جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تاکید وزیر ارشاد بر تقویت روابط ایران با کویت

تاریخ بروزرسانی :
۱ آبان ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۸/۰۱ – تهران – ایرنا- وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان درسفر رسمی خود به کویت با شیخ «صباح الاحمد الجابرالصباح» امیردولت کویت دیدار و درخصوص توسعه همکاری های دوجانبه به ویژه درزمینه فرهنگی گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا، «علی جنتی» دراین دیدار با اشاره به همکاری های گسترده بین دوکشور در زمینه های مختلف از سفر اخیر امیرکویت به تهران به عنوان یک گام مهم در تحکیم و تعمیق مناسبات دوجانبه یاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه بسیاری ازمشکلات بوجود آمده در منطقه از جمله افراطی گرایی، فرقه گرایی و تروریسم ریشه های فرهنگی دارد، افزود: افزایش همکاری های فرهنگی بین کشورهای مسلمان می تواند بسیای از بحران های موجود را برطرف سازد.

جنتی با اشاره به عمق روابط مردمی و فرهنگی ایران وکویت برافزایش مبادلات فرهنگی و علمی میان دوکشور تاکید و از آمادگی کشورمان برای توسعه روابط همه جانبه با این امیر نشین خبر داد.

شیخ «صباح الاحمد الجابرالصباح» امیر کویت نیز دراین دیدار تحکیم وتقویت روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیر کویت توسعه مناسبات بین دوکشور را به نفع صلح و ثبات منطقه دانست وافزود: کویت همواره از وحدت و هم گرایی کشورهای منطقه استقبال می کند.

شیخ صباح الاحمد الجابرالصباح همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت وگوی های ایران و ۱+۵ با موفقیت به نتیجه برسد.

«علی جنتی» وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی که سابقه دو دوره جداگانه سفیری جمهوری اسلامی ایران در کویت را در کارنامه خود دارد، به دعوت همتای کویتی خود سفر دو روزه به این کشور کرده است.

این سفر به منظور ملاقات و گفت و گو با مقامات این کشور و توسعه مناسبات دو جانبه به ویژه در زمینه فرهنگی و رسانه ای صورت گرفته است.

«حسین انتظامی» معاون مطبوعاتی و «محمد خدادی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) دراین سفر وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی را همراهی می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر ملاقات با «سلمان صباح الحمود الصباح» وزیر اطلاع رسانی و جوانان کویت با مقامات بلند پایه این کشور دیدار کرده است.

81360151 6031993 تاکید وزیر ارشاد بر تقویت روابط ایران با کویت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد