جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تالار شمس تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

تالار شمس تهران که در محدوده اقدسیه واقع شده، از معدود سالن های نمایش شمال تهران است که به دلیل ویژگی های خاص خود مورد استقبال هنردوستان واقع شده است.تالار شمس جزو سالن های نسبتا کوچک به شمار می رود که تا به حال میزبان تئاترهای مختلفی بوده است.تا پیش از این از تالار شمس به عنوان گالری هنری استفاده می شد اما پس از ارایه پیشنهاد محمد حیدری مدیر بخش فرهنگی و تئاتر کشورهای فارسی زبان سازمان اکو مبنی بر اختصاص تالار شمس برای اجرای آثار نمایشی، از این پیشنهاد استقبال شد و تالار شمس از فروردین ماه سال ۱۳۹۲ برای اجرای نمایش های تئاتر بهره برداری شد.
در برخی زمان ها به صورت همزمان دو اثر نمایشی در تالار شمس اجرا می شود و با توجه به موقعیت بام این تماشاخانه، اخیراً اجرای محیطی نیز برای آن درنظر گرفته شده است.
تالار شمس یک ویژگی بارز دارد و آن چند وجهی بودن سالن است که به دلیل متحرک بودن جایگاه تماشاگران، این امکان وجود دارد تا تماشاگران از چهار وجه به تماشای اثر نمایشی بنشینند.
تالار شمس منطقه اقدسیه موجب تقسیم بار فرهنگی شمال تهران شده، زیرا پیش از این فرهنگسرای نیاوران عهده دار تمام این مسئولیت بود.
آدرس : اقدسیه (موحد دانش) – شرق به غرب بعد از چهارراه آجودانیه – کوچه نیلوفر – پلاک ۳ – تالار شمس

تالار شمس تهران تالار شمس تهران

منابع:
بزنیم بیرون
باشگاه خبرنگاران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *