جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بررسی نقاط قوت و ضعف جنگل‌های هیرکانی برای ثبت جهانی

تاریخ بروزرسانی :
۱ مرداد ۱۳۹۶

چهارمین نشست کمیته کارشناسی تهیه پرونده ثبت جنگل‌های هیرکانی با هدف بررسی ارزش‌های برجسته جهانی و نقاط ضعف و قوت مناطق معرفی شده در پرونده جنگل‌های هیرکانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، چهارمین نشست کمیته کارشناسی تهیه پرونده ثبت جنگل‌های هیرکانی به میزبانی بنیاد سوکو از کشور آلمان و اتحادیه جهانی حفاظت از طبعیت (Iucn) به مدت یک هفته و با حضور هفت نماینده از ایران که منتخبی از دستگاه‌هایی مانند سازمان میراث فرهنگی، سازمان جنگل‌ها و مراتع، حفاظت و محیط زیست، کمیسیون ملی یونسکو ایران و مدیر پروژه تهیه پرونده هیرکانی از دانشگاه تربیت مدرس بودند، برگزار شد.

«علی قمی اویلی»، رئیس گروه میراث طبیعی دفتر ثبت آثار تاریخی در این نشست، هدف از برگزاری آن را بازدید از چند سایت جهانی ثبت شده کشور آلمان که شباهت بسیاری به جنگل‌های هیرکانی دارند، دانست و افزود: استفاده از تجربیات کارشناسان آلمانی در فرآیند ثبت پرونده ثبت میراث طبیعی جنگل‌های هیرکانی و بهره گیری از تجربیات مدیران پارک های ملی کلروالد، یاسموند، هاینیش از دیگر اهداف این نشست بود.

به گفته‌ی وی، بررسی ارزش‌های برجسته جهانی و نقشه‌ها و نقاط ضعف و قوت مناطق معرفی شده در پرونده جنگل‌های هیرکانی در سه روز کاری در جزیره «ویلم» مورد بررسی قرار گرفت.

هیرکانی بررسی نقاط قوت و ضعف جنگل‌های هیرکانی برای ثبت جهانی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد