رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اسفند ۱۴۰۰

جاهای دیدنی نزدیک هتل بزرگ شیراز

اشتراک گذاری

از نتایج جستجوی گوگل می‌توانید متوجه شوید که عبارت هتل بزرگ شیراز علی بابا جزو جستجوهای برتر مسافران داخلی و خارجی به حساب می‌آید. این موضوع نشان می‌دهد که هتل بزرگ شیراز از جمله معروف‌ترین هتل‌های شیراز به حساب می‌آید و بسیاری به‌دنبال اقامت در این هتل زیبا هستند.

خب در شیراز هتل‌های مختلفی وجود دارند و فعالیت می‌کنند. پس دلیل این محبوبیت هتل بزرگ شیراز چیست؟ دسترسی به جاهای دیدنی شیراز از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت هتل بزرگ شیراز به حساب می‌آید. شیراز شهر بزرگی است و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد. در صورتی که هتل فاصله بسیاری از این جاذبه‌ها داشته باشد، سفرتان به سفری سخت تبدیل خواهد شد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی نزدیک به هتل بزرگ شیراز را بشناسید.

معرفی هتل بزرگ شیراز

وقتی که عبارت هتل بزرگ شیراز علی بابا را جستجو کنید و وارد وبسایت علی بابا شوید، متوجه خواهید شد که این هتل از نظر موقعیت قرارگیری، جزو بهترین هتل‌های شیراز به حساب می‌آید. این هتل در فاصله کمی از اکثر جاهای دیدنی شیراز قرار دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی نزدیک به هتل بزرگ شیراز را بهتر بشناسید.

معرفی جاهای دیدنی نزدیک به هتل بزرگ شیراز

همان طور که انتظار دارید، می‌خواهیم تا نزدیکترین جاهای دیدنی شیراز به هتل بزرگ شیراز را به شما معرفی کنیم. پس بیش از این منتظرتان نمی‌گذاریم و یک راست درباره نزدیکترین جاهای دیدنی شیراز به این هتل صحبت می‌کنیم:

باغ جهان نما
باغ جهان نما از جمله زیباترین جاهای دیدنی شیراز به حساب می‌آید. این باغ زیبا و تماشایی در ضلع شرقی خیابان حافظ قرار دارد. خوشبختانه با ماشین شخصی می‌توانید در عرض کمتر از ۶ دقیقه خودتان را به باغ جهان نمای شیراز برسانید. باغ جهان نمای شیراز حدود ۲.۸ هکتار وسعت دارد و ۳،۵۰۰مترمربع از آن به فضای سبز اختصاص داده شده است.

در این باغ درختان کهن سرو، نارنج، رز هفت رنگ، شمشاد سبز، گل اطلسی و داووی به چشم می‌خورد. قدمت این با به دوران حکومت آل مظفر و البته آل اینجو باز می‌گردد. این باغ همانند سایر باغ‌های شیراز، یعنی دلگشا، ارم و تخت قراچه از جمله معروف‌ترین باغ‌های ایران به حساب می‌آید. پیش از آنکه تیمور گورکانی به این باغ حمله کند، این باغ را با نام باغ زینت الدنیا می‌شناختند. حضور و قدم زدن در این باغ بسیار لذت بخش است. مخصوصاً اگر اردیبهشت را برای بازدید از این باغ انتخاب کنید، مست عطر خوش بهارنارنج خواهید شد.

حافظیه

خب همه ما حافظ شیرازی را می‌شناسیم. اصلاً مگر می‌شود که شب یلدا را بدون فال حافظ سپری کنیم؟ حافظ را می‌توان عاشق‌ترین شاعر تاریخی ایران دانست. همه ما حداقل چند بیت از اشعار این استاد شعر را به‌خوبی می‌شناسیم. آرامگاه این شاعر ارزشمند ایرانی، در شهر شیراز و حدفاصل بین چهارراه ادبیات و چهاراره حافظیه قرار دارد.

آرامگاه حافظیه به دست یکی از شرق‌شناسان بزرگ فرانسوی با نام آندره گدار انجام شد. جالب است بدانید که آرامگاه حافظیه اسرار بسیاری را در خود جای داده است. برای مثال تا وقتی که بیرون مجموعه حضور داشته باشید، قادر به دیدن مقبره حافظ نخواهید بود. پس از عبور از بخش‌های مختلف، به مقبره دست پیدا می‌کنید. بسیاری بر این باور هستند که معماری حافظیه دلالت بر عالم برزخ و قیامت دارد. خوشبختانه حافظیه در فاصله ۶ دقیقه‌ای از هتل بزرگ شیراز قرار دارد.

باغ موزه هفت تنان

باغ موزه هفت تنان از دیگر جاهای دیدنی مهم شیراز به حساب می‌آید. این با موزه در بخش شمالی آرامگاه حافظ قرار دارد. پس همان طور که می‌توانید حدس بزنید، در نزدیکی هتل بزرگ شیراز قرار دارد. این باغ موزه در عمارتی تاریخی قرار دارد. قدمت این عمارت به دوران کریم خان زند باز می‌گردد.

در حیاط باغ موزه هفت تنان، هفت سنگ آرامگاه به چشم می‌خورد. متأسفانه درباره هویت افرادی که در این باغ موزه به خاک سپرده شده‌اند، اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما بسیاری بر این باور هستند که این این افراد، جزو عرفای بزرگ آن دوران بودند که در این عمارت به خاک سپرده شده‌اند. بازدید از این باغ موزه می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. شکل سنگ مزارها بسیار خاص است و همین موضوع توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند.

ارگ کریم خان زند

ارگ کریمخانی

وقتی که وارد صفحه اصلی هتل بزرگ شیراز علی بابا می‌شوید، خواهید دید که ارگ کریم خان زند نیز در فاصله کمی از این هتل قرار دارد. در حقیقت در عرض کمتر از ۶ دقیقه می‌توانید خودتان را با ماشین از هتل به ارگ کریم خان زند برسانید. دوران زندیه را می‌توان دوران طلایی شیراز دانست. کریم خان زند شیراز را به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب کرد و در آن دوران شاهد رشد و شکوفایی این شهر بودیم.

بسیاری از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شیراز نیز به دوران زندیه تعلق دارند. ارگ کریم خانی به دست شخص کریمخان زند در سال ۱۱۸۰ ساخته شد. این ارگ محل حکومت و زندگی کریمخان زند بود. به همین خاطر آن را ارگ کریمخانی می‌دانند. اینکه تصور کنیم یکی از مهم‌ترین پادشاهان ایرانی در این محل زندگی می‌کرده، واقعاً حس عجیبی را در وجودمان ایجاد می‌کند. بازدید از این ارگ زیبا را حتماً باید در برنامه سفرتان به شیراز قرار دهید.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که از نظر موقعیت قرارگیری، هتل بزرگ شیراز، بهترین هتل در شهر زیبای شیراز به حساب می‌آید. وقتی که در این هتل اقامت داشته باشید، عمدتاً در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه با ماشین خودتان را می‌توانید به جاهای دیدنی مهم شیراز برسانید. همین موضوع باعث شده تا هتل بزرگ شیراز در اکثر روزهای سال شلوغ و پرمسافر باشد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *