رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ فروردین ۱۴۰۱

آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی قطر

لینک این مطلب کپی شد!

برای آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی قطر این مطلب را مطالعه بفرمایید. تیم کشورمان پس از قرعه کشی جام جهانی با انگلیس، آمریکا و یکی از تیم های پلی آف اروپا هم گروه شد. قرعه کشی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در دوحه برگزار شد و ۳۲ تیم حاضر در این مسابقات حریفان خود را شناختند. تیم کشورمان در گروه B مسابقات با انگلیس، آمریکا و پلی آف اروپا بین تیم‌های اوکراین و اسکاتلند و ولز هم گروه شد. در ادامه قصد داریم حریفان تیم کشورمان در این رویداد مهم را بیشتر بشناسیم:

-جهانی-قطر3-1 آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی قطر

تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر

آسیا: قطر، ایران، عربستان سعودی، کره جنوبی و ژاپن

اروپا: آلمان، انگلیس، بلژیک، کرواسی، هلند، دانمارک، اسپانیا، فرانسه، صربستان، سوئیس، پرتغال و لهستان

آفریقا: غنا، سنگال، تونس، مراکش و کامرون

آمریکای جنوبی: آرژانتین، برزیل، اکوادور و اروگوئه

آمریکای شمالی و مرکزی: کانادا، (آمریکا و مکزیک)

نماینده اقیانوسیه: برنده دیدار جزایر سلیمان – نیوزیلند، دهم فروردین ۱۴۰۱

نماینده آسیا: برنده دیدار استرالیا – امارات، هفدهم خرداد ۱۴۰۱

مرحله پلی‌آف

نماینده اقیانوسیه – تیم چهارم آمریکای شمالی

نماینده آسیا – تیم پنجم آمریکای جنوبی

ولز – برنده دیدار اوکراین و اسکاتلند

انگلیس، آمریکا و پلی آف اروپا؛ هم گروه‌های ایران در قطر

انگلیس

تیم ملی انگلستان با گرت ساوتگیت، امید زیادی به جام جهانی قطر پیش رو دارد. انگلیسی‌ها که همیشه ادعا داشته اند فوتبال اصالتاً برای این کشور است، در تلاشند تا بالاخره بتوانند جام جهانی را به خانه ببرند و به سال‌ها ناکامی خود در عرصه بین المللی پایان دهند.
تیم ملی انگلستان اولین جام جهانی خود را در سال ۱۹۵۰ تجربه کرد. سه شیرها تاکنون ۱۶ بار در این مسابقات شرکت کرده اند و از جمله تیم‌هایی هستند که در بزرگترین مسابقات فوتبال جهان سابقه زیادی دارند.

انگلستان در جام جهانی قبلی با تیم‌های بلژیک، تونس و پاناما همگروه بود. آن‌ها در نهایت موفق شدند به عنوان تیم دوم گروه به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنند. انگلیس در مرحله حذفی تیم کلمبیا را شکست داد و سپس سوئد را از دور مسابقات کنار زد. با این وجود در مرحله نیمه نهایی مقابل کرواسی که نائب قهرمان رقابت‌ها شد شکست خوردند. انگلیس دیدار رده بندی را نیز مقابل بلژیک واگذار کرد تا چهارم جهان شود..

 آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی قطر

آمریکا

تیم ملی فوتبال آمریکا در ۱۰ دوره جام‌جهانی حضور داشته که نخستین دورهٔ آن در جام جهانی ۱۹۳۰ بوده است. این تیم از جام جهانی ۱۹۹۰ تا جام جهانی ۲۰۱۴ به صورت پیوسته در پیکارهای جام جهانی حضور داشته است.همچنین تیم ملی این کشور یک بار در پانزدهمین دوره جام جهانی در جام جهانی ۱۹۹۴ میزبانی این مسابقات را بر عهده داشته است. تیم ملی آمریکا موفق نشد از مرحله مقدماتی در جام جهانی روسیه صعود کند و در جام جهانی قبل حضور نداشت.

 آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی قطر

پلی آف اروپا (برنده دیدارهای اوکراین، اسکلند و ولز)

تیم ملی فوتبال اوکراین و اسکاتلند در پلی آف اروپا رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند و برنده این دیدار به مصاف ولز می‌رود.

نخستین حضور تیم ملی فوتبال اوکراین در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه شکل گرفت و نخستین صعود این تیم به جام جهانی در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد که با تیم‌های عربستان، تونس و اسپانیا همگروه شد و با دو پیروزی به مرحله بعد صعود کرد. این تیم سوئیس هم از پیش رو برداشت و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ایتالیا به میدان رفت و شکست خورد. اوکراین در سال ۲۰۰۲ در یک بازی دوستانه مقابل ایران قرار گرفت که با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.

 آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی قطر

لیست نهایی تیم ملی اوکراین برای یورو ۲۰۱۶ اعلام شد

تیم ملی فوتبال اسکاتلند یکی از قدیمی ترین تیم‌های ملی فوتبال جهان شناخته می‌شود، این تیم در سال ۱۹۵۴ اولین حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. اسکاتلند تا کنون هشت بار موفق شده به جام جهانی صعود کند که در جام جهانی ۱۹۷۸ مقابل تیم ملی ایران به میدان رفتند و بازی با گل‌های اسکندریان برای اسکاتلند و دانایی فرد برای ایران با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال ولز تاکنون فقط مجوز حضور در جام جهانی سال ۱۹۵۸ را به دست آورده است که تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. بیشترین بازی و گل ملی را گرت بیل بازیکن باشگاهی تیم فوتبال رئال مادرید برای ولز به ثمر رسانده است.

 آشنایی با حریفان ایران در جام جهانی قطر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *