رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ تیر ۱۳۹۸

بوستان ملت قزوین

لینک این مطلب کپی شد!

بوستان ملت نام قدیمی‌ترین بوستان در شهر قزوین می‌باشد که در بر روی باغ تاریخی حکم آباد (مربوط به صفویه) ساخته شده‌است. بوستان ملت بزرگترین بوستان قزوین محسوب می شود که با مساحت ۶۱۰۷۱ متر مربع در منطقه ۲ این شهر واقع شده است. بوستان ملت بزرگ‌ترین بوستان شهر قزوین به حساب می‌آید که از سمت غرب به خیابان مدرس، از سمت شرق به خیابان حکم آباد، از سمت شمال شرق به میدان عارف و از سمت شمال به خیابان پادگان محصور می‌باشد. قدمت بوستان ملت به دوران صفویه بر می‌گردد و هم‌اکنون برخی از درختان چنار آن بیش از صد سال قدمت دارد.
این بوستان یکی از بزرگ‌ترین محفل‌های پیرمردان بازنشسته می‌باشد که هر روز صبح و بعد از ظهر به انجام بازی شطرنج در این بوستان می‌پردازند. در بوستان ملت قزوین وسایل بازی مناسب برای کودکان همچنین وسایل ورزشی و بدنسازی برای ورزشکاران موجود است.
تا چند سال پیش در بخشی از این بوستان تنها بازیگاه موجود در شهر قرار داشت که از اسباب و وسایل بازی برخوردار بود و در فصل گرما شب‌های شلوغی را به خود می‌دید. اما از دو ۳ سال پیش به تدریج این بازیگاه بنا به دلایلی رو به تعطیلی گذاشت و به تدریج وسایل بازی‌اش هم به پارک جدید دالفک منتقل شد.
با مطبوع شدن آب و هوا در فصل بهار، سازمان فرهنگی ورزشی قزوین نسبت به برگزاری ورزش باستانی در پارک ملت اقدام می کند. این ورزش صبحگاهی با هدف ترغیب همه افراد جامعه به ورزش معنوی ، پهلوانی هر هفته روزهای زوج از ساعت ۶:۳۰ تا ۸ صبح برگزار می شود.

آدرس : قزوین- ابتدای بلوار مدرس (حدفاصل خیابان حکم آباد و بلوار مدرس )- پارک ملت

بوستان ملت قزوین
بوستان ملت قزوین بوستان ملت قزوین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *