جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ایران؛ مقصد جدیدی برای تعطیلات که باید ببینید!

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۲۱ – روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی مفصل از جاذبه‌های توریستی ایران چهار شهر از شهرهای کشورمان را معرفی کرده و جاذبه‌های توریستی ایران را بی‌پایان خوانده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بندیکت بروگان» نویسنده دیلی تلگراف که اخیرا سفری به ایران داشته، در گزارش خود برخی جاذبه‌های توریستی ایران را معرفی کرده است. وی گزارش خود را با معرفی شهر قم شروع کرده و اگرچه این شهر را مقصد مناسبی برای جهانگردان غربی ندانسته، از قم به‌عنوان مقصد زائران شیعه یاد کرده است. وی همچنین مدعی شده است که نسبت به ۲۰ سال قبل، سفر به ایران بسیار راحت‌تر است. وی سفر به ایران را معادل با سفر به استانبول، بیروت و حتی رم، پایتخت ایتالیا دانسته و تصریح کرده است که موانع سفر به ایران بیش از آنکه فیزیکی باشد، روانی است.
نویسنده گزارش تصریح کرده است که دو ایران وجود دارد. یک ایران، ایران تاریخی است که نماد آن معماری بسیاری زیبای تخت جمشید، اصفهان و … است و ایران دیگر، ایران مدرن است که غربی‌ها درباره آن زیاد شنیده‌اند، اما چیز زیادی نمی‌دانند. بروگان همچنین شیراز را شهر باغ‌ها، میوه‌ها و کاخ‌ها معرفی کرده و به جزئیات خوراکی‌های این شهر هم پرداخته که یکی از آنها فالوده است. وی فالوده را چنین معرفی کرده: «بستنی رشته‌ای لیمویی!» به‌علاوه وی اصفهان را شهر مساجد و کاخ‌های تاریخی معرفی و تصریح کرده است که از منظر او، این شهر به منزله نماد زیبایی خیره‌کننده ایران است. عالی قاپو، مسجد امام (ره) و مسجد شیخ‌لطف‌الله از جمله مکان‌هایی است که بروگان آنها را معرفی کرده است. نویسنده وقتی به تهران می‌رسد، بیشتر به مسائل سیاسی فعلی ایران می‌پردازد و دولت حسن روحانی را دولتی متمایل به اصلاح‌طلبان می‌خواند که دسترسی به اینترنت در آن آسان‌تر شده است. اما می‌گوید در این شهر، همچنان بر دیوارهای سفارت سابق آمریکا، شعار «مرگ بر آمریکا» به چشم می‌خورد!
جالب این است که در این گزارش تصریح شده تورم اقتصاد ایران باعث ارزان شدن همه چیز در تهران برای خریداران غربی شده است.
منبع : روزنامه دنیای اقتصاد
رودخانه ارمند3 ایران؛ مقصد جدیدی برای تعطیلات که باید ببینید!

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    از وقتی این تورای گردشگری راه افتادتن خیلی خوب شده .حس رقابت بینشون باعث شده دست ب هرکاری بزنن تا مردم شادتر بشن

    ۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد