رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ مهر ۱۳۹۲

تنگ بهرام چوبین

لینک این مطلب کپی شد!

تنگ بهرام چوبین یکی از پدیده‌های زیبای شهرستان دره شهر می‌باشد که در ۸ کیلومتری مسیر دره شهر- پلدختر، در دل یکی از دره‌های باریک کبیرکوه قرار دارد. مورخان این مکان را شکارگاه ییلاقی و بنا به روایاتی، مخفیگاه یکی از سرداران معروف ایرانی به نام بهرام چوبین می‌دانند. وجود دیوارهای ساروجی و محکم این منطقه و وجود برج‌های متعدد دیده‌بانی، احتمال مخفیگاه بودن این مکان را بیشتر تأیید می‌کند تا شکارگاه بودن آن را.

در این مکان آثار تاریخی ارزشمندی از جمله قلعه‌های بزرگ، چهار آب انبار حجاری شده، پلکان سنگی و دیوارکشی ارتفاعات ورودی تنگ وجود دارند که متأسفانه به دلیل عدم توجه کافی در حال ویرانی می‌باشند.

بهرام مهران معروف به بهرام چوبین از قهرمانان ملی ایران در دوران ساسانیان است که در خانواده اشرافی مهران در ری به دنیا آمد. در دوران ساسانیان بهترین افسران ارتش ایران از خاندان مهران بوده‌اند. بهرام به علت بلندی قد و عضلانی بودن اندام، به چوبین (مانند چوب) معروف بود. وی از سوی شاهنشاه ایران؛ خسرو هرمز، فرمانروای چارک غربی بود (یک چهارم قلمروی ایران از ری تا مرز شمالی گرجستان و داغستان کنونی شامل ارمنستان، آذربایجان و کردستان). وی از میهن‌دوستان معروف ایرانی است که وفاداری خود را به اثبات رسانید. برخی از تاریخ‌نگاران بر این باورند که خاندان سامانیان که باعث احیای فرهنگ و زبان فارسی شدند، از نسل بهرام چوبین می‌باشند.

-بهرام-چوبین2 تنگ بهرام چوبین

-بهرام-چوبین3 تنگ بهرام چوبین

-بهرام-چوبین4 تنگ بهرام چوبین

-بهرام-چوبین6 تنگ بهرام چوبین

-بهرام-چوبین7 تنگ بهرام چوبین

-بهرام-چوبین8 تنگ بهرام چوبین

-بهرام-چوبین91 تنگ بهرام چوبین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *