رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ دی ۱۳۹۷

به خاطر کودکان از رستوران رفتن منصرف نشوید

اشتراک گذاری

هنوز رستوران‌های مخصوص کودک در تهران رونق نگرفته‌اند. خیلی از خانواده‌ها به دلیل مناسب نبودن غذای رستوران‌ها برای کودک، تصمیم می‌گیرند رستوران رفتن را از برنامه‌شان حذف کنند. اما می‌شود هم غذای مناسب کودک و هم رستوران را در کنار هم داشت:

اگر کودک شما هنوز یک سالش نشده به راحتی می‌توانید غذای او را همراه خود به رستوران ببرید. همزمان با شروع غذای خودتان غذا دادن به کودک را شروع کنید. اگرغذای کودک زودتر آغاز شود، با آغاز غذای خودتان او دیگر سیر است و مجبورید از غذا خوردن منصرف شوید تا او را سرگرم کنید.

رستوران رفتن با کودکان  به خاطر کودکان از رستوران رفتن منصرف نشوید

اما حتی برای این سن و یا سنین بالاتر می‌توان غذایی مناسب از رستوران تهیه کرد. اگر کودک شما هنوز خیلی کوچک است و با غذایی که رستوران برای شما آماده می‌کند زیاد راحت نیستید یا خوردن آن نوع غذا برای کودک راحت نیست، از کسی که سفارش می‌گیرد بخواهید یک بشقاب شامل سبزیجات و گوشت‌های مختلف برای کودک آماده کند تا کودک بتواند آن را به‌راحتی با دست بخورد. خیلی از رستوران‌ها امکان انجام چنین کاری دارند، تنها کافی است از کسی که سفارش می‌گیرد چنین درخواستی کنید تا بشقاب غذایی مخصوص کودک روی میزتان باشد.

برای کودکان بزرگ‌تر حتما از منو به‌راحتی غذای مناسب پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید که قرار است به همه‌تان خوش بگذرد بنابراین گاهی راحت‌تر بگیرید و اجازه دهید کودک خودش غذا را انتخاب کند و غذاها و نوشیدنی‌هایی را که در خانه اجازه‌ی خوردنش را ندارند در رستوران بخورند. مطمئن باشید آن‌ها فرق بین رستوران و خانه را متوجه می‌شوند و این باعث بدعادتی کودک نخواهد شد. ضمنا بعضی رستوران‌ها در منو خود غذای مخصوص کودک دارند. این رستوران‌ها هم گزینه‌های خوبی برای انتخاب به میان می‌آورند.

برای کودکان اسباب سرگرمی بیاورید تا وقتی برای آماده شدن غذا منتظرید، حوصله‌شان سر نرود. اما همیشه به خاطر داشته باشید که ممکن است کودک باز هم در رستوران و تمام مدت روی صندلی راحت نباشد. خودتان را برای این‌که مدتی او را در رستوران بگردانید آماده کنید.

در صورتی که به خاطر کودک دور رستوران رفتن را خط بکشید، اگر روزی به خاطر مناسبتی مجبور شدید در رستوران غذا بخورید، پذیرش محیط رستوران برایش سخت خواهد شد. اما با کمک این نکات و اندکی راحت‌گیری، می‌توانید او را با فرهنگ رستوران رفتن کودکانه آشنا کنید و محیط رستوران را به جای راحتی که می‌توانند در آن غذاهای هیجان‌انگیز بخورند تبدیل کنید.

           
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    خیلی برام جالب بود راه حل خوبیه که چطور با دخترم از رفتن به رستوران لذت بیشتری ببرم

    ۳۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *