته منتهی می‌شود. به خاطر همین گم بودن مسیر است که سرپوش تنگه هنوز بکر باقی‌مانده است.
از پشت قهوه‌خانه، مسیری پاکوب به سمت جنگل راهی‌تان می‌کند و شمارا به سمت سرپوش تنگه سوق می‌دهد. کم‌کم درخت‌های ممرز، انجیلی و توسکا نمایان می‌شود. مستقیم به راهتان ادامه دهید تا از کنار کلبه‌های چوبی عبور کنید. در ادامه مسیر رودخانه‌ای زلال را می‌بینید که از کنارتان جریان پیدا می‌کند. چند بار مسیر رودخانه را قطع می‌کنید و راه پاکوب را ادامه می‌دهید، پاکوبی که کم‌وبیش معلوم و نامعلوم است.

232 جنگل سرپوش‌ تنگه

در بین راه، اگر کمی ساکت باشید، صدای پرنده‌هایی نظیر شاه بوف، سهره، دارکوب و… به‌راحتی شنیده می‌شود. صدای شاخ و برگ‌ها نیز در اثر قدم‌های شما و حرکت تند و سریع لاسرتا های زیبا است.

بعد از یک ساعت جنگل پیمایی سبک، به آخر مسیر پاکوب که رسیدید، کوهی عظیم جلویتان ظاهر می‌شود و مشخص می‌کند که ادامه مسیر از این راه نیست، درست همان‌جا باید بروید در رودخانه و خلاف مسیر آب به سمت راست حرکت کنید. الآن وارد تنگه‌ای شده‌اید که آن را سرپوش تنگه نامیده‌اند.

کمی که در آب راه می‌روید به آبشاری ۲ متری می‌رسید اما این آخر مسیر نیست، باید از آبشار بالا بروید و خلاف مسیر آب را ادامه دهید. هنگامی‌که از آبشار بالا می‌روید و آب تمام بدنتان را خیس می‌کند، تابستان و آفتابش از یادتان می‌رود.

در ادامه مسیر آبشاری یک متری است که می‌توانید از کناره‌هایش بالا بروید. مسیر را که ادامه دهید، از بین بوته‌ها و درختان عبور می‌کنید تا به آبشاری ۱۰-۱۵ متری می‌رسید. اینجا آخر راهمان است.

233 جنگل سرپوش‌ تنگه

خوب که به اطرافتان دقت کنید، در کناره‌های حوضچه‌ی درست‌شده‌ی زیر آبشار، خرچنگ و قورباغه‌های زیبا که آرام‌گرفته‌اند را می‌بینید. بعد از کمی آب‌بازی و لذت از تنگه‌ی سرپوش، بازگشتن مسیر و پایین آمدن از آبشارهای کوچک همچنان برایتان مهیج خواهد بود.

مراقب باشید که همیشه با افرادی که به منطقه آشنا هستند به تجربه این سفر بپردازید زیرا ممکن است از مسیر خارج شوید و به‌علاوه بر ندیدن تنگه، در جنگل انبوه چالوس گم شوید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *