جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تور جام جهانی قطر ۲۰۲۲ (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ فروردین ۱۴۰۱

تور جام جهانی قطر این روزها داغ شده و همه در فکر این هستند که آیا برای دیدن بازی ها به قطر سفر کنند یا نه ؟ اگر مایل هستید همه چیز را درباره رفتن به جام جهانی قطر بدانید، پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید . هیچ چیز جذاب تر از جام جهانی برای طرفداران فوتبال نمی باشد بخصوص که تیم ملی شان به جام جهانی راه پیدا کرده باشد .جام جهانی که یک تورنمنت جهانی می باشد با کاپ قهرمانی خود انگیزه رقابت و شرکت در کشورهای مختلف را ایجاد می کند.

این رویداد که هر چهار سال یکبار در یک کشور برگزار می شود، در سال ۲۰۱۸ قرعه به نام کشور قطر افتاد و میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ کشور قطر خواهد بود. کشور قطر یکی از همسایگان جنوبی ایران و جزو کشورهای حوزه خلیج فارس می‌باشد. این کشور جزو امن‌ترین و ثروتمندترین کشورها از نظر اقتصادی می‌باشد و در حال حاضر در صدد ایجاد ساختارهای لازم برای برگزاری مسابقات وردکاپ ۲۰۲۲ به بهترین نحو ممکن است.

%name تور جام جهانی قطر 2022 (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

تمامی مسابقات جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در استادیوم‌های نزدیک به پایتخت قطر یعنی شهر دوحه برگزار می‌شوند. به همین منظور این کشور در حال آماده‌سازی و ساخت هتل‌ها و استادیوم‌های جدیدی برای این مسابقات می‌باشد.

برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر خبر خوشی برای ایرانیانی است که می‌خواهند به تماشای مسابقات و تشویق تیم ملی کشور عزیزمان بروند، زیرا دریافت ویزای کشور قطر، یکی از ویزاهای آسان برای ایرانیان است. خصوصا که مقامات قطری از دولت ایران برای برگزاری این مسابقات کمک خواسته‌اند. به همین منظور قصد داریم تا شرایط اخذ ویزا و سفر به قطر در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ را به همراه هم بررسی کنیم.

جام جهانی قطر13 تور جام جهانی قطر 2022 (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

دریافت ویزای قطر و تور جام جهانی قطر

همان‌طور که می‌دانید برای تماشای مسابقات فوتبال در قطر می‌بایست ویزای ورود به این کشور را داشته باشید. مسابقات فوتبال از ۳۰ آبان سال ۱۴۰۱ در شهر دوحه قطر آغاز شده و تا ۲۷ آذر ادامه خواهد داشت. بر اساس بررسی‌های انجام شده در طول این مدت حدود ۱.۵ میلیون نفر به قطر سفر کرده و بازی‌های جام‌جهانی را از نزدیک تماشا خواهند کرد. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که دوست دارید در زمان بازی‌های جام‌جهانی به قطر سفر کنید، ابتدا باید نسبت به هزینه‌ها و شرایط دریافت ویزای این کشور اطلاعاتی را کسب کنید.

%name تور جام جهانی قطر 2022 (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

ویزای توریستی تور جام جهانی قطر

ویزای توریستی قطر ۳ ماهه صادر می‌گردد و به گردشگران اجازه یک ماه اقامت در این کشور را می‌دهد. اگر برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ اقدام به دریافت ویزا می‌کنید، باید ویزای توریستی این کشور را درخواست دهید. برای دریافت این ویزا راه‌های مختلفی دارید که عبارتند از:

دریافت ویزا از طریق آژانس‌های هواپیمایی

برای درخواست ویزای توریستی قطر و تور جام جهانی قطر می‌توانید به آژانس‌های هواپیمایی مراجعه کنید و پاسپورت، چک ضمانت برگشت و هزینه ویزا را به آژانس تحویل دهید.

دریافت ویزای قطر از طریق VFS Global

وی اف اس گلوبال در واقع یک شرکت خصوصی است که مراحل دریافت مدارک و تشخیص هویت را برای سفارت‌خانه‌ها انجام می‌دهد. در ایران نیز چند سفارت‌خانه کارهای خود را به این شرکت محول کرده‌اند که قطر یکی از آن‌هاست. شما باید مدارک خود شامل تصویر بلیط رفت‌وبرگشت، رسید رزرو هتل و پرینت حساب بانکی خود را به این شرکت تحویل دهید و منتظر دریافت ویزا بمانید.

دریافت ویزای فرودگاهی

راه سوم و ساده‌ترین روش دریافت ویزا، ویزای فرودگاهی می‌باشد که با ارائه بلیط رفت‌ و برگشت هواپیما، رسید رزرو هتل و به همراه داشتن حداقل ۱۵۰۰ دلار آمریکا، در فرودگاه قطر به مسافر داده می‌شود.

هزینه بلیط رفت‌ و برگشت هواپیما برای تور جام جهانی قطر

یکی از اصلی‌ترین هزینه‌های سفر، هزینه بلیط هواپیما است. ایرلاین‌های مختلف ایرانی و خارجی در روزهای مختلف هفته پروازهایی را به سمت دوحه، پایتخت قطر، انجام می‌دهند. پروازها به دو صورت تک مسیر و چند مسیر می‌باشند. پروازهای مستقیم از تهران تقریبا در تمامی روزهای هفته برقرار هستند و اغلب با شرکت هواپیمایی قطر ایرویز (Qatar Airways) انجام می‌شوند. فاصله هوایی تهران تا دوحه ۱,۱۵۸ کیلومتر است و مدت زمان پرواز نیز حدود ۲ ساعت می‌باشد. پروازهای ایران- قطر علاوه بر تهران، در چهار شهر تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز نیز برقرار است.

قیمت بلیط هواپیما نیز با توجه به نوع، ساعت پرواز و نوع ایرلاین انتخابی، متفاوت است. علاوه‌بر این، زمان سفر نیز بر روی قیمت بلیط تاثیر دارد. با توجه به گرم بودن آب‌وهوای قطر، تابستان فصل مناسبی برای سفر به این کشور نیست و تعداد گردشگران کاهش می‎‌یابد. از این رو، هزینه بلیط‌ها نیز پائین‌تر از سایر فصل‌ها می‌باشد. بهترین زمان برای سفر به قطر، اوایل پاییز تا اوایل اردیبهشت است.

بازی‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیز در اواسط آبان و دقیقا در شلوغ‌ترین و پرمسافرترین حالت قطر برگزار می‎شود و با افزایش قیمت بلیط همراه است. دقت داشته باشید که با توجه به علاقه افراد به بازدید از جام‌جهانی قطر ، بلیط‌های قطر خیلی زود خریدای شده و امکان خرید چارتری در لحظات آخر وجود ندارد.

بنابراین، اگر تصمیم قطعی برای سفر و حضور در بازی‌های جام‌جهانی را دارید، خرید بلیط و یا تور جام جهانی قطر را به تعویق نیندازید و آن را به لحظه آخر موکول نکنید. در غیر این صورت از سفر باز می‌مانید یا مجبورید بلیط‌ها را بالاتر از قیمت اصلی آن خریداری کنید.

جام جهانی قطر 22 تور جام جهانی قطر 2022 (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

سفر با کشتی

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، قطر یکی از همسایگان ایران است که در حاشیه خلیج فارس قرار دارد. از این رو، این امکان برای ایرانیان وجود دارد که علاوه‌بر هواپیما، با کشتی نیز سفر کنند. برای این کار باید ابتدا خود را به بوشهر برسانید و از آن‌جا از راه دریا به سمت دوحه بروید. هزینه سفر با کشتی پائین‌تر از هواپیما بوده و برای کاهش هزینه‌های سفر پیشنهاد می‎شود.

هزینه اقامتگاه و هتل با تور جام جهانی قطر

شهر دوحه هتل‌های متنوع و مختلفی دارد. هتل‌های این شهر با توجه به امکانات و خدماتی که در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند، قیمت‌گذاری می‌شوند. مسافران می‌توانند بر اساس بودجه خود یکی از هتل‌های ۲ ستاره یا ۳ ستاره دوحه را انتخاب نمایند که از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر هستند و یا در هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره لوکس و مجلل قطر اقامت داشته باشند.

بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده، هتل‌های ۲ ستاره بین ۳۰ تا ۵۰ دلار و ۳ ستاره بین ۶۰ تا ۸۰ دلار به ازای هر شب اقامت، هزینه دارند. این هتل‎ها تمامی امکانات مورد‌نیاز برای یک اقامت راحت را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند. هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره دوحه نیز رنج قیمتی متفاوتی داشته و بر اساس سرویس ارائه شده، بین ۷۰ تا ۲۲۰ دلار از مسافران دریافت می‌کنند.

جام جهانی قطر 21 تور جام جهانی قطر 2022 (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

قیمت خوراکی‌ها در قطر

هزینه دیگری که باید در سفر خود به آن اهمیت دهید و برای آن برنامه‌ریزی کنید، هزینه خورد و خوراک است. رستوران‌های قطر انواع غذاهای بین‌المللی و محلی را شامل می‌شود. برنج و گوشت از جمله رایج‌ترین غذاهای این کشور هستند که به همراه انواع نوشیدنی‎ سرو می‌شوند. اگر به غذاهای قطری علاقه ندارید، می‌توانید انواع غذاهای اروپایی، هندی، پاکستانی، تایلندی و … را نیز امتحان کنید. برای صرف غذا در رستوران‌های دوحه باید به بودجه خود توجه داشته باشید.

می‌توانید یک رستوران ارزان‌قیمت را انتخاب نمایید که در آن صورت باید چیزی حدود ۸ دلار برای یک وعده غذایی بپردازید. در صورتی‌که برای صرف غذا به رستوران‌های میان‌رده این شهر بروید، چیزی حدود ۲۵ دلار به ازای هر نفر باید پرداخت کنید.

جام جهانی قطر 20 تور جام جهانی قطر 2022 (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

هزینه‌ حمل‌ونقل در قطر

اگر برای تماشای مسابقات فوتبال به قطر می‌روید، بخش دیگری از هزینه‌ها مربوط به هزینه‌های حمل‌ونقل داخل شهری است. ارزان‎ترین راه رفت‌وآمد در دوحه، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی است.

اجاره‌ی خودرو

برای گشت‌وگذار در قطر می‌توانید خودرو اجاره کنید تا آزادی عمل بیشتری در سفرتان داشته باشید. اجاره خودرو در قطر پیچیدگی چندانی ندارد اما برای رانندگی در این کشور، به موارد زیر دقت کنید:
۷ روز پس از رسیدن به قطر می‌توانید با گواهینامه کشور خود رانندگی کنید و برای رانندگی بیش از ۷ روز، باید گواهینامه موقت قطر بگیرید.
برای رانندگی در قطر باید حداقل ۲۱ ساله باشید.
در قطر مانند ایران، فرمان در سمت چپ قرار دارد و باید از سمت راست جاده حرکت کنید.

اتوبوس

اتوبوس‌های دوحه از ایستگاه اتوبوس الغنیم حرکت می‌کنند و ایستگاه‌های الخور، الوکره و مسیعید، ازجمله مسیرهای این اتوبوس‌ها هستند. قیمت بلیت این اتوبوس‌ها ۳ تا ۱۰ ریال است.

مترو

قطر برنامه‌ریزی کرده است تا مترو دوحه را در سال ۲۰۱۹ به بهره‌برداری برساند. مترو دوحه ۴ خط خواهد داشت و طول آن ۳۰۰ کیلومتر خواهد بود.

تاکسی

برای گرفتن تاکسی در قطر می‌توانید از هتل‌تان بخواهید برای‌تان تاکسی بگیرد یا کنار خیابان بایستید و تاکسی بگیرید. هزینه یکی از شرکت‌های تاکسی‌رانی، ۴ ریال ثابت و ۱.۸ ریال برای هر کیلومتر است.

جام جهانی قطر16 تور جام جهانی قطر 2022 (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

هزینه‌ تفریحات غیر فوتبالی

تا این لحظه هزینه‌های اصلی سفر و میانگین هر کدام از آن‌ها حدودا مشخص شد. اگر برای بازدید از جام‌جهانی به قطر با تور جام جهانی قطر سفر می‌کنید، باید حدود یک ماه در دوحه اقامت داشته باشید. در این مدت قطعا به تماشای شهر می‌روید و برنامه‌هایی برای تفریح و بازدیدهای خود دارید. حتما می‌دانید که بازدیدها و تفریحات نیز هزینه‌هایی را به دنبال دارند.

اگر قصد دارید سفر کم‌هزینه‌ای را تجربه کنید، باید تفریحات ارزان‌قیمت را انتخاب کنید. می‌توانید از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاهایی که نیاز به ورودی ندارند، بازدید کنید. برخی از جاذبه‌های گردشگری نیز هزینه‌ بسیار کمی را را به عنوان ورودی از بازدیدکنندگان دریافت می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را نیز در برنامه خود جای دهید.

بلیط بازی‌های جا‌م‌جهانی

در این قسمت از مطلب می‌رسیم به اصلی‌ترین دلیل سفر به قطر یعنی دیدن بازی‌های جام جهانی! بنابراین، علاوه بر هزینه‌های عنوان شده، هزینه خرید بلیط بازی‌ها را نیز پیش‌رو دارید. اگر به دنبال قیمت بلیط‌های جام جهانی ۲۰۲۲ هستید، باید مطلع شوید که قیمت بلیط جام‌جهانی توسط فیفا تعیین می‌گردد و تا این لحظه هنوز چیزی اعلام نشده است.

به این ۵ دلیل توریست‌ها به قطر سفر می کنند

دولت قطر میلیاردها ریال بودجه صرف زیرساخت‌های فرهنگی خود می‌کند که تاثیر زیادی در رونق گردشگری این کشور داشته است. موزه‌ها و گالری‌های فوق‌العاده دیدنی این کشور، سالانه گردشگران زیادی را به قطر می‌کشاند.
ثروت قطر از دلایل مهمی است که باعث شده این کشور میزبانی بسیاری از رویدادهای فرهنگی و ورزشی را به دست آوَرد. این کشور میزبان جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ است و علاوه بر آن، میزبانی سالانه مسابقات ورزشی زیادی چون موتورسواری، گلف و … را به عهده دارد. برگزاری جشنواره‌های مختلف فیلم و تئاتر در قطر، از دیگر دلایل سفر توریست‌ها به این کشور است.
قطر در طول سال، روزهای آفتابی زیادی دارد؛ حتی زمستان‌های این کشور نیز معمولا آفتابی است. دولت این کشور از این فرصت استفاده کرده و بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای ورزش‌ها و تفریحات آبی را توسعه داده است. سالانه گردشگران زیادی نیز با هدف گشت‌وگذار و استفاده از آفتاب لذت‌بخش قطر، راهی این کشور می‌شوند.
این کشور با ساخت مگامال‌های لوکس، برج‌های بلند و دیدنی، مساجد، موزه‌ها و حتی جزایر مصنوعی، توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب کرده و به قطب گردشگری منطقه تبدیل شده است.
بسیاری از گردشگران در سفر به قطر، به دنبال خرید از مراکز خرید این کشور‌ند. برخی از بهترین مراکز خرید خاورمیانه، در قطر قرار دارد.

زبان رسمی قطر چیست؟

زبان رسمی مردم قطر عربیست اما با توجه به این‌که ۸۸ درصد از ساکنان قطر خارجی‌اند، بسیاری از آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. چند اصطلاح کاربردی:
سلام: مرحبا، سلام علیکم
خداحافظ: وداعا
حالت چطوره؟ کیف حالک؟
این چنده؟ کم سعره؟

جام جهانی قطر15 تور جام جهانی قطر 2022 (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

وضعیت بهداشتی و درمانی در قطر چطور است؟

بیمارستان
در قطر مانند ایران، بیمارستان‌ها به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. کیفیت خدمات ارائه‌شده در بیمارستان‌های این کشور بالاست.
سرویس بهداشتی
در بسیاری از مراکز عمومی قطر، سرویس بهداشتی در دسترس است و مشکلی از این نظر وجود ندارد.
 واکسن بزنم؟
برای سفر به قطر نیاز نیست واکسن خاصی بزنید اما زدن واکسن‌های هپاتیت A ،B و تیفوئید توصیه شده است.
چه داروهایی ببرم؟
در سفر به قطر بهتر است نسخه داروهای خود را همراه داشته باشید. برای سفر به این کشور تنها به اندازه نیاز سفرتان دارو بردارید.
قطر امن است؟
 جرم و جنایت
قطر کشور امنیست و میزان جرم و جنایت در آن کم گزارش شده. این کشور از نظر سیاسی نیز کشور باثباتیست و تنش‌های سیاسی زیادی در آن روی نمی‌دهد.
رانندگی
بد رانندگی کردن یکی از مشکلاتی است که شما در قطر با آن مواجه می‌شوید. شما به‌عنوان عابرپیاده در زمان عبور از خیابان، باید حسابی دقت کنید که خودروها به شما نزنند؛ چراکه رانندگان قطری زیاد به عابران پیاده اهمیت نمی‌دهند.
بیابان‌گردی با ماشین
بیابان‌گردی از تفریحات گردشگران در قطر است. اگر می‌خواهید به صحراگردی بروید، مطمئن شوید در ماشین‌تان آب، طناب، جک و لاستیک زاپاس دارید. درصورتی‌که خودتان راننده‌اید حواستان باشید از مسیرتان خارج نشوید. سرگردان شدن در بیابان آخرین چیزی است که در سفر به قطر به آن نیاز دارید.
تکنولوژی چه کمکی به من می‌کند؟
دوست دارید جاهایی که در سفرتان به آن‌جا رفته‌اید را با دوستانتان به اشتراک بگذارید؟ اگر جوابتان مثبت است حتما اپلیکیشن swarm را روی گوشی‌تان نصب کنید تا دوستانتان را در سفرتان به قطر شریک کنید. با نصب این اپلیکیشن جاهایی را که در سفرتان به آن‌ها سر زده‌اید را نیز فراموش نخواهید کرد.
چه سیم‌کارتی بگیرم؟
Ooredoo و Vodafone دو اپراتور موبایل قطراند. پوشش اپراتور Ooredoo کامل‌تر و سرعت اینترنت آن نیز بهتر است. سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور Hala نام دارد و در فرودگاه و اکثر فروشگاه‌ها در دسترس است. برای خرید سیم‌کارت Hala باید ۳۵ ریال بپردازید و سیم‌کارت اعتباری Vodafone نیز ۲۵ ریال قیمت دارد.

%name تور جام جهانی قطر 2022 (همه چیز درباره رفتن به جام جهانی)

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی داشتیم تا در مورد هزینه‌های سفر به قطر برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی بحث کنیم و میانگین هر‌کدام از آن‌ها را نیز بیان کردیم. اگر فکر می‌کنید به تنهایی از پس کارها و اقدامات لازم برای دیدن بازی‌ها و سفر به قطر بر نمی‌آیید، بسیاری از آژانس‌های گردشگری برای برگزاری تور جام‌جهانی قطر برنامه‌ریزی کرده و شرایط مناسبی را برای علاقه‌مندان در نظر گرفته‌اند. اگر دوست دارید سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم با این تورها همراه شوید و صفر تا صد برنامه‌ریزی سفر خود را به افراد حرفه‌ای و کاربلد بسپارید. 

زمان شروع برگزاری مسابقات جام جهانی قطر ۲۰۲۲ چه تاریخی است ؟

تاریخ برگزاری مسابقات فوتبال از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذر می‌باشد.

آیا در فرودگاه هم می توان ویزای قطر را دریافت کرد ؟

بله؛ برای دریافت ویزای فرودگاهی قطر، ارائه بلیط هواپیما، نامه رزرواسیون هتل و به همراه داشتن ۱۵۰۰ دلار کافیست.

هزینه هتل در قطر در زمان جام جهانی چقدر می باشد؟

قیمت هتل‌ در قطر بستگی به میزان امکانات و چند ستاره بودن آن دارد و رنج قیمتی آن چیزی حدود شبی ۳۰ تا ۲۲۰ دلار می‌باشد.
به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد