جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بدون پوشش بیمه مسافرتی به خرید بلیط خارجی فکر نکنید!

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ آذر ۱۳۹۸

در بخش قبلی از مزایای پوشش بیمه برای کسانی که قصد گرفتن بلیط هواپیما را دارند صحبت کردیم.در این بخش تعدادی دیگر از این مزایا را با شما درمیان خواهیم گذاشت تا با خیال راحت بلیط هواپیمای خارجی خود را تهیه کنید.

هواپیما بدون پوشش بیمه مسافرتی به خرید بلیط خارجی فکر نکنید!

برگرداندن کودک بی‌سرپرست
اگر فردی که بلیط هواپیما تهیه کرده است و تحت پوشش بیمه در آمده هنگام سفر فوت شود و کودکی زیر ۱۵ سال همراه او باشد در صورتی که فرد دیگری همراه کودک نباشد شرکت بیمه وظیفه ی بازگرداندن این کودک را به عهده دارد و هزینه های بازگشت او را پرداخت می کند.

پوشش بار
از مهم ترین پوشش بیمه می توان به پوشش بار اشاره کرد.زمانی که بلیط هواپیما ( نکاتی درباره خرید بلیط هواپیما چاتر )خریدید و برای سفر به فرودگاه رفتید ممکن است مشکلاتی برای بار شما پیش آید که باعث آسیب به بار و دردسر شما شود.برخی از این مشکلات را در این بخش به شما خواهیم گفت.

گم شدن بار تحویل داده شده به هواپیما
شرکتی که شما بلیط هواپیمای خارجی از آن تهیه کرده اید ممکن است بار شما را گم کند.در این صورت موظف است که خسارتش را به شما پرداخت کند اما قطعا این خسارت به اندازه ی همه خسارتی که شما دیده اید نیست.در چنین شرایطی شما باید از قبل لیست وسایلتان و ارزش حدودی آن ها را به شرکت بیمه کننده بدهید تا در صورت گم شدن بار،اختلاف هزینه ی پرداخت شده توسط شرکت هواپیمایی با کل خسارتی که شما دیده اید را بپردازد.البته قابل ذکر است که شرکت بیمه فقط تا سقف معینی که در قراردادتان آمده است این هزینه ها را پرداخت می کند.
پس هنگام خرید بلیط هواپیما حواستان به این نکات باشد تا متضرر نشوید.
برای شروع مراحل پرداخت خسارت باید حداقل ۲۱ روز از گم شدن آن بگذرد چون ممکن است بعد از گذشت چند روز پیدا شود.اگر بار گم شده در این مدت پیدا شود شرکت بیمه باید بار را برگرداند و بیمه شونده نیز خسارتی که دریافت کرده را پس دهد. پس
وجود بیمه مسافرتی برای بلیط خارجی سام سیر واجب است.

تاخیر در آغاز سفر
اگر بعد از گرفتن بلیط هواپیما به موقع در فرودگاه حاضر شدید و پروازتان حداقل ۶ ساعت تاخیر داشت می توانید هزینه هایی مثل اقامت هتل و خرید غذا را از شرکت بیمه بگیرید.فقط در صورتی خسارت پرواز به شما پرداخت نمی شود که این تاخیر ناشی از اعتصاب کارکنان باشد یا پرواز چارتر و غیر عادی باشد.

بیمه مسافرتی بدون پوشش بیمه مسافرتی به خرید بلیط خارجی فکر نکنید!

خسارت هایی که شامل بیمه مسافرتی نمی شود.
اگر بلیط هواپیمای خارجی تهیه کردید و تحت پوشش بیمه درآمدید این را بدانید که شرکت بیمه بر اساس یک سری قوانین برای بعضی از خسارت ها هیچ هزینه ای را نمی پردازد.
این موارد عبارتند از:
۱- ۹۲ روز پس از سفر دچار بیماری یا مشکل خاصی شوید.
۲- خساراتی که در بیمه آورده نشده باشد.
۳- بیماری هایی که قبل از شروع سفر به آن مبتلا شده باشید.
۴- سفر به کشورهایی که درگیر جنگ هستند.
۵- مواردی که فرد بیمه شده اعمال مجرمانه انجام دهد یا در آن مشارکت کند.
۶- آسیب دیدن به خاطر شرکت در مسابقات و اتفاقات ورزشی یا کارهای خطرناک باشد.
۷- آلوده شدن فرد بیمه شده به رادیو اکتیو یا تشعشعات هسته ای به طور مستقیم یا غیر مستقیم.
۸- زایمان یا سقط جنین ۳ ماه قبل از زمان تعیین شده باشد.
۹- به وجود آمدن مشکل به خاطر مصرف مشروبات الکلی یا مواد مخدر باشد.
۱۰- اختلالاتی که مادرزادی باشد و مشکلاتی که به آن مربوط است.
۱۱- حوادث شغلی
۱۲- واکسیناسیون
۱۳- عوارضی که ممکن است به خاطر فیزیوتراپی پیش آید.
۱۴- هزینه های کارهایی مثل عمل های زیبایی ، انرژی درمانی و …
۱۵- عوارض ناشی از مشکلات روانی
۱۶- مشکلاتی که در اثر خودکشی به وجود می آیند.
هنگام خرید بلیط هواپیما به ویژه برای خرید بلیط هواپیمای خارجی که گرفتن بیمه برای آن اجباری است دانستن این نکات ضروری است.
در بخش بعدی همراه ما باشید تا مطالبی را درباره اعتبار و قیمت بیمه مسافرتی با شما در میان بگذاریم.

همچنین اگر خواستید میتوانید از واقعیت های عجیب و غریب در پرواز داخلی و خارجی بدانید.

نکاتی مهم درباره خرید بلیط هواپیمای خارجی
خیلی از مردم فکر میکنند سفر رفتن هزینه ی زیادی برایشان دارد به همین دلیل مسافرت را از برنامه ی زندگی خود کنار میگذارند و ترجیح میدهند سفر نروند،در صورتی که با کمی مدیریت هزینه و پس انداز میتوانند دیگر نگران بودجه و هزینه های سفر نباشند و مسافرت و خرید بلیط هواپیمای خارجی را در برنامه ی زندگی خود قرار دهند.برای این کار فقط لازم است بدانند چگونه بلیط ارزان هواپیما بخرند.
در این مطلب میخواهیم ۳ نکته ی مهم درباره ی خرید بلیط ارزان هواپیما را که باعث میشود مقدار قابل توجهی در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید با شما به اشتراک بگذاریم ، نکاتی که ساده هستند اما دانستن آن ها به شما در خرید بلیط سیستمی کمک میکنند.

۱- پی در پی قیمت ها را چک کنید.
یکی از نکات مهم در پیدا کردن بلیط برای پرواز داخلی و خارجی این است که بهترین زمان برای خرید بلیط را بدانید.طی تحقیقاتی معلوم شده است که اختلاف قیمت بین بدترین و بهترین زمان خرید چیزی نزدیک به ۲۵۰ دلار است . یعنی شما با کمی دقت میتوانید مبلغ زیادی را در خرید بلیط پس انداز کنید.
اگر سفر به کشور خاصی را دوست دارید سعی کنید هفته ای یک بار به یک سایت فروش انلاین بلیط سرک بکشید و قیمت بلیط هواپیمای خارجی را در زمان های مختلف با کلاس های پروازی مختلف بررسی کنید.خرید بلیط ارزان هواپیما یکی از بهترین لذت های سفر است که میتوانید آن را به راحتی تجربه کنید.

۲- صبر کنید تا به موقع اش بلیط بخرید!
اگر میخواهید مقداری از پولتان را برای سفر بعدی پس انداز کنید بهترین کار یک زمانبندی درست برای خرید بلیط هواپیمای خارجی است. بهترین زمان برای خرید بلیط سیستمی حدود ۷ هفته قبل از تاریخ مورد نظر شما برای سفر است.بدترین زمان نیز حدود ۱۴ روز قبل از تاریخ مورد نظر شما برای پرواز است.در چنین مواقعی خرید بلیط هزینه ی زیادی برای شما دارد.
جالب است بدانید که کسانی هم هستند که خیلی زودتر از زمان سفر اقدام به خرید بلیط هواپیمای خارجی میکنند مثلا ۴ ماه زودتر.اینگونه افراد هم نمیتوانند بلیط ارزان هواپیما پیدا کنند و در بیشتر اوقات از خرید خود ناراضی هستند. اگر قصد سفر در تعطیلات را داشته باشید این زمانبندی خرید بلیط هواپیما برای شما بسیار مناسب است به این دلیل که برنامه ریزی در این ایام راحت است و میتوانید ۷هفته قبل تر بلیط خود را بخرید تا در دام بلیط های گران قیمت در نزدیکی ایام تعطیل نیوفتید.

بلیط ارزان بدون پوشش بیمه مسافرتی به خرید بلیط خارجی فکر نکنید!

۳- روزهایی در هفته که بلیط ارزان تر است را شناسایی کنید!
روزی که برای سفر انتخاب کرده اید تاثیر مستقیم در پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما دارد. همانطور که در سال روزهایی هستند که بلیط گرانتر است مثل تعطیلات رسمی ، در هفته هم بعضی روزها بلیط های گرانتری نسبت به سایر روزهای هفته دارند.
معمولا در پروازهای خارجی روزهای جمعه وشنبه گران ترین روزهای هفته برای خرید بلیط هواپیمای خارجی هستند و برای پرواز های داخلی میتوان روزهای پنج شنبه و جمعه را جزو روزهای گران هفته دانست. طبق تحقیقات تفاوت قیمتی بین روز سه شنبه و یکشنبه تقریبا ۲۹ دلار برای پرواز یک طرفه و ۵۸ دلار برای پرواز رفت و برگشت است.
اگر قصد سفر در روزهای آخر هفته را دارید پیشنهاد میکنیم که برای سفرهای خارجی به جای روزهای جمعه وشنبه، روزهای شنبه تا دوشنبه را انتخاب کنید و برای سفرهای داخلی به جای دو روز آخر هفته روزهای پنج شنبه تا یکشنبه را در نظر بگیرید تا سفر ارزان تری را داشته باشید.
در چنین مواقعی ممکن است اختلاف قیمت هایی در پروازهای مختلف باشد که باید حواستان را در این مورد جمع کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *