رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

اشتراک گذاری

شهر اصفهان که به نصف جهان معروف است جاذبه های تاریخی زیادی دارد. سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن این جاذبه ها به اصفهان سفر می کنند. در کنار بناهای تاریخی زیادی که در اصفهان است اماکن تفریحی هم در اصفهان بسیار است . در این مطلب می خواهیم شما را با بهترین مراکز تفریحی اصفهان آشنا کنیم . اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید با ما همراه باشید.

پارک جنگلی ناژوان

این پارک جنگلی زیبا مکانی است که شما می‌توانید برای پیک نیک‌های خانوادگی، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و تفریحات دیگر آن را انتخاب کنید. اصفهان به دلیل وجود کارخانه‌ها و صنایع حومه‌ی آن، یکی از شهرهای آلوده‌ی ایران به حساب می‌آید. پارک جنگلی ناژوان ریه‌های شهر و دومین میراث طبیعی اصفهان بعد از زاینده رود است. به همین دلیل از محبوب‌ترین جاهای تفریحی برای شهروندان اصفهانی و گردشگران است. پارک ناژوان بخش‌های مختلفی مانند تله سیژ ناژوان ، شهربازی، پارک آبی و موزه‌های طبیعی دیدنی دارد.
بهترین مراکز تفریحی اصفهان

برای آشنایی بیشتر با اصفهان پیشنهاد می کنیم به صفحه جاهای دیدنی اصفهان مراجعه بفرمایید.

قایق‌رانی

از مهم‌ترین جاذبه‌های این پارک می‌توان به رودخانه خروشان آن اشاره کرد. لمس آب زلال رودخانه و سر خوردن روی آن، تجربه‌ای است که می‌تواند روحیه هرکسی را شاد کند. اگر به ناژوان سر زدید، حتماً قایق‌رانی در رودخانه آن را نیز تجربه کنید.

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

 

تله سیژ ناژوان

در ابتدای جاده‌ی الفت و ورودی پارک جنگلی ناژوان سبز، ایستگاه تله سیژ پارک قرار گرفته است. اگر می‌خواهید طبیعت زیبای پارک را تا انتها از ارتفاع ۲۴ متری ببینید و از بالای سرسبزی‌های اصفهان سلفی بگیرید، می‌توانید این وسیله را برای تفریح انتخاب کنید. تله سیژ هر روز از ۱۰ صبح تا غروب آفتاب در حال انتقال گردشگران است .

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

باغ جوان اصفهان

باغ جوان اصفهان یکی از جاهای دیدنی و تفریحی این شهر است که تفریحاتی مثل کارتینگ، باشگاه پینت بال و … دارد. یکی از بازی های هیجان انگیز این باغ فوتبال حبابی است. سوارکاری، کارتینگ، لیزرتگ، پینت بال، آرچری، یورو جامپینگ، روپ ادونچر، پارک بادی، ترامپولینگ، قایقرانی کودکان، گیم سیتی، زمین چمن مصنوعی، بسکتبال و والیبال پلی یورتان در فضای باز، والیبال ساحلی و زیپ لاین از دیگر امکانات این مجموعه به شمار می‌رود.
علاوه بر این ها در این مجموعه تفریحی سه فاز پذیرایی وجود دارد که شامل رستوران جنگلی، کافی شاپ و بوفه می شود.

آدرس: اصفهان، خیابان سلمان فارسی
بهترین مراکز تفریحی اصفهان

آکواریوم اصفهان

شاید تصور نکنید که در شهر مرکزی و تقریبا کویری ایران می‌توانید شاهد بخشی از اقیانوس باشید. آکواریوم یکی از مراکز تفریحی اصفهان است که اگرچه مرکزی نو به حساب می‌آید اما طرفداران بسیاری دارد و یکی از متفاوت‌ترین تفریحات در شهر است. این مجموعه که در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد، شامل یک تونل زیر زمینی است که با قدم گذاشتن به آن خود را در پهنه‌ی وسیعی از دریا تصور می‌کنید. برای رسیدن به تونل باید حدود ۷ متر زیر زمین بروید تا محفظه‌های غول پیکر و آبی آکواریوم‌ها با ۶۵۰۰ موجود زنده را ببینید.

۳۳ آکواریوم به طول‌های ۵ تا ۱۰ متری در آن وجود دارد.هر بخش از این آکواریوم، میزبان ماهی‌هایی از اقیانوس‌های مختلف دنیا با شرایط خاص زندگی خودشان است. اسب دریایی، خرچنگ آبی، عقرب ماهی، ماهی خاویار و کمانگیر نمونه‌ای از ماهیان نادر دنیا هستند که در آن نگهداری می‌شوند. آکواریوم‌های لمسی می‌توانند برشی واقعی از رودخانه آمازون را به شما نشان دهند. باورنکردنی است که در قلب اصفهان ایران و در عمق زمین می‌توانید ۶ نوع کوسه را از فاصله‌ای چند سانتی‌متری از پشت شیشه‌‌های آکواریوم ببینید.

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

یکی از جلوه‌های پر عظمت خلقت، پرندگان بوده‌اند؛ موجوداتی که روش زیست، ساختمان بدن، رنگ پر و بال و زیبایی حرکات موزون آن‌ها همواره الهام‌بخش دانشمندان، هنرمندان، زیست‌شناسان و شعرا بوده است. هرچه در طول تاریخ، بشر به شناخت بیشتری نسبت به پرندگان دست یافت، شگفتی و اعجابش فزونی گرفت. با چنین نگرشی شهرداری اصفهان در ادامه اقدامات بدیع و ابتکاری خود طی دهه‌های اخیر اقدام به احداث باغ پرندگان برای اولین بار در ایران کرد.
این باغ در سال ۱۳۷۵ ساخته شده و از همان زمان تا امروز رونق زیادی دارد. با بازدید از این مجموعه می‌توانید در منطقه‌ای وسیع قدم بزنید و ۴ هزار پرنده از ۱۳۰ گونه‌ی مختلف را تماشا کنید.

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

شهر رویاها

شهربازی همیشه یکی از گزینه‌های تفریح خانواده‌ها و به خصوص کودکان است. اما شهر رویاها علاوه‌بر آنکه مکانی سراسر لذت را برای کودکان فراهم کرده است، تفریحات بی نظیری برای بزرگسالان هم دارد. این شهربازی بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه است که در ساخت آن از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده شده. بنابراین عجیب نیست که امن‌ترین وسایل بازی و تفریح را می‌توانید در آن پیدا کنید.
امکانات تازه و هیجان انگیز این شهربازی شگفت انگیز بسیار زیاد است. تنوع از ویژگی‌های بازی‌های مجموعه است و می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند. اما در این میان بعضی از تفریحات مجموعه پر طرفدار تر هستند.
بهترین مراکز تفریحی اصفهان

ترن هوایی

ترن هوایی معلق وسیله‌ای غول پیکر است. اگر می‌خواهید آدرنالین با سرعت زیاد به رگ‌های شما وارد شود حتما ترن سواری در این مجموعه را تجربه کنید.

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

شهر واژگون اصفهان

شهر واژگون ساختمانی فانتزی و زیباست که با ورود به آن به دنیای وحشت ۹ بعدی پا می‌گذارید. واگن‌هایی شما را به دل ماجراجویی هدایت می‌کند. بازدیدکنندگان باید تا انتهای مسیر، مراحل مختلف مبارزه با دایناسورها را با هیجان بسیار زیاد بگذرانند.

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

تجربه فضانوردی در شهر رویاها

سفر به فضا اگرچه دیگر از ناممکن‌ها نیست، اما هنوز سخت و دست نیافتنی به نظر می‌رسد. امروزه گشت و گذارهای مجازی و شبیه‌سازی‌های پیشرفته رویاهای انسان را روی زمین آورده است. سفر به فضا بخشی از شهر رویاها است که با آن می‌توانید حدود ۷ دقیقه در دنیای مجازی و در جایی بسیار دورتر از سیاره‌ی خود بچرخید و از شگفتی‌های آن لذت ببرید

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

لمس دنیای زیر آب

دنیای زیر آب جایی در اعماق اقیانوس‌هاست. با ورود به این مجموعه و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته می‌توانید تجربه‌ی حضور در زیر آب‌های سیاه اقیانوس‌ها داشته باشید. این سینمای ۴ بعدی افکت‌هایی را برای واقعی شدن فضا ارائه می‌دهد و تجربه‌ای جدید از سفر به اصفهان را برای شما ثبت می‌کند.

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

باغ گلها

صحنه‌ای رنگارنگ از زیباترین مناظر طبیعی را می‌توانید در باغ گلهای اصفهان ببینید. باغ گلها یکی از مراکز تفریحی اصفهان است که با ورود به آن پهنه‌ای سراسر رنگ و زیبایی از انواع گیاهان و گل‌ها را می‌بینید. این باغ شامل بخش‌های متفاوتی مانند گلخانه، باغ صخره‌ای، برکه و باغ زیبای رز است. آمفی تئاتر روباز باغ با ظرفیت ۲۵۰ نفر در مناسبت‌های خاص برنامه‌های جشن، سخنرانی و نمایشگاه‌های مختلف برگزار می‌کند.

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

موزه موسیقی

موزه‌گردی اگرچه در دسته‌ی گردش‌های تاریخی است، اما اگر می‌خواهید متفاوت‌ترین موزه‌گردی خود را تجربه کنید ساده از آن نگذرید. موزه موسیقی اصفهان تنها یک بنا با اطلاعات تاریخی نیست. زیبایی، تنوع و وجود شور زندگی و ریتم از ویژگی‌های مهم آن است.
در تالار سازهای ملی و محلی با انواع ساز، پیشینه و نکات مهم مربوط به آنها آشنا می‌شوید. بخشی از موزه مربوط به آشنایی با اساتید برجسته‌ی سازهای مختلف موسیقی است. اما مهیج‌ترین بخش موزه سالن موسیقی است. می‌توانید پس از بازدید کامل از موزه در این سالن شاهد اجرای موسیقی زنده‌ی سنتی باشید. در کارگاه ساز هم می‌توانید با نحوه‌ی ساخت سازها آشنا شوید.

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

تماشای فیلم در سالن‌های اصفهان

سینما یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی در هر شهر است. اگر می‌خواهید لحظات متفاوتی را در اصفهان تجربه کنید سینما مکان مناسبی برای گذران وقت است. سینما سپاهان ، مجتمع سینمایی چهارباغ ، پردیس سینمایی ساحل و سینما قدس محبوب‌ترین سالن‌های سینما در این شهر است.

پارک آبی آبسار

به جرئت می‌توان گفت آبسار جزو بهترین پارک‌های آبی ایران است. طراحی منحصربه‌فرد آبسار باعث شده هرکسی جذب این مجموعه شود. آبسار از دو بخش استخر و پارک آبی تشکیل شده است. طراحی داخلی استخر به‌گونه‌ای است که شما را هیپنوتیزم می‌کند. به تصاویر آبسار نگاه کنید تا متوجه این موضوع بشوید. بخش پارک آبی نیز مملوء از سرسره‌ها و امکانات تفریحی جذاب و امن است. حضور مستقیم طبیعت در فضای استخر باعث شده حس‌وحال آبسار با تمام مجموعه‌های آبی دیگر متفاوت باشد.

مجموعه استخر شامل ۲۰۰۰ مترمربع سالن استخر، ۵۰۰ مترمربع فضای رختکن، ۹۵۰ مترمربع سطح آب شامل استخر استاندارد شنا، استخر شیرجه و استخر کودکان است. همچنین سالن ماساژ، سونای بخار، سونای خشک و سه جکوزی با دماهای متفاوت در بخش استخر وجود دارند. فضای پارک آبی نیز حدود ۱۲۰۰۰ مترمربع است که شامل امکانات گوناگونی نظیر محوطه بازی های کودکان، سونا، دریاچه آبی، حمام ترکی، فوتبال صابونی، سالن بازی‌های کامپیوتری، رستوران‌های مختلف و ۱۳ سرسره روباز و تونلی می‌شود.

جالب است بدانید مجموعه پارک آبی آبسار بزرگ‌ترین پارک آبی سرپوشیده مرکز ایران محسوب می‌شود! پس اگر هوس آب‌تنی کرده‌اید، آبسار گزینه‌ای مناسبی برای تفریح در اصفهان به حساب می‌آید.

آدرس: اصفهان، سپاهان شهر، بلوار شاهد

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

کارتینگ پارسا

کارتینگ یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که در بین جوانان شهرت دارد. رانندگی با سرعت بالا همیشه لذت‌بخش است. همه ما وقتی که با سرعت بالا رانندگی کنیم، هیجان بسیاری را در وجودمان احساس خواهیم کرد. البته رانندگی با سرعت بالا در سطح شهر بسیار خطرناک است. پس برای این تجربه هیجان‌انگیز، می‌توانید سری به کارتینگ پارسا بزنید.

کارتینگ پارسا یکی از بهترین و بزرگترین پیست‌های کارتینگ در اصفهان را دارد. در این پیست آموزش‌های اولیه حرکت با ماشین مخصوص کارتینگ به شما به‌صورت رایگان داده می‌شود. همچنین کلاه‌ ایمنی و تجهیزات مختلف کارتینگ نیز به‌صورت رایگان در اختیار مراجعان قرار خواهد کرد. سپس می‌توانید استارت بزنید و سوار بر این وسایل نقلیه کوچک و پرسرعت شوید. سرعت ماشین‌های این پیست عالیست و می‌توانید از سرعت بالای آن‌ها لذت ببرید. این پیست دارای پیچ‌های استاندارد است و لازم نیست نگران کیفیت مسیر باشید. در نهایت بعد از کلی رانندگی و تفریح، می‌توانید سری به کافی‌شاپ و رستوران آن بزنید و کمی استراحت کنید.

آدرس: اصفهان، سه راه حکیم نظامی، ورزشگاه ۲۲ بهمن، مجموعه کارتینگ پارسا

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

تالار چل چشمه

خب درباره انواع تفریحات هیجان‌انگیز صحبت کردیم. حال بهتر است کمی به مراکز تفریحی و فرهنگی اصفهان بپردازیم. در بین مراکز تفریحی اصفهان ، تالار چل چشمه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تماشای تئاتر به حساب می‌آید. در این تالار می‌توانید از انواع برنامه‌های شاید و هنری تئاتر لذت ببرید. برنامه تئاتر چل چشمه به‌صورت دوره‌ای تغییر می‌کند. پس بهتر است از طریق اینترنت یا به‌صورت تلفنی از برنامه‌ها اطلاع پیدا کنید. این تالار دارای سالنی بسیار عالی و مجهز است و انواع برنامه‌های مختلف در آن برگزار می‌شود.
پس اگر به برنامه‌های هنری و فرهنگی علاقه‌مند هستید، حتماً سری به این تالار بزنید. لازم به ذکر است در ایام تعطیلات و آخر هفته، این تالار بسیار شلوغ می‌شود. پس اگر قصد حضور در این تالار را در ایام تعطیلات دارید، حتماً از قبل بلیط خود را رزرو کنید.
آدرس: اصفهان، مارون، کنارگذر امام خمینی، خیابان آزادگان

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان

در پینت بال شما یک اسلحه با گلوله‌های حاوی رنگ در دست می‌گیرید و به جنگ دوستان خود در تیم حریف می‌روید! پینت بال قوانین ثباتی دارد؛ اما دارای زمین‌های بسیار متنوعی است. شما باید سنگر بگیرید، هدف‌گیری عالی داشته باشید و همچنین با استراتژی تیمی پیش بروید. زمین پینت بال تأثیر بسیاری بر کیفیت و میزان هیجان شما می‌گذارد. باشگاه پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان اصفهان، یکی از بهترین زمین‌های پینت بال به حساب می‌آید. پس اگر شما نیز به این بازی جنگی بامزه علاقه‌مند هستید، سری به این باشگاه بزنید.
آدرس: شهرک بهارستان، بلوار ولیعصر، قبل از پارک کوهستان، پینت بال مجموعه ورزشی کوهستان

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

 

اسکیپ روم اصفهان

به‌تازگی اسکیپ روم‌ها یا اتاق‌های فرار محبوبیت بسیاری بین جوانان پیدا کرده‌اند. خوشبختانه اسکیپ روم اصفهان نیز از بهترین‌ها در نوع خودش است. این مجموعه چهار اتاق فرار ویژه و دو اتاق فرار کلاسیک دارد که هرکدام در جای مختلفی از شهر قرار دارند.

بهترین مراکز تفریحی اصفهان

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *