رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ تیر ۱۳۹۳

ایران در گردشگری صاحب مکتب است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۲۲ – جواد هادی زاده، مدیر عامل موسسه گردشگران سبز اندیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان در خصوص جایگاه ایران در حوزه گردشگری حلال، اظهار کرد: این توانایی و ظرفیت در کشور وجود دارد که نوع خاصی از گردشگری را بر پایه معیارها و هنجارهای دینی و مذهبی تعریف کنیم.

وی گردشگری حلال را یگ گردشگری مذهبی و در تداوم آن دانست و گفت: گردشگری حلال از نظر بازخوردهایی که برای ذی نفعان مانند دولت، فعالان فرهنگی و دینی دارد قابل تفکر و دارای ارزش سرمایه گذاری است.

این فعال حوزه گردشگری حلال، خاطرنشان کرد: ایران صاحب مکتب و نظر در حوزه گردشگری است و از نخستین کشورهایی بوده که احکام اسلامی را در قوانین خود گنجانده است.

وی با بیان اینکه ایران می‌تواند سهم بسزایی در بازار گردشگری حلال داشته باشد، اظهار کرد: ایران با توجه به عدم نیاز به زیر ساخت‌ هایی مانند آنچه دیگر کشورها برای تامین آن اتلاش می‌کنند، می‌تواند در گرشگری حلال پیشرو باشد.

مدیرعامل موسسه گردشگران سبز اندیش یادآور شد: زیر ساخت‌های گردشگری حلال مانند اماکن مذهبی، باورهای مشترک اسلامی، طبیعت زیبا و فرهنگ غنی مردم در ایران اسلامی فراهم است.

وی به رشد چشمگیر جمعیت دنیای اسلام اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمار تعداد مسلمان تا سال ۲۰۱۰ سه میلیارد نفر در جهان بوده و بازار گردشگران مسلمان تا سال ۲۰۱۷ به بزرگترین بازار دست نخورده دنیا تبدیل می‌شود.

هادی زاده با اشاره به اینکه تمام کشورهای دنیا به دنبال استفاده از بازار دست نخورده گردشگران مسلمان هستند، گفت: درآمد حاصل از سفر گردشگران مسلمان در سال ۲۰۱۱، ۱۲۶ میلیارد دلار بوده که ۱۲ درصد مجموع هزینه گردشگران در سال ۲۰۱۱ را تشکیل می‌داده است.

وی اذعان کرد: بازار بیش از یک میلیارد مسلمان و کسانی که به دنبال گردشگری اخلاق مدار هستند از سوی هر کشوری که زودتر به سمت گردشگری حلال برود، آماده بهره برداری است.

مدیرعامل موسسه گردشگران سبز اندیش به نقش گردشگری در رونق اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌های موجود باید به دنبال ظرفیت‌های جدید اقتصادی مانند گردشگری حلال باشیم.

وی با اشاره به لزوم نگاه جدید دولت به گردشگری و ارتباط آن با توسعه کشور، گفت: توسعه گردشگری باید در کشور اتفاق بیفتد و به عنوان کشوری اسلامی باید از هنجارهای دینی در تعریف ساختارهای آن بهره برد.

این فعال حوزه گردشگری حلال تاکید کرد: ایران باید بتواند حرف اول دنیا را در حوزه گردشگری حلال بزند.

 

7-1283 ایران در گردشگری صاحب مکتب است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *