جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزاده پیر شمسه

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ مهر ۱۳۹۳

مقبره امام زاده پیر شمس‌الدین «شمس‌الدین بن علی بن محمد بن احمد از فرزندان امام موسی کاظم (ع)» معرف به پیر شمسه که زیارتگاه عاشقان ولایت و امامت منطقه می باشد. اهالی شهرستانهای خرم آباد ، کوهدشت ،دلفان ،سلسله ، و سایرشهرستانهای استان لرستان و استانهای همجوار نیز در ایام عید وتعطیلات به زیارت این امام زاده بزرگوار می شتابند.صاحب مزار مورد احترام همگان می باشد و مردم منطقه مراسمات مذهبی همچون عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و لیالی قدر و …… را در این مکان مقدس برگزار می کنند .

این امام زاده بزرگوار دارای کرامات و معجزات فراوانی است . این امر موجب آن شده که سالانه شیعیان و دلسوختگان فراوانی برای استجابت دعا و شفای بیماران به ایشان متوسل می شوند. نقل است که عشایر کوچ رو در قدیم برخی وسایل خود را که بعضاً با ارزش هم بوده ودر طول سفر نیازی به آن نداشته اند را در کنار امام زاده قرار میدادند و سال بعد در بازگشت آن را بر می داشتند بدون اینکه کم و کاستی در آن به وجود آید .

ساختمان جدید امام زاده به کوشش مردم و خیر خرم آبادی مرحوم حاج کریم احسانی احداث شده است. مرحوم حاج کریم احسانی از جمله خیرین بزرگوار بودند که خدمات فراوانی در منطقه از خود بجا گذاشته اند .

PirShamseh1 امامزاده پیر شمسه

PirShamseh2 امامزاده پیر شمسه

PirShamseh3 امامزاده پیر شمسه

PirShamseh13 امامزاده پیر شمسه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد