رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

تهران در این سال‌ها شهر فراملی نبوده است

لینک این مطلب کپی شد!

جمعی از فعالان گردشگری حامی حسن روحانی با همراهی محسن هاشمی و جمعی از کاندیداهای شورای شهر تهران گردهم آمدند تا از سیاست‌های گردشگری دولت بویژه در عرصه بین‌الملل که سبب خیزش گردشگری شده است، حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، در این گردهمایی که جمعی از معلولان نیز در آن حضور داشتند و محسن هاشمی ـ فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی ـ در حمایت از آنها سخن گفت، شماری از مدیران و فعالان گردشگری، صنایع دستی، صنعت هوانوردی، راهنمایان تور و کمیته‌های میراث فرهنگی حضور داشتند. این گردهمایی در خانه والیبالِ سالن حجاب درحالی برگزار شد که مدعوین با آوای دُهل و سرنا به این مراسم دعوت می‌شدند و بانوانی با لباس‌های سنتی شهرهای ایران، این مراسم را میزبانی می‌کردند.

تهران شهری نیست که گردشگران از همه امکاناتش استفاده کنند

محسن هاشمی ـ منتخب شورای شهر تهران ـ که حضورش در این مراسم با استقبال زیاد شرکت کنندگان همراه بود، در سخنانی به وضعیت گردشگری شهر تهران که با کمبودها و محدودیت‌هایی مواجه است، اشاره کرد و افزود: تهران در این سال‌ها به عنوان شهری فراملی مطرح نبوده و لازم است در آن شاخص‌های فراملی و بین‌المللی فراهم شود تا این شهر در وضعیتی قرار گیرد که سرمایه خارجی و گردشگران به سمت آن هدایت شوند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر شهر تهران در شرایطی نیست که گردشگران خارجی به راحتی از همه امکانات آن بهره‌مند شوند، محدودیت‌های در بخش استفاده از کارت‌های اعتباری و رزرو خدمات مورد نیاز از خارج کشور همچنان وجود دارد. ترانزیت فرودگاه بین‌المللی تهران نیز در مقایسه با دبی و استانبول وضعیت مناسبی ندارد، با این که اینکه مزیت‌های زیادی نسبت به این دو شهر دارد. این شرایط فراملی بودن شهر تهران را زیر سوال برده است.

هاشمی ادامه داد: ما می‌توانیم با تغییر رویه در شهر تهران با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی، از ۴ تا ۵ میلیون مسافر به ۴۰ میلیون گردشگر برسیم. اگر موفق شویم در این بخش سرمایه هایی را جذب کشور کنیم، شغل و رفاه عمومی نیز ایجاد خواهد شد.

وی گفت: اگر اجاره دهیم در تهران هتل ساخته شود، قطعا سرمایه‌گذاران خارجی به این شهر سرازیر می‌شوند و گردشگران خارجی نیز با امنیت کامل به تهران سفر می‌کنند و از امکانات آن بهره‌مند خواهند شد.

او با تاکید بر این که گردشگری نباید در برنامه دولتی و شورای شهر مغفول بماند، اظهار کرد: تهران باید به عنوان شهری فراملی بتواند میزبان مراسم‌های مختلف بین‌المللی باشد و از این طریق درآمد شایانی کسب کند و به این وسیله شغل فراهم شود. اشتغالزایی از طریق گردشگری ارزان‌ترین روش است، کشورهای زیادی توانسته‌اند اقتصاد تورمی خود را از طریق گردشگری بازسازی کنند و در کنار کسب درآمد و ایجاد شغل به رفع دیگر مشکلات‌شان بپردازند.

فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: لازم است همه ما با جدیت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم و از این شانسی که نظام جمهوری اسلامی در اختیارمان قرار داده بهره ببریم.

این نامزد شورای شهر تهران در سخنانی در حمایت از جامعه معلولان نیز گفت: در کل کشور قوانین مربوط به جامعه معلولان و بهزیستی در حدود ۱۰ درصد و در شهر تهران شاید در حدود ۳۰ درصد اجرا می‌شود. شهرداری تهران نسبت به اجرای قوانین مربوط به بهزیستی و معلولان در مکان های عمومی، ساختمان های دولتی و خصوصی و وسایل نقلیه باید به اجرای تمام آیین نامه های مربوطه ملزم شود.

با هیچکس وارد مجادله بی‌منطق نمی‌شویم

در ادامه این گردهمایی حسین کمالی ـ وزیر کار دولت هاشمی رفسنجانی ـ که در حمایت از اقدامات و سیاست‌های دولت روحانی سخن گفت، افزود: در دولت یازدهم تورم کنترل شد، در بخش کشاورزی بدهی‌های دولت به کشاورزان پرداخت شد و صادرات گندم اتفاق افتاد و بخش صنایع شروع به کار کرد، درحالیکه عده‌ای سعی داشتند اعلام کنند در این دولت کارخانجات و صنایع تعطیل شده است، اما ماجرا از این قرار بود که آن کارخانجات و صنایع از دولت قبل، تعطیل تحویل گرفته شده بود.

دبیرکل حزب اسلامی کار اضافه کرد: این دولت بی برنامه و بی سیاست نیست و با امیدواری، رو به آینده حرکت می کند و تلاش دارد وضعیت را تغییر دهد.

او تاکید کرد: ما در این دولت این سیاست را قائل شده‌ایم که با هیچ کسی وارد مجادله بی‌منطق نشویم و دوستی و وحدت ملی را سرلوحه خود قرار دهیم. به همه افراد؛ آشنا و مخالف احترام بگذاریم و حقوق اقلیت را پاس بداریم، نه اینکه بگوییم دیده نشود.

کمالی اظهار کرد: بنا داریم اگر مخالفان روش های ناپسندی را پیشه کردند، اهانتی داشتند، برخورد بدی کردند با اخلاق خوب و بیان مطالب مناسب براساس فرهنگ و اخلاق اسلامی زمینه ای را فراهم کنیم تا بعد از انتخابات، گفتمان فرهنگی و ملی بوجود آید.

تهران آماده ۲۰ میلیون گردشگر است؟

الهام فخاری ـ نامزد دیگر شورای شهر از فهرست امید اصلاحات ـ که سیاست‌های شهردار تهران را در مدیریت شهری و ایجاد هویت گردشگری زیر سوال برد، اظهار کرد: آرزو داشتم درباره تغییر وضعیت شهرمان از سطحی منطقه ای به جهانی سخن بگویم، اما شوربختانه در شرایطی این سخنان را مطرح می کنم که بازار گردشگری را به ترکیه، ارمنستان و دبی واگذار کرده ایم. باید ریشه این ناکارآمدی را شناسایی کنیم.

وی اضافه کرد: امروز در وضعیتی هستیم که شهرداری از نظر مردم یکی از سه دستگاه ناکارآمد دچار فساد شناخته می شود و بعد از چهار دوره شورای شهر آن هنوز با مشکلات جدی دست به گریبان است. ما با یک مثلث ویرانگری روبه روی هستیم که شورای شهر را ناکارآمد کرده است. اولین ضلع این مثلث بروکرداسی نفتی ایران است، شهرداری تا سال ۱۳۷۰ از نفت تغذیه می شد و پاسخگوی مردم نبود. دومین ضلع این مثلث سرمایه های رانتی برآمده از تراکم فروشی و ضابطه فروشی است و ضلع سوم هم که از سال ۸۴ پدید آمده، حاکم شدن مشی پادگانی در این شهر است.

او سپس خطاب به حاضران در این گردهمایی این سوال را مطرح کرد که آیا از شهرداری که در آن دوره (۱۳۸۴) انتخاب شده راضی هستید، آیا از اینکه شیوه مدیریت شهر پادگانی شده تا شهردار آن در نهایت به مقام ریاست جمهوری دست پیدا کند، راضی هستید؟ طبیعی است که با این وضعیتِ روز به روز ناکارآمد، فساد ریشه می‌دواند و شورای شهر به جایی نمی رسد. شهرداری از نظمیه به بلدیه تبدیل شده و نظارت پذیر نیست.

نماینده زنان و جوانان در فهرست امید اصلاحات در انتخابات شورای شهر، ادامه داد: تهران دروازه ورود گردشگران خارجی است، اما در وضعیت آبرومندانه ای به سر نمی برد، فرودگاه آن درحالیکه می توانست در جایگاهی مشابه فرودگاه دبی باشد، ولی وضعیت خوبی ندارد، بعد هم مدعی هستند که برای توسعه زیرساخت های این شهر اقدام کرده اند. زیرساخت گردشگری یعنی هتل، ترانزیت شهری و امنیت اجتماعی، آیا این شهر این زیرساخت ها را دارد؟ آیا آماده ۲۰ میلیون گردشگر است؟ در تهران بعد از انقلاب فقط دو هتل ۵ ستاره ساخته شده است و با رویه اشتباهی که در پیش گرفته شده، فرصت های شغلی به استانبول و دبی واگذار شده است.

داریوش کاردان، از مجریان و صدا پیشگان که یکی دیگر از سخنران‌های گردهمایی فعالان گردشگری حامی حسن روحانی بود، اظهار کرد: تقریبا در هیچ اجتماع سیاسی تاکنون شرکت نکرده بودم و نخستین حضورم در گردهمایی اخیر هنرمندان در حمایت از رییس جمهور بوده است و آنجا گفتم؛ امروز که آمده‌ام هیچ گزینه‌ای جز آمدن به اینجا نداشته‌ام. همه شما آگاهید و مطمئنا می‌دانید چه خبر است. الان عصری نیست که بشود چیزی را مخفی کرد. زمانی به ما گفتند به شما پول و یارانه می‌دهیم، پول دادند! قرار بود نفت بر سر سفره مردم بیاورند که پول نفت هم رفت. به جایی رسیدیم که التماس می‌کردیم یک بشکه نفت صادر کنیم و تعجب می‌کنم که برخی از مردم، آن شرایط را یادشان رفته است.

وی ادامه داد: ما به جایی رسیده بودیم که سایه ناامنی بر سر کشور افتاده بود و آن شرایط از پشت ابر بی تفاوتیِ کسانی که نیامدند و در انتخابات شرکت نکردند پدید آمد، اما امروز یک بار دیگر فریب خوردن از مردم ما بعید است، ما به عقب برنمی گردیم.

 تهران در این سال‌ها شهر فراملی نبوده است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *