رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اسفند ۱۳۹۷

تپه های رنگین ماهنشان

لینک این مطلب کپی شد!

تپه های رنگین ماهنشان یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی استان زنجان در مسیر زنجان به ماهنشان قرار دارد.نام محلی این تپه های چشم نواز به آلا داغ لار معروف است که در بخشهایی از غرب استان زنجان قرار گرفته اند. کوههای رنگی یکی از مناظر زیبای طبیعی استان زنجان است. این مناظر آنقدر نادر و عجیب‌ هستند که گاهی تصور می‌کنیم در حال دیدن مناظری از یک سیاره در یک منظومه شمسی دیگر هستیم. وجود رنگهایی همچون قرمز، قهوه ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید چشم های انسان را خیره می کند.

این کوه ها و تپه های رسی به سبب رنگشان به ویژه رنگ قرمز، قهوه ای، سبز، زرد، سفید و نارنجی در شرایط نور مناسب خصوصا پس از یک بارندگی اندک که خاکها را کمی خیس می کند با آنcontrast زیبا، سوژه بی نظیری برای عکاسان، فیلمسازان و طبیعت گردان به شمار می رود.
آلاداغ لار می تواند به عنوان یک منطقه و محل مناسب برای توسعه گردشگری طبیعی در استان زنجان خود را مطرح کند و تحقق این امر در کنار وجود سایر جاذبه های گردشگری شهرستان ماهنشان نقش مهمی در توسعه گردشگری شهرستان ماهنشان دارد.
در مورد نام منطقه ماهنشان، روایات متعددی وجود دارد؛ برخی از این روایات گویای این مطلب است که به علت قدمت زیاد و پیدا شدن آثاری از زندگی قوم ماد در این، نام « مادنشان» به این ناحیه داده شد که به مرور زمان این نام به ماه نشان تبدیل شده است.
بسیاری از مردم کشورمان و گردشگران خارجی از وجود چنین جاذبه بی نظیر، طبیعت زیبا اطلاع ندارند.

آدرس : زنجان – ماهنشان

-های-رنگین-ماهنشان-1 تپه های رنگین ماهنشان
-های-رنگین-ماهنشان-2 تپه های رنگین ماهنشان
-های-رنگین-ماهنشان-3 تپه های رنگین ماهنشان

منبع : بزنیم بیرون

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *