رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ آذر ۱۳۹۸

بازار میدان مادر مشهد

اشتراک گذاری

بازارهای هفتگی بیشتر در شمال ایران مرسوم هستند در مشهد بازار سیاری وجود دارد که شباهت زیادی به بازارهای شمال کشور دارد.این بازارها علی‌رغم سروشکل ساده و بی‌آلایش، تمام مایحتاج موردنیاز شما را دارند و همچنان موردعلاقه افراد زیادی هستند. در این بازارهای هفتگی فروشنده‌ها بساط خود را کنار هم و با فاصله اندکی پهن کرده‌اند و شما می‌توانید کالاهای مختلفی را در بساط آن‌ها مشاهده کنید. خرید از این بازارهای مخصوص که در روزهای ویژه‌ای نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود، طرفداران بسیار زیادی دارد.بازار میدان مادر در مشهد جمعه بازار است و روزهای جمعه از صبح تا غروب فروشندگان به فروش وسایل خود می پردازند .

این جمعه بازار در محدوده‌ شهرک غرب (قاسم آباد) و خیابان ادیب جنوبی قرار دارد. اگرچه پشت ساختمان سینما سیمرغ قرار گرفته؛ اما بیشتر اهالی مشهد آن را با نام جمعه بازار میدان مادر می‌شناسند؛ چراکه میدان مادر با وجود تندیس مادر در آن، یکی از میادینی است که شهرک غرب را با آن می‌شناسند و نماد برجسته‌ای برای موقعیت جغرافیایی قاسم آباد محسوب می‌شود. از این رو جمعه بازار که نزدیک این میدان و با فاصله اندکی واقع شده، به جمعه بازار میدان مادر شهره است.

بازار میدان مادر مشهد بازار میدان مادر مشهد

جمعه بازار میدان مادر، با تنوع بسیار بالای محصولات و کالاهایی که در آن به فروش می‌رسد، چشم هر بیننده‌ای را از هر طرف به خود جلب می‌کند. بی‌شک به محض ورود به این محل، نگاهتان مدام به این سمت و آن سمت می‌چرخد و اجناس موجود را بررسی می‌کنید. ازدحام جمعیت باعث می‌شود تا آهسته‌تر حرکت کرده و با خیالی آسوده تک‌تک محصولات و کالاهای هر فروشنده‌ را در بساطش بررسی کنید. بعضی‌ فروشنده‌ها، قیمت‌ را روی کالا درج کردند و بعضی را باید از فروشنده بپرسید. معمولا هر فروشنده‌ای درگیر صحبت با مشتری‌هاست و شما باید لحظاتی صبر کنید تا نوبتتان برسد.

در زمان ورود اگر از سمت خیابان ادیب جنوبی و از کوچه‌ کناری سینما‌ سیمرغ وارد شوید، با بساط میوه فروش‌ها روبه‌رو خواهید شد. رنگ و لعاب میوه‌ها و تنوع آن‌ها و خصوصا قیمت‌های مناسبی که فروشنده‌ها با صدای بلند فریاد می‌زنند، باعث می‌شود حتما با چند نایلون میوه از این قسمت خارج شوید.

در فصل پاییز انواع میوه‌های پاییزی مثل خرمالو، انار، پرتقال و سایر مرکبات با رنگ‌های جذاب خود باعث می‌شوند حتما از این قسمت خرید کنید. فصل تابستان و بهار با میوه‌های بهارانه و تابستانه شما را به خود جلب خواهد کرد.

از کنار دسته‌ میوه فروش‌ها که بگذرید، با قسمتی پر از گل و گیاهان خانگی و زیبا روبه‌رو می‌شوید. گیاهانی جالب که با قیمت باورنکردنی و مناسب عرضه می‌شوند و شیوه‌ کاشت و نگهداری آن‌ها نیز به شما گفته می‌شود. ممکن است وسوسه شوید و برای منزل گل و گیاه نیز خریداری کنید.

بازار میدان مادر مشهد بازار میدان مادر مشهد

در ادامه بستگی دارد به سمت کدام مسیر بروید به سمت راست یا چپ، در هر دو حالت با تنوع محصولات مختلف روبرو می‌شوید. محصولات موجود در جمعه بازار از جمله پلاستیک‌فروشی با انواع لوازم پلاستیکی حمام، آشپزخانه و سایر لوازم موردنیاز منزل اینجا وجود دارد. خصوصا وسایل کوچکی که ممکن است به‌راحتی در هر مغازه‌ای پیدا نکنید. مثل درب فلاسک، درب آبمیوه‌گیری و مواردی این چنینی که مدت‌هاست دنبالشان بوده‌اید، وجود دارد.

پس از آن انواع تابلوهای زیبای نقاشی، عکس‌های چاپ شده‌ در قاب‌های زیبا و تابلو فرش‌های ابریشمی و ساده که با طرح و نقشه‌های خیره‌کننده در بساط فروشنده‌ها دیده می‌شود، شما را به سمت خود جلب خواهد کرد. انواع البسه‌ زنانه شامل روسری، شال، بلوز و پیراهن، شلوار، جوراب، پالتو، لباس‌های خانه، لباس‌های زیر، لباس بچه‌گانه و انواع لباس‌های مردانه نیز با تنوع بسیار بالا و تعداد فروشنده‌های زیاد در جمعه بازار میدان مادر دیده می‌شود. کفش‌های مجلسی زنانه و مردانه و کفش‌های اسپرت و ورزشی نیز در جمعه بازار میدان مادر، وجود دارد.

اوایل ماه مهر و اواخر تابستان، این بازار بسیار شلوغ می‌شود؛ چراکه خرید ماه مهر برای دانش‌آموزان در این محل بسیار رونق دارد. شما می‌توانید فرزندان خود را به این بازار بیاورید و تمام لوازم مورد نیاز برای سال تحصیلی جدید آن‌ها را از جمعه بازار، با قیمت‌هایی مناسب تهیه کنید. از جمله مانتو، شلوار و فرم‌های دخترانه و پسرانه، کفش و کیف برای مدرسه و لوازم تحریر که در این بازار با قیمت مناسب‌تری عرضه می‌شود.

همان‌طور که گفته شد از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. مانندکیف ابزار، انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، انواع حوله، اسباب‌بازی‌های بچه‌گانه، بازی‌های فکری، کاپشن و پالتو، انواع ظروف آشپزخانه، ظروف چینی، ظروف شکستنی و بلور، قابلمه و… در بساط فروشنده‌ها وجود دارد که هم آقایان و هم خانم‌ها، برای خرید کلی گزینه‌های مختلف دارند.

بازار میدان مادر مشهد بازار میدان مادر مشهد

نحوه دسترسی

همان‌طور که گفته شد، از نکات مثبت و موقعیت جغرافیایی جمعه بازار میدان مادر، قرار گرفتن آن کنار سینما سیمرغ و بوستان امامیه است. سینما‌ سیمرغ بهترین سینمای شهرک غرب مشهد است که یکی از وجوه مثبت این سینما، تعداد سالن‌ها با سانس‌های زیاد و قیمت کم بلیت‌ها، نسبت به سایر سینماهای شهر است. یعنی خرید بلیت این سینما برای خانواده‌های با تعداد بالا، بسیار به‌صرفه و اقتصادی است.

کافی است یک روز جمعه که تمامی خانواده تعطیل هستند، به همراه افراد خانواده یا دوستانتان به این محل مراجعه کنید. با خرید بلیط سینما نه تنها از تماشای یک فیلم لذت ببرید، بلکه بعد از تماشای فیلم، هنگام خروج از سینما با این جمعه بازار روبرو خواهید شد. می‌توانید خریدهای مورد نیاز خود را نیز انجام دهید و به این صورت در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

محل پارک اتومبیل
از آنجایی که مراجعه کنندگان به جمعه بازار تعداد زیادی هستند، در خیابان ادیب جای پارک شاید به راحتی پیدا نشود؛ اما نگران نباشید؛ چراکه در سمت مقابل سینما سیمرغ محدوده‌ تقریبا بزرگی برای پارک اتومبیل در پیاده‌رو قرار دارد که می‌توانید از آن به‌صورت رایگان استفاده کنید. روی‌هم‌ رفته در مورد جای پارک به مشکل چندانی برنمی‌خورید.

آدرس: شهرک غرب (قاسم‌آباد)، میدان مادر، بلوار ادیب، پشت سینما سیمرغ

بازار میدان مادر مشهد بازار میدان مادر مشهد

بازار میدان مادر مشهد بازار میدان مادر مشهد

بازار میدان مادر مشهد بازار میدان مادر مشهد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *