رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ آذر ۱۳۹۸

بازار گل شهید لشگری تهران

لینک این مطلب کپی شد!

جدیدترین بازارچه گل غرب تهران، بازار گل شهید لشگری تهران است. این بازارچه در کیلومتر ۱۰ اتوبان شهید لشکری یا همان جاده مخصوص کرج قرار دارد که با داشتن بیش از ۲۰۰۰ نوع گونه گیاهی پذیرای مشتریان زیادی از نقاط مختلف تهران است.در این مکان به‌جز گل و گیاه لوازم جانبی باغ و باغچه نیز برای فروش وجود دارد؛ مثل انواع گلدان یا بذر گیاه، گل و سبزی که در بخشی از گلخانه مجموعه به‌فروش می‌رسند.مجموعه بازارچه گل شهید لشکری مثل اکثر بازارچه‌ها چند بخش دارد. بخشی از گل‌ها درون حیاط نگهداری می‌شوند که ازجمله گونه‌های آن می‌توان به شمعدانی، داوودی و مرجان اشاره کرد. بیشتر این گیاهان متناسب فضای حیاط و باغات هستند و انواع گل و درختچه‌ها را شامل می‌شوند.

بخش گلخانه‌ای بزرگ‌ترین قسمت این‌بازارچه است. گیاهانی که در این بخش نگهداری شده و به‌فروش می‌رسند، انواع گل‌های آپارتمانی، درختچه‌های تزئینی، گیاهان خاص ‌و گونه‌های نادر هستند. برای مثال درختچه‌ای در اینجا قرار دارد که گونه خاص محسوب می‌شود و ۱۰۰ میلیون قیمت دارد.بخشی از گلخانه نیز متعلق به‌فروش کاکتوس‌ها است.‌ مقاومت کاکتوس‌ها باعث شده تا پای آن‌ها به خانه و ادارات زیادی باز شود. به‌همین دلیل همیشه بخش کاکتوس در بازارهای گل مشتری‌های بیشتر و مخصوص به‌خود را دارد. در اینجا از کاکتوس‌های بزرگ گرفته تا کاکتوس‌های کوچک مینیاتوری به‌فروش می‌رسد.

در بخش دیگر گلخانه که مشابه مغازه‌های گل فروشی است، شاخه‌های گل تزیینی را می‌فروشند. گل‌های به‌صورت دسته‌گل و تاج‌گل تزئین شده هم اینجا وجود دارد.

بازار گل شهید لشگری تهران بازار گل شهید لشگری تهران

کافی شاپ

در میانه قسمت گلخانه‌ای بخشی را با سنگفرش و دیوارهای آجرنما از بقیه گلخانه جدا کرده‌اند. همان‌طورکه از تبلیغات بیرون بازارچه مشخص بود، می‌توان حدس زد اینجا کافی شاپ است. میز و صندلی‌ها و تخت‌های این بخش را برای استراحت مشتریان تدارک دیده‌اند.

حتی اگر قصد خرید گل و گیاه از بازارچه گل و گیاه شهید لشکری را ندارید، حضور در این کافی شاپ کوچک اما پر از گل ‌و گیاه انگیزه خوبی برای حضور در بازاچه گل است. اگرچه منوی کافی شاپ چندان پر و پیمان نیست، ولی لذت نوشیدن یک چای یا قهوه در فضای مرطوب گلخانه کنار هزاران گیاه سبز که از همه طرف شما را احاطه کردند، جالب خواهد بود.

فروش لوازم گلخانه

در این مکان به‌جز گل و گیاه لوازم جانبی باغ و باغچه نیز برای فروش وجود دارد؛ مثل انواع گلدان یا بذر گیاه، گل و سبزی که در بخشی از گلخانه مجموعه به‌فروش می‌رسند. هر آنچه به رسیدگی به یک باغچه علاوه‌بر کاشت گیاهان مربوط می‌شود را در اینجا می‌توان پیدا کرد. کارگران بازارچه از هشت صبح تا هشت شب درحال رسیدگی به گل‌ها و گیاهانی هستند که توسط خریداران به‌عنوان عضوی از خانه‌هایشان خریداری می‌شوند.

نحوه دسترسی

می‌توانید از چند مسیر به بازارچه گل و گیاه شهید لشکری بروید. برای استفاده از اتوبوس کافی است از پایانه میدان آزادی و اتوبوس‌های شهرک دانشگاه استفاده کنید. به‌دلیل قرارگرفتن این بازارچه در اتوبان نیز به‌راحتی امکان استفاده از ماشین شخصی وجود دارد. مخصوصا که پارکینگ بزرگ‌ بازارچه نیز حضور با وسیله‌نقلیه شخصی را راحت‌تر کرده است.

آدرس: تهران، جاده مخصوص کرج، جنب پارس خودرو کیلومتر هشت، گذر شهرک استقلال

بازار گل شهید لشگری تهران بازار گل شهید لشگری تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *