جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تدارک بیش از ۲۰ بازی آبی در قطب گردشگری آبی کشور

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ فروردین ۱۳۹۷

خوزستان آنلاین – رییس اداره میراث فرهنگی ماهشهر گفت: ماهشهر با ۸۳ کیلومتر راه آبی با خلیج فارس به عنوان بزرگ‎ترین قطب گردشگری آبی در کشورمیزبان بیش از ۲۰ بازی آبی در ایام نوروز است.
سارا عبادی در این مورد اظهار کرد: شهر ماهشهر، بندرامام و چمران میزبان برنامه‎های نوروزی شهرستان بندر ماهشهر هستند؛ مسابقه، موسیقی محلی، اجرای طنز با دعوت از شخصیت‌های تلویزیونی، مسابقات آشپزی و نقاشی کودکان در کنار چهره‎آرایی کودکان از جمله برنامه‎های ایام نوروز است.
او افزود: برنامه فرهنگی شب‎ها از دوم فروردین شروع و تا آخر فروردین ماه هم ادامه دارد. این برنامه‌ها جشن عیدانه است که برنامه‌های فرهنگی و محلی را شامل می‌شود.

 آبی تدارک بیش از 20 بازی آبی در قطب گردشگری آبی کشور
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر بندر ماهشهر تصریح کرد: ۱۴ سفره هفت سین در شهرستان داریم، دو سفره هفت سین شناور هم در خور و روی آب داریم که ایده جدیدی بوده و جزو برنامه‌های شاخص نوروزی است.
وی با اشاره به برنامه تورهای گردشگری بیان کرد: تور دریایی در پارک ساحلی مجیدیه و قایقرانی و جت اسکی را در خور سیف داریم.
عبادی یادآور شد: مجموعه گردشگری نمک بیش از ۲۰ نوع ورزش‌های آبی را در دریاچه نمک دارد که از آن جمله می‌توان به جت اسکی، قایق‎سواری کودکان و بزرگسالان و اسکی روی آب اشاره کرد. در حاشیه این برنامه‌ها همچنین نمایشگاه صنایع دستی و اقوام هم برگزار شده است.
او اضافه کرد: در ماهشهر ۱۰ هتل با تمام امکانات و ۴۱ مدرسه با ۴۲۰ کلاس برای اسکان مهمانان نوروزی تدارک دیده شده است. از همه آنها به صورت مستمر بازدید دارم که تاکنون مهمانان هیچ مشکلی نداشته‌اند.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ماهشهر خاطرنشان کرد: ماهشهر با ۸۳ کیلومتر راه آبی با خلیج فارس بزرگترین قطب گردشگری آبی در کشور محسوب می‌شود. این بندر در خوریات مثل سیف، مجیدیه و سمایلی، با کشتی مسافربری، قایق رانی، جت اسکی و انواع بازی‌های ساحلی و آبی امسال میزبان مهمانان نوروزی است.
عبادی اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی با عنوان نوروزگاه نیز آغاز شده که پخت غذاها و نان محلی، اجرای موسیقی محلی و بندری در این برنامه انجام می‌گیرد.
او اظهار کرد: همه اعضای کمیته‌های ستاد مانند هلال احمر، فوریت های پزشکی، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و همچنین اصناف تمام وقت در این مدت حاضر و کار نظارت را انجام می‌دهند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر بندر ماهشهر گفت: از رستوران‎های بین راهی و درون شهری، سرویس‌های بین جاده‎ای، درون شهری، جایگاه‌های سی.ان.جی و اورژانس جاده‎ای و همچنین نمازخانه‎ها به صورت روزانه بازدید داریم.
عبادی یادآوری کرد: ماهشهر با داشتن خط راه آهن، فرودگاه، ترمینال و راه آبی یک منطقه استراتژیک محسوب می‎شود و از تمام این راه‌ها به همه نقاط کشور دسترسی دارد و این موضوع باعث جذب مهمانان بسیاری به شهرستان شده است.
عبادی گفت: صنعتگران صنایع دستی نیز در دو نقطه مضیف برپا کردند تا صنایع دستی خود را در کنار محصولات کشاورزی، داروهای گیاهی و خوراکی عرضه و با نان محلی، قهوه و چای از مهمانان نوروزی پذیرایی کنند.

منبع: خوزستان آنلاین

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *