رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ مرداد ۱۳۹۸

امن ترین صندلیهای وسیله نقلیه در سفر

لینک این مطلب کپی شد!

این روزها موضوع حمل و نقل به مسئله ای اساسی تبدیل شده و تمام کشورها سعی دارند آن را به هر شکلی که شده آسان تر نمایند. همین امر سبب گشته که وسایل مختلفی مانند خودرو، ماشین، هواپیما و قطار شکل بگیرند. هر یک از وسایل یاد شده مزایا و معایبی دارند و برای موارد خاص به کار گرفته می شوند. اما سوالی وجود دارد که میان تمام آن ها مشترک است: در کدام قسمت از وسایل نقلیه بنشینیم تا امنیت بهتری داشته باشیم؟

این مسئله اهمیت بسزایی دارد و گاهی اوقات می تواند جان افراد را نجات دهد. به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم بهترین مکان نشستن از نظر امنیت را در ۷ وسیله نقلیه پر استفاده به شما نشان دهیم. پیشنهاد می دهیم توضیحات را بخوانید و مطلب را تا پایان دنبال کنید
اتوبوس و مینی بوس
بر اساس تحقیقات کارشناسان تصادفات و ایمنی خودروها، امن‌ترین فضای نشستن در اتوبوس، صندلی‌های کنار راهرو میانی و در قسمت وسط خودرو به حساب می‌آیند. نشستن روی صندلی‌های کنار راهرو این مزیت را دارند که هنگام تصادفات شدید از خطر پرتاب شیشه پنجره اتوبوس در امان هستید و نشستن در قسمت میانی هم به علت این که از جلو و عقب اتوبوس فاصله دارد، هنگام ترمز‌های ناگهانی به شیشه‌ جلو یا عقب برخورد نمی‌کنید.

مینی بوس
بهترین جا برای نشستن: قرار گرفتن در جهت خلاف حرکت و پشت صندلی راننده، زیرا شانس اصابت ضربه به سر بر اثر ترمز ناگهانی کمتر است.
بدترین جا برای نشستن: کنار درب و پنجره ها، زیرا احتمال آسیب دیدگی توسط شیشه هنگام تصادف بالا می رود. بهتر است از نشستن در چنین مکان هایی خودداری نمایید.

-بوس امن ترین صندلیهای وسیله نقلیه در سفر

اتوبوس برقی
بهترین جا برای نشستن: ردیف سمت راست راهرو (در مواردی که رانندگی در سمت راست است) زیرا وسایل دیگر از سمت چپ عبور می کنند و شانس کمتری برای آسیب دیدگی وجود دارد. صندلی های وسط کابین که در جهت حرکت قرار گرفته اند نیز امن در نظر گرفته می شوند.
بدترین جا برای نشستن: همانند مینی بوس ها، بهتر است از نشستن کنار درب ها و پنجره ها پرهیز کنید تا تکه های شیشه به شما آسیبی نرسانند.

-برقی امن ترین صندلیهای وسیله نقلیه در سفر

اتوبوس شهری
بهترین جا برای نشستن: صندلی های میانی و سمت راستی در جهت حرکت، زیرا آن ها در مقایسه با دیگر نقاط دورتر از وسایل نقلیه عبوری هستند.
بدترین جا برای نشستن: دو ردیف اول، زیرا هر گونه قطعه و شی خارجی از شیشه بزرگ جلو وارد می شود. همین اتفاق برای صندلی های کنار درب ها و پنجره ها رخ می دهد. جایگاه های عقب نیز به خاطر امکان وارد شدن ضربه از پشت خطرناک هستند.

-شهری امن ترین صندلیهای وسیله نقلیه در سفر

خودرو شخصی

در مورد خودروهای شخصی باید گفت هر چند قسمت میانی صندلی عقب خودرو را کمتر کسی برای نشستن انتخاب می‌کند، اما کارشناسان تصادفات بر اساس آمار اعلام می‌کنند که این محل به عنوان امن‌ترین فضای نشستن در خودرو به حساب می‌آید.
بر اساس یک تحقیق که توسط دانشگاه بافالو روی اطلاعات ۶۰ هزار تصادف خودوریی مرگبار انجام شد، نتایج نشان داد سرنشینانی که در قسمت وسط صندلی عقب قرار داشتند ۸۶ درصد نسبت به سرنشینان جلو و ۲۵ درصد، نسبت به بغل دستی‌های خود از شانس بیشتری برای زنده ماندن برخوردار بودند. بر همین اساس ، صندلی جلو سمت شاگرد، نا امن ترین صندلی خودرو های سواری است.
بهترین جا برای نشستن: صندلی عقب وسط و پشت راننده؛ این بخش از خودرو در تصافات رو در رو آسیب کمتری می بیند.
بدترین جا برای نشستن: صندلی شاگرد؛ زیرا در یک تصادف سرنشینان ناخودآگاه جا خالی می دهند و سرنشین کنار آن ها در خطر خواهد بود.

 امن ترین صندلیهای وسیله نقلیه در سفر

قطار

در این وسیله نقلیه هم مانند اتوبوس، امن‌ترین مکان نشستن صندلی‌های مجاور راهرو به حساب می‌آیند. به علاوه به گفته کارشناسان تصادفات، واگن‌های میانی نسبت به واگن‌های دیگر از امنیت بیشتری برخوردار هستند. بهتر است پنجمین و یا ششمین واگن را برای نشستن انتخاب کنید، زیرا به هنگام حادثه معمولا اولین و آخرین واگن از ریل خارج می شوند.

بهترین جا برای نشستن: نزدیک به میانه واگن؛ بهتر است پنجمین و یا ششمین واگن را برای نشستن انتخاب کنید، زیرا به هنگام حادثه معمولا اولین و آخرین واگن از ریل خارج می شوند.

بدترین جا برای نشستن: صندلی هایی که در جهت حرکت قرار دارند، زیرا این امکان وجود دارد که با یک ترمز ناگهانی زمین بخورید.

 امن ترین صندلیهای وسیله نقلیه در سفر

کشتی
بهترین جا برای نشستن: عرشه و کابین هایی که نزدیک به آن هستند، زیرا بخش بالای کشتی دیرتر غرق می شود.
بدترین جا برای نشستن: کابین های پایین، زیرا هنگام سوراخ شدن کشتی آن ها از همه جهت پر از آب می شوند و بیرون آمدن نیز کار بسیار سختی خواهد بود.

 امن ترین صندلیهای وسیله نقلیه در سفر

هواپیما

علی رغم برخی توصیه های در نظر گرفته شده، اما متخصصان هنوز به اجماع کلی در این زمینه نرسیده اند. بیشتر کارشناسان اعتقاد ارند که قسمت عقب هواپیما از قسمت جلوی آن امن تر است.

 امن ترین صندلیهای وسیله نقلیه در سفر

در نهایت می توان گفت که مهمترین نکته حفظ آرامش، رعایت اصول ایمنی و توجه به قوانین جاده و حمل و نقل عمومی است. به این ترتیب احتمال رخ دادن تصادف و آسیب ناشی از آن به حداقل خواهد رسید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *