رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ مرداد ۱۳۹۸

انار پلو قزوین

لینک این مطلب کپی شد!

انار پلو یکی از خوشمزه‌ترین غذاها یا پلوهایی است که با انار درست می‌شود و معمولا به عنوان شام شب یلدا رایج است. مطمئنا امتحان کردن این پلو برای طرفداران انار می‌تواند تجربه جدید و متفاوتی باشد.انار یکی از سوپر میوه‌های پاییزی است که علاوه بر خوشمزگی و خواص فراوان از آن به عنوان یکی از میوه‌های شب یلدا یاد می‌شود، که البته غذاهای خوشمزه‌ای از آن نیز تهیه می‌شود. یکی از خوراک‌های سنتی مردم قزوین برای شب یلدا نارپلو یا انار پلو می‌باشد. مطمئنا تا قبل از میل کردن این غذای لذیذ تهیه شده با انار نمی‌توانید درباره طعم لذت بخش آن حدسی بزنید اما ترکیب جالب انار، برنج، کشمش، زعفران، گشنیز، خلال پسته می‌توانید تجربه لذیذ و جالبی باشد.
همچنین در استان فارس نیز خوراکی کاملا شبیه انارپلو قزوینی دارند که به ترکیبات قبلی گوشت مرغ و در گاهی اوقات هویچ نیز اضافه می‌کنند.

-پلو انار پلو قزوین

مواد لازم : (برای ۳ الی ۴ نفر)
برنج ۲ پیمانه
انار دانه شده یک و نیم پیمانه
خلال پسته یک سوم پیمانه
گشنیز تازه خرد شده یک پیمانه
پودر تخم گشنیز یک قاشق مربا‌خوری
زردچوبه به مقدار لازم
کشمش پلویی نصف پیمانه
زعفران به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
دستور پخت :
برنج را خیس کنید و کنار بگذارید. درون تابه‌ای کمی روغن یا کره بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کرده و کمی تفت بدهید. در اواخر تفت مواد اولیه می‌توانید زعفران آب کرده را به مواد بیفزایید. (همچنین این کار را می‌توانید در هنگام دم کردن برنج انجام دهید) برنج را بپزد و آبکش کنید. در هنگام دم کردن برنج همانند سایر پلوها می‌بایست مواد اناری را لابلای برنج ریخته و بگذارید تا برنج دم بکشد. در این مرحله می‌توانید روی برنج دوباره کمی زعفران آب کرده اضافه کنید. بعد از دم کشیدن برنج، آن را با مواد مخلوط کنید و درهنگام سرو برای تزئین روی آن کمی دانه انار و خلال پسته بریزید. نوش جان
نکات :
این غذا را به همراه گوشت مرغ نیز می‌توانید تهیه کنید چه بصورت مرغ درسته یا گوشت مرغ ریش ریش شده.
برای تنوع دادن به مواد اولیه می‌توانید خلال پوست پرتقال و خلال بادام نیز بیافزایید.
برای تهیه این خوراک بهتر است از انار ترش استفاده نمایید.

-پلو انار پلو قزوین

منبع:مجله تصویری فرهنگ غذا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *