رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ آذر ۱۳۹۸

باغ وحش ساری

لینک این مطلب کپی شد!

پارک حیوانات ساری در ۱۰ کیلومتری ساری در منطقه ذغال چال در روستای طاهرده واقع شده است که یکی از جاذبه های تفریحی، توریستی و گردش گری استان مازندران محسوب می گردد. پارک حیوانات ساری (باغ وحش ساری) به عنوان اولین پارک پرندگان و حیوانات استان مازندران در تابستان ۱۳۸۶با ۵ گونه پرنده رسما شروع به فعالیت نموده در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ متر در فاز اول که در حال حاظر بیش از ۲۰ نوع پرنده را درارا می باشد. این پارک در زمینی به مساحتی بالغ بر ۱۸۰۰۰ مترمربع احداث، محوطه سازی و جهت رفاه بازدیدکنندگان شامل پارکینگ، فضای سبز و بوفه و کافی شاپ و سیستم روشنایی جهت بازدید شبانه و غیره می باشد.

پارک حیوانات شهر شامل بیش از ۴۰۰ قفس سرپوشیده وسیع و ۴۰ محوطه باز بوده و گونه‌های مختلفی چون طوطی‌های برزیلی، هفت رنگ، سبز، آرا، کپک، بلدرچین، مرغ عشق، عروس هلندی، انواع کبوترهای غیرمتعارف زینتی، انواع طاووس، انواع واریته‌های قرقاول، انواع بوقلمون، مرغ‌های زینتی هلندی و مرغابی و درنا و پرندگان شکاری در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است. علاوه بر پرندگان کمیاب در این باغ وحش که توسط سازمانی غیر دولتی اداره و نگهداری می شود، می توانید شاهد تعداد فراوانی از گونه حیوانی شامل انواع پستانداران، پرندگان، دوزیستان، خزندگان و آبزیان بوده است. در این باغ وحش شما ناظر گونه هایی از حیوانات خواهید بود که در حد خود بسیار نایاب و یا منحصر به فرد می باشند مثل شیر و میمون ها و یا خرس و غیره. آکواریوم این باغ وحش بیش از ۳۰ گونه از آبزیان، دو زیستان و نرم تنان آب های شور و شیرین را در خود جای داده و از پر بازدیدکنننده ترین قسمت های باغ وحش است.

-پرندگان-ساری-1389558666 باغ وحش ساری

این مجموعه از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که به اختصار به معرفی آنها می پردازیم : برکه : برکه کوچک و بزرگ در باغ وحش وجود دارد که محل زندگی پرندگان آبچر مانند انواع اردک ها، قوها، غازها و … می باشد. برکه بزرگی در قسمت مرکزی باغ قرار گرفته است بطوریکه تعداد زیادی از این پرندگان آبچر را در بر می گیرد.
صخره : صخره باغ که در مرکز قرار گرفته محیط زیستی مناسب جهت پرندگان کوهستانی و بیابانی است. پرندگانی چون کبکها بیشتر در این محیط دیده می شوند.
قفسهای شیشه ای : از آنجا که مازندران دارای شرایط اقلیمی خاص خود می باشد، این قفسها با دارا بودن امکانات ویژه ای چون دستگاه تهویه، شوفاژ و کولر محیط مناسبی را برای پرندگان و خزندگانی که در محیط زیست طبیعی آنها شرایط خاص آب و هوایی حاکم است، فراهم می نماید.
قفسهای آهنی : این قفسها به دلیل نوع تغذیه پرندگان شکاری و درندگان ساخته شده است. زیرا اینها در صورت آزاد بودن در محیط از سایر پرندگان و جوجه آنها استفاده می کنند. همچنین سعی شده است محیط زیست طبیعی آنها که مناطق صخره ای کوهستانی است در قفسهای مربوط مهیا گردد

آدرس: منطقه ذغال چال در روستای طاهرده

111 باغ وحش ساری

sari zoo-1350769845 باغ وحش ساری

ساری کجاست-1350769845168-1389558666 باغ وحش ساری

-ساری-1389558687 باغ وحش ساری

-ساری-1389558716 باغ وحش ساری

ساری-1350769845166-1389558666 باغ وحش ساری

ساری-1350769845169-1389558666 باغ وحش ساری

-وحش-ساری-1389558666 باغ وحش ساری

-وحش-ساری-کجاست-1389558666 باغ وحش ساری

           
 

نظر کاربران :

  • يه بنده خدا

    شماره تلفنش کجاست؟

    ۵ فروردین, ۱۴۰۱ پاسخ دادن
  • سید محمد حسینی

    در سفر به باغ وحش ساری چیزی که نظرمو جلب کرد طاوس زیبای این پارک بود واقعا زیبا بود

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    قفس بعضی از حیوون ها مثل شیر خیلی خوب و بزرگ بود.از این موردش خیلی خوشم اومد ولی همه حیوون ها و پرنده هاش مشکل سو تغذیه داشتن

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سفریتو

    در سفر به باغ وحش ساری چیزی که نظرمو جلب کرد طاوس زیبای این پارک بود واقعا زیبا بود

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *