رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جمهوری اسلامی ایران شکل دهنده بازار آینده صنعت نمایشگاهی خواهد بود

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اسفند ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ – برلین – ایرنا – رییس مرکز نمایشگاه های بین المللی فرانکفورت، پیش بینی کرد که جمهوری اسلامی ایران می تواند شکل دهنده اصلی بازار آینده صنعت نمایشگاهی در سطح بین المللی باشد.

به گزارش ایرنا،ˈوولفگانگ مارتسینˈ در گفت و گویی با روزنامه دی ولت درخصوص همکاری آلمان با کشورهای مختلف برای برگزاری نمایشگاه های بین المللی، با نام بردن از جمهوری اسلامی به عنوان یکی از کشورهایی که می تواند به عنوان همکار در برگزاری نمایشگاه انتخاب شود،گفت:ایران با ظرفیت های بالایی که دارد می تواند برای صنعت نمایشگاهی به یکی از مهمترین بازارهای جهانی تبدیل شود.

این مقام اقتصادی آلمان خاطرنشان کرد: درصورت لغو کامل تحریم های بین المللی علیه ایران، این کشور به طور قطع یکی از بزرگترین بازارهای نمایشگاهی و اقتصادی در آینده خواهد بود.

وی افزود: البته در کنار ایران،برخی از کشورها در آفریقا و همچنین چند کشور آسیایی مانند اندونزی،ویتنام و برمه نیز ظرفیت های خوبی برای تبدیل شدن به یک بازار خوب برای صنعت نمایشگاهی دارند.

رییس مرکز نمایشگاه های فرانکفورت،خاطرنشان کرد:به عنوان یک شرکت بین المللی نمایشگاهی ما با دید باز و نگاه مثبت به همکاری با کشورها در رابطه با همکاری های نمایشگاهی نگاه می کنیم اما در اصل این عرضه کننده کالاهای تولیدی هستند که تعیین می کنند نمایشگاه در کدام کشور برگزار شود هرچند که ما آمادگی همکاری با همه این کشورها را داریم.

مارتسین خاطرنشان کرد: درحال حاضر آلمان به مرکز اصلی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تبدیل شده و دو سوم بزرگترین نمایشگاه های مهم جهان در حوزه های مختلف از جمله صنعت، ساختمان، کامپیوتر و نرم افزار، کتاب،گردشگری،مواد غذایی،فرش و دیگر تولیدات در شهرهای مختلف آلمان برگزار می شود.

شرکت نمایشگاه های فرانکفورت درحال حاضر پر درآمدترین شرکت نمایشگاهی آلمان است و گردش مالی این مجموعه اقتصادی در سال گذشته حدود ۵۴۳ میلیون یورو بوده است.

شرکت نمایشگاه های بین المللی فرانکفورت در سال گذشته در مجموع ۱۱۴ نمایشگاه بین المللی از جمله نمایشگاه های بین المللی خودرو و کتاب با حدود ۸۰ هزار شرکت عرضه کننده کالا و محصولات تولیدی را برگزار کرده و سه میلیون ۶۰۰ هزار بازدید کننده داشته است.

یک سوم گردش مالی مرکز نمایشگاه های فرانکفورت در زمینه سازمان دهی برگزاری نمایشگاه های بین المللی در خارج از آلمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در برلین،در همین رابطه رییس مرکز نمایشگاه های برلین نیز در دیدار با معاون گردشگری رییس سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ایران،ضمن تاکید بر ظرفیت های بالای ایران در زمینه امور فرهنگی و گردشگری،گفت که ایران و آلمان می توانند شرکای بسیار خوبی در زمینه توسعه گردشگری بین المللی باشند.

مارتین بوک در دیدار با مرتضی رحمانی موحد که جمعه گذشته درحاشیه چهل و هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری در برلین،برگزار شد با اشاره به اینکه هر سال یک کشور به عنوان میهمان و شریک ویژه ( پارتنر) نمایشگاه بین المللی برلین انتخاب می شود،پیشنهاد معرفی ایران به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه در سال ۲۰۱۸ را مطرح کرده است.

رییس گردشگری ایران نیز در این ملاقات با تاکید بر توسعه و تعمیق همکاری های دو کشور در زمینه گردشگری یادآور شد که از تجارب نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین برای برنامه های خود در راستای جبران کاستی های گذشته در این صنعت و همچنین رفع مشکلات و نواقص استفاده خواهد کرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: ایران و آلمان می توانند با توسعه همکاری ها در حوزه گردشگری همکاری خوبی داشته و از ظرفیت ها و تجارب یکدیگر در این زمینه استفاده کنند.
81081688-5559944 جمهوری اسلامی ایران شکل دهنده بازار آینده صنعت نمایشگاهی خواهد بود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *