رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

اشتراک گذاری

شهرکرد مرکز استان چهار محال و بختیاری که به بام ایران شهرت دارد ، شهری زیبا با آب‌وهوایی خنک و مطبوع است. در کنار جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر بازارها و بازارچه ها و همچنین مراکز خرید نیز دیدن دارد. پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر به بازارهای سراسر رنگ و زندگی آن سری بزنید و صفایی کنید. شهرکرد علاوه بربازارهای سنتی مراکز خرید مدرن هم دارد که به همه آنها اشاره خواهیم داشت. در این مطلب سعی داریم شما را با بهترین مراکز خرید شهرکرد آشنا سازیم . با سیری در ایران همراه باشید.

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

پاساژ میلاد شهرکرد

پاساژ میلاد یکی از معروف‌ترین مراکز خرید شهرکرد در خیابان ملت است. این پاساژ ۲۸۰۰ متر زیربنا و ۴ طبقه دارد. در پاساژ میلاد ۸۳ واحد تجاری و خدماتی مشغول به فعالیت هستند که هر یک خدمات و محصولات متنوعی ارائه می‌دهند. مجتمع میلاد موقعیت جغرافیایی خوبی دارد و در نزدیکی موزه باستان‌شناسی، شهربازی و مسجد جامع شهرکرد واقع شده است. نزدیکی به پارکینگ طبقاتی یزدان از دیگر مزایای این پاساژ است که خیالتان را بابت جای پارک راحت می‌کند.

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

برای آشنایی بیشتر با شهرکرد پیشنهاد می کنیم به صفحه جاهای دیدنی شهرکرد مراجعه بفرمایید.

مرکز خرید ستاره شهر

یکی دیگر از مراکز خرید شهرکرد پاساژ ستاره شهر است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده است. این مجتمع ۳ طبقه و ۸۶ واحد تجاری دارد که یک طبقه از آن به پارکینگ اختصاص پیدا کرده است.البته ستاره شهر تنها یک مرکز خرید نیست؛ بلکه در آن یک شهربازی، رستوران و کافی‌شاپ و سینما نیز قرار دارد. اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید و در کنار خرید کمی هم تفریح کنید، بد نیست سری به ستاره شهر بزنید.

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

مجتمع تجاری امام صادق

این مجتمع یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید شهرکرد است که در آن انواع کالاها را می‌توانید پیدا کنید. این مجتمع فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ آغاز کرده و دارای ۲۰۰ فروشگاه تجاری و خدماتی است.

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

بازار بزرگ شهرکرد

بازار بزرگ یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید شهرکرد است که کانون تجارت این شهر به شمار می‌رود. در این بازار انواع غذاهای محلی و خوشمزه مانند نان و شیرینی‌های بومی پیدا می‌شود که عطر و طعمشان هوش از سرتان می‌برد. در بازار بزرگ علاوه بر خوراکی‌های سنتی و گیاهان کوهی، انواع صنایع دستی نیز به چشم می‌خورد. ویترین‌ها مغازه‌ها و غرفه‌های این بازار سنتی با نمد، گبه، چوقا، خرسک و جاجیم تزئین شده‌اند که جزء اصلی‌ترین سوغات شهرکرد به حساب می‌آیند.

بازار بزرگ شهرکرد ضمن این که جایی مناسب برای خرید سوغاتی و انواع کالاها با قیمت مناسب است، یکی از جاهای دیدنی شهرکرد نیز به شمار می‌رود. بنای قدیمی این بازار توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند و در نوع خود تماشایی است.

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

بازار لحاف دوزان شهرکرد

لحاف دوزان بازاری سنتی و محبوب در شهرکرد است که بیش از ۱۴۰ سال قدمت دارد. این بازار نیز از جاهای دیدنی شهرکرد به شمار می‌رود که در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته است. بازار لحاف دوزان در دوره قاجار برپا شده است و بخش مهمی از نیاز مردم شهر را تأمین می‌کند. این بازار در خیابان ولیعصر جنوبی و در نزدیکی امامزاده دو معصوم و مسجد اتابکان جا خوش کرده است.

لحاف دوزان یکی از بازارهای معروف شهرکرد است که در گذشته به بازار مسگرها شهرت داشت. حضور صنف لحاف‌دوز در این بازار باعث شده که در طول سال‌ها نام آن به لحاف دوزان تغییر پیدا کند.

اگرچه بخشی از بازارچه لحاف دوزان در طی زمان از بین رفته است، اما هنوز هم بخشی از حجره‌ها و بناهای تاریخی آن از مدرسه علمیه تا امامزاده باقی مانده‌اند که مرمت و احیا شده‌اند. از حجره‌های فعال در این بازار می‌توان به لحاف‌دوزی، مغازه‌های قنادی، لبافی، صحافی، بقالی، مسگری، سراجی و چلنگری اشاره کرد.

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

بازارچه دائمی صنایع دستی شهرکرد

یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید شهرکرد برای تهیه انواع صنایع دستی، بازارچه دائمی آن است. این بازارچه در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده است که در آن انواع و اقسام صنایع دستی به فروش می‌رسد.گلیم، معرق، سفال، لباس‌های محلی، خاتم، قلم‌زنی، سرمه، منبت و سراج بخشی از صنایع دستی‌هایی هستند که در این بازارچه عرضه می‌شوند. بازارچه صنایع دستی در میدان قدس قرار دارد و با اهداف خیرخواهانه برپا شده است.

این بازارچه فرصتی برای احیای صنایع دستی شهرکرد فراهم کرده است تا هنرمندان و به خصوص زنان سرپرست خانوار با انگیزه بیشتری در این راه فعالیت کنند. اگر می‌خواهید به کسب و کار محلی شهرکرد رونق بدهید و از مشاغل خانگی حمایت کنید، از بازارچه دائمی دیدن کنید و خرید از آن را در برنامه خود قرار دهید.

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

بازار های هفتگی شهرکرد

شهرکرد چند بازار روز در بخش‌های مختلف شهر دارد که هر کدام در روز خاصی برپا می‌شوند. این بازارهای روز نقش مهمی در اقتصاد شهر و تأمین مایحتاج مردم شهرکرد ایفا می‌کنند که در آن‌ها محصولات متنوعی به فروش می‌رسد.

یکشنبه بازار

یکشنبه بازار یکی از بازارهای شهرکرد است که در روزهای یکشنبه در محله گودال چشمه برپا می‌شود. این بازار در خیابان امام خمینی و در نزدیکی شعبه میرآباد غربی بانک ملی قرار گرفته است. در یکشنبه بازار شهرکرد شما می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را پیدا کنید و هرچه می‌خواهید بخرید. در این بازار دست‌فروش‌ها از صبح بساط خود را دایر می‌کنند و تا حوالی غروب آنجا مشغول فروش محصولات خود هستند. اگر می‌خواهید میوه و سبزی تازه بخرید یا به دنبال خرید جزئی لوازم خانه و آشپزخانه، صنایع دستی و پوشاک هستید، حتماً سری به این بازار هفتگی بزنید. در این بازار می‌توانید کالای موردنظرتان را با قیمت منصفانه تهیه کنید.

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

پنجشنبه بازار شهرکرد

یکی دیگر از بازارهای هفتگی شهرکرد، پنجشنبه بازار است. این بازار روزهای پنج‌شنبه در خیابان امیرکبیر دایر می‌شود و مکانی مناسب برای بازارگردی به شمار می‌رود. برای رفتن به پنجشنبه بازار شهرکرد باید ابتدا به کمربندی ۱۵ خرداد بروید و از آنجا خود را به خیابان بوعلی سینا و سپس خیابان امیرکبیر برسانید. این بازار در نزدیکی پمپ گاز شهرکرد قرار گرفته است که پنجشنبه‌ها از صبح تا غروب می‌توانید به دیدن آن بروید.

سه شنبه بازار شهرکرد

سه شنبه بازار از دیگر بازارهای هفتگی فعال در شهرکرد در منظریه است. این بازار در بلوار امام علی و خیابان کریم بیاتی قرار گرفته است و سه‌ شنبه‌ها از ۸ صبح تا حدود ۸ شب دایر است.

جمعه بازار شهرکرد

جمعه بازار در خیابان سعدی در فرخ شهر شهرکرد برپا می‌شود. فعالیت این بازار هفتگی از صبح زود روز جمعه آغاز می‌شود و حوالی ۵ و ۶ غروب به پایان می‌رسد.

بهترین مراکز خرید در شهرکرد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *