رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ خرداد ۱۳۹۸

باغ پرندگان ماهان رشت

اشتراک گذاری

باغ پرندگان ماهان رشت یکی از فضاهای تفریحی در اطراف رشت هست که در اون انواع گونه های مختلف پرندگان از نقاط مختلف ایران به نمایش گذاشته می شود.باغ پرندگان ماهان شهر رشت در زمینی به مساحت ۱۰۵۰ متر احداث شده و دارای ۵۲ غرفه با ۱۰۰ گونه از انواع پرندگان کمیاب است. از جمله پرندگان موجود در این باغ می‌توان به طاووس، قرقاول، طوطی، مرغ‌های تزئینی، سرسفید کاکلی، امپراطور، بلدرچین، کاسکو، کبک، بلبل، قناری، مینای سخنگو، مرغ عشق، فنچ و شتر مرغ اشاره کرد.باغ پرندگان در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده است.
«باغ پرندگان ماهان رشت»، بالغ بر ۱۵ سال پیش در جاده رشت- انزلی نرسیده به خمام احداث شده است. این باغ پرندگان با دیگر مجموعه های نگهداری حیوانات کمی متفاوت است. نوع نگاه مسئول باغ، بیش از آنکه سودآوری از یک سرمایه گذاری کلان باشد؛ حفاظت از پرنده ها و گونه های جانوری استان گیلان است.با اینکه مسئول حیات وحش اداره محیط زیست شهرستان رشت، اذعان دارد که در طی این سال ها پرنده های زخمی را برای مراقبت به این باغ سپرده ولی، تاکنون از سوی اداره محیط زیست هیچ کمک مادی به این مجموعه نشده است.

حالا ماهرو برای ادامه این نقش زیست محیطی نیازمند یاری دیگر دستگاه های متولی است. هرچند شهرداری رشت در سال های اخیر اندک کمک هایی برای بهسازی فضای باغ داشته ولی، تهیه غذا، دارو، واکسن، برق مصرفی و دیگر هزینه های جانبی هر روز روبه افزایش است.تا حدی که سال گذشته بهزاد ماهرو مالک باغ ماهان تصمیم گرفت کل مجموعه را به باغ وحش مشهد واگذار کند اما وعده مسئولان مانع شد ولی وعده ها از تابستان گذشته تا کنون در بند سخن باقی ماند امروز بیم آن می رود که تنها پناهگاه پرنده های زخمی نجات یافته از دست شکارچیان نیز تعطیل شود.

آدرس : رشت ، ابتدای جاده انزلی ، روبروی رستوران سلطان ، خیابان شهید هنرمند, ، ۳۰۰ متر داخل کوچه ، گلستان ماهان
تلفن تماس : شماره رزرو : ۰۹۱۱۱۳۵۴۷۹۲

باغ پرندگان ماهان  باغ پرندگان ماهان رشت

باغ پرندگان ماهان  باغ پرندگان ماهان رشت

باغ پرندگان ماهان  باغ پرندگان ماهان رشت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *