جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جزیره اسمال سای بهشهر

تاریخ بروزرسانی :
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

این جزیره در خلیج میانکاله و در تالاب پلنگان واقع شده و دومین جزیره دریای خزر از نظر وسعت بعد از جزیره آشوراده محسوب می شود.طول جزیره اسمال سای در حدود ۴ کیلومتر و عرض آن در بیشترین حالت در حدود ۱ کیلومتر است. فاصله جزیره تا شبه جزیره میانکاله ۱.۳ کیلومتر و تا ساحل شاکله در شمال بهشهر ۶.۵ کیلومتر است.
پوشش غالب بر اسمال سای علفزار بوده و با پراکندگی زیاد درخت انار و بوته تمشک وجود دارد، همچنین در حاشیه سواحلش سایز نیز به صورت پراکنده رشد کرده است.جزیره اسمال سای یکی از بی‌نظیرترین اکو سیستم های تالابی ایران را دارد.

بلندترین نقطه جزیره در شرق آن و با ارتفاع -۲۷ متر از سطح آبهای آزاد ۱ متر از سطح آب خلیج میانکاله بالاتر است.جزیره اسمال سای در موقعیت جغرافیایی N365104 E533627 در استان گلستان واقع است.تنها دامداری موجود در جزیره اسمال سای مربوط به آقای مجریان از اهالی شهرستان گلوگاه است که هم اکنون نیز در این جزیره مشغول به دامداری هستند.

مجموعه شبه جزیره میانکاله، جزایر آشوراده و اسمال سای دارای جاذبه‌های شگفت انگیز طبیعی و زیست محیطی کم نظیری هستند که عمده‌ترین آنها پوشش گیاهی ویژه و حیات وحش منحصر به فرد آن است و چشم اندازهای ساحلی، بیشه‌ای و خلیج گرگان، این بخش از استان مازندران و سواحل خزر را به یکی از جالب‌ترین نقاط گردشگری تبدیل کرده است.

جزیره اسمال سای 1 جزیره اسمال سای بهشهر
جزیره اسمال سای 2 جزیره اسمال سای بهشهر
جزیره اسمال سای 3 جزیره اسمال سای بهشهر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد